Remont chodnika, ulica Drygały, dojście do stacji PKP Rakowiec

978
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Ochota
Autor pomysłu Tomasz Fazan
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
218 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Budowa chodnika na odcinku pomiędzy nieczynną kładką nad torami na wysokości ulicy Sąchockiej, a schodami zejściowymi na peron stacji Warszawa Rakowiec, z płyt chodnikowych, o szerokości 1,5 m, długości ca 250 m zabezpieczonej barierkami od strony torów kolejowych.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ochota
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulica Mikołaja Drygały, chodnik na odcinku pomiędzy nieczynną kładką nad torami na wysokości ulicy Sąchockiej, a schodami zejściowymi na peron stacji Warszawa Rakowiec.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Dz. ewid. nr 5 i 35, obręb 2-03-22.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Budowa chodnika na odcinku pomiędzy nieczynną kładką nad torami na wysokości ulicy Sąchockiej, a schodami zejściowymi na peron stacji Warszawa Rakowiec, z płyt chodnikowych, o szerokości 1,5 m, długości ca 250 m zabezpieczonej barierkami od strony torów kolejowych.
Opis projektu
Budowa bezpiecznego chodnika o długości 250 m, szerokości 1,5m, w miejsce istniejącego „chodnika” ułożonego z płyt chodnikowych 50x50cm o szerokości dwóch płytek. Aktualna nawierzchnia jest w złym stanie technicznym, stwarzającym zagrożenie potknięciem i upadkiem.
W pierwszym etapie należy wykonać projekt budowy chodnika.
W ramach prowadzonych robót budowlanych należy:
• rozebrać istniejącą nawierzchnie z płyt chodnikowych,
• wywieźć materiał z rozbiórki;
• wykonać korytowanie pod podbudowę chodnika wraz z przygotowaniem nawierzchni; podbudowa - przyjęto warstwę z piasku o grubości 10 cm oraz podsypkę cementowo-piaskową o grubości 8 cm.
• nawierzchnia z płyt chodnikowych 50x50 o grubości 7 cm, ograniczona z obu stron obrzeżami o wymiarach 100x20x6 cm.
• od strony torów kolejowych barierki wygrodzeniowe U-12a ZDM L-2200 lub podobne.

Planowane koszty:
Projekt chodnika – 4.000 zł
Roboty rozbiórkowe, wywóz ziemi i starych płytek – 65.000 zł
Budowa chodnika – 95.000 zł
Barierki ochronne – 45.000 zł
Utrzymanie chodnika – 9.000 zł
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Jest to najkrótsza i jedyna droga dla mieszkańców prowadzącą na peron stacji Warszawa Rakowiec i dalej na przystanek tramwajowy PKP Rakowiec oraz do ulicy Grójeckiej na wiadukt, którym można przejść na drugą stronę torów – dojście do Biblioteki na ulicy 1 sierpnia, skweru M. Kotańskiego, bazaru na Bakalarskiej.
Istniejąca nawierzchnia z płyt chodnikowych jest popękana, nierówna, z ubytkami stanowiąca zagrożenie potknięciem i upadkiem. Obecny stan techniczny stanowi szczególnie zagrożenie dla rodziców z dziećmi w wózkach, seniorów i osób niepełnosprawnych.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Wykonanie dokumentacji projektowej dot. remontu chodnika 4000 zł
2. Wykonanie chodnika wraz z wykonaniem prac rozbiórkowych i z oznakowaniem w ramach BO – 205.000 zł
3. Eksploatacja 9.000 zł
Suma: 209.000 zł + Eksploatacja 9.000 = 218.000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
218 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Poprawa walorów estetycznych m.st. Warszawy. Poprawa bezpieczeństwa pieszych.

Modyfikacje

10.04.2020 11:51
Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Ochota
23.04.2020 16:32
Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Ochota
22.06.2020 15:51
Koordynator w Dzielnicy Ochota
27.07.2020 08:05
Koordynator w Dzielnicy Ochota

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany