Rakowiec przyjazny dla wszystkich! (w tym pieszych i rowerzystów)
357
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Ochota
Rakowiec

Koszt pomysłu
155 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt polega na wprowadzeniu udogodnień poprawiających bezpieczeństwo i warunki ruchu. Zieleniec na rogu Grójeckiej i Skorochód-Majewskiego zostanie wyposażony w latarnie. Ulica Skorochód-Majewskiego zostanie wyposażona w fizyczne środki uspokojenie ruchu, zaś przejścia dla pieszych na Dickensa - w azyle. Ulice jednokierunkowe staną się dwukierunkowe dla rowerów, co poprawi bezpieczeństwo i warunki ruchu.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
13.08.2020 15:33
Zrealizowano budowę azyli dla pieszych na przejściach przez ul. Dickensa, oświetlenie skweru przy ul. Dickensa oraz dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerów na ul. Sąchockiej, Okińskiego, Sanockiej, Jankowskiej, Baleya, Gorlickiej, Mołdawskiej, Wiślickiej, Skorochód-Majewskiego i Siemieńskiego.
Dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerów na ul. Archiwalnej, Hankiewicza wymaga aktualizacji dokumentacji projektowej.
Dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerów na ul. Jasielskiej wymaga korekty sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Pruszkowską.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Dróg Miejskich
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ochota
Obszar objęty pomysłem:
Rakowiec
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
zieleniec przy Dickensa, róg Grójeckiej
ulice: Skorochód-Majewskiego, Archiwalna, Siemieńskiego, Hankiewicza, Mołdawska, Jasielska, Sanocka, Baleya, Gorlicka, Jankowska, Okińskiego i Wiślicka
ulice: Skorochód-Majewskiego, Archiwalna, Siemieńskiego, Hankiewicza, Mołdawska, Jasielska, Sanocka, Baleya, Gorlicka, Jankowska, Okińskiego i Wiślicka
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt polega na wprowadzeniu udogodnień poprawiających bezpieczeństwo i warunki ruchu. Zieleniec na rogu Grójeckiej i Skorochód-Majewskiego zostanie wyposażony w latarnie. Ulica Skorochód-Majewskiego zostanie wyposażona w fizyczne środki uspokojenie ruchu, zaś przejścia dla pieszych na Dickensa - w azyle. Ulice jednokierunkowe staną się dwukierunkowe dla rowerów, co poprawi bezpieczeństwo i warunki ruchu.
Opis projektu
Ścieżka przez zieleniec na północno-wschodnim rogu Dickensa i Grójeckiej powinna zostać doświetlona, by zapewnić bezpieczne i komfortowe warunki pieszym, zwłaszcza zimą i wieczorami.
Na ul. Skorochód-Majewskiego znajdują się obecnie dwa punktowe elementy uspokojenia ruchu (wyniesione przejścia dla pieszych). Brakuje jednak systemowego podejścia: ulica powinna zostać wyposażone w dodatkowe progi (wyspowe lub płytowe)
Na ul. Dickensa pojawią się azyle na przejściach dla pieszych przy ul. Skorochód- Majewskiego oraz ul. Siemieńskiego
Dopuszczenie ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach: Baleya, Mołdawska (od Korotyńskiego do Pruszkowskiej), Sanocka, Wiślicka, Siemieńskiego (od Archiwalnej do Dickensa), Archiwalna, Hankiewicza, Skorochód-Majewskiego (od Dickensa do Archiwalnej), Mołdawska (od Korotyńskiego do Pruszkowskiej), Jasielska (od Pruszkowskiej do Korotyńskiego), Gorlicka, Jankowska, Okińskiego. Jak dowodzą badania, takie rozwiązanie poprawia nie tylko warunki ruchu (brak konieczności jazdy okrężną drogi lub bardziej ruchliwymi ulicami), lecz również bezpieczeństwo na drogach (lepsza widoczność, ostrożniejsze zachowanie kierowców). W przypadku zmian oznakowania pionowego dotyczącego dopuszczalnej prędkości, znaki powinny mieć charakter strefowy.
Projekt został opracowany przy udziale słuchaczy Ochockiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku „Omega”.
Na ul. Skorochód-Majewskiego znajdują się obecnie dwa punktowe elementy uspokojenia ruchu (wyniesione przejścia dla pieszych). Brakuje jednak systemowego podejścia: ulica powinna zostać wyposażone w dodatkowe progi (wyspowe lub płytowe)
Na ul. Dickensa pojawią się azyle na przejściach dla pieszych przy ul. Skorochód- Majewskiego oraz ul. Siemieńskiego
Dopuszczenie ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach: Baleya, Mołdawska (od Korotyńskiego do Pruszkowskiej), Sanocka, Wiślicka, Siemieńskiego (od Archiwalnej do Dickensa), Archiwalna, Hankiewicza, Skorochód-Majewskiego (od Dickensa do Archiwalnej), Mołdawska (od Korotyńskiego do Pruszkowskiej), Jasielska (od Pruszkowskiej do Korotyńskiego), Gorlicka, Jankowska, Okińskiego. Jak dowodzą badania, takie rozwiązanie poprawia nie tylko warunki ruchu (brak konieczności jazdy okrężną drogi lub bardziej ruchliwymi ulicami), lecz również bezpieczeństwo na drogach (lepsza widoczność, ostrożniejsze zachowanie kierowców). W przypadku zmian oznakowania pionowego dotyczącego dopuszczalnej prędkości, znaki powinny mieć charakter strefowy.
Projekt został opracowany przy udziale słuchaczy Ochockiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku „Omega”.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt poprawi bezpieczeństwo na ulicach Rakowca, jak też zapewni bardziej komfortowe warunki ruchu mieszkańcom.
Dopuszczenie ruchu dwukierunkowego dla rowerzystów na ulicach lokalnych pozwoli na wygodne dotarcie jednośladem do każdego punktu Rakowca bez konieczności jazdy po chodnikach i najbardziej ruchliwych ulicach dzielnicy.
Dopuszczenie ruchu dwukierunkowego dla rowerzystów na ulicach lokalnych pozwoli na wygodne dotarcie jednośladem do każdego punktu Rakowca bez konieczności jazdy po chodnikach i najbardziej ruchliwych ulicach dzielnicy.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Oświetlenie zieleńca: 25 000 zł
Progi na ul. Skorochód-Majewskiego: 40 000 zł
pół-azyle na 4 przejściach dla pieszych na skrzyżowaniach ul. Dickensa z ul. Skorochód- Majewskiego oraz z ul. Siemieńskiego: 20 000 zł
Dopuszczenie ruchu rowerowego „pod prąd”: 70 000 zł
Progi na ul. Skorochód-Majewskiego: 40 000 zł
pół-azyle na 4 przejściach dla pieszych na skrzyżowaniach ul. Dickensa z ul. Skorochód- Majewskiego oraz z ul. Siemieńskiego: 20 000 zł
Dopuszczenie ruchu rowerowego „pod prąd”: 70 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
155 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w
kolejnych latach
Latarnie wymagają energii, by się świeciły.
Szacunkowy koszt energii: 50 zł x 12 miesięcy = 600 zł/ rok
Szacunkowy koszt energii: 50 zł x 12 miesięcy = 600 zł/ rok
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
600,00 zł
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzBrak komentarzy