Grochów Północny i Gocławek - ułatwienia dla pasażerów tramwajów, ułatwienia rowerowe
866
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Praga-Południe
Grochów Północny

Koszt pomysłu
140 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt polega na posadzeniu drzew na Grochowskiej i Chłopickiego, dopuszczeniu kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych (Kordeckiego, Kiprów, Kwatery Głównej, Romea i Julii) oraz utworzeniu obustronnych dojść do przystanków tramwajowych wzdłuż Grochowskiej poprzez wyznaczenie pasów na ich początku.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
07.01.2021 10:12
Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w maju 2017 i rozstrzygnięto. Dokumentacja została ukończona w lutym 2018 r. W 2018 r. dopuszczono dwukierunkowy ruch rowerów na ul. Kiprów. W 2020 r. wybudowano nowe przejścia dla pieszych prowadzące na przystanki tramwajowe na ul. Grochowskiej.
Zmiany na pozostałych ulicach wymagają dodatkowych uzgodnień.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Dróg Miejskich
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Praga-Południe
Obszar objęty pomysłem:
Grochów Północny
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Kordeckiego, Kiprów, Kwatery Głównej, Romea i Julii, Grochowska, Chłopickiego (między Szaserów a PKP Olszynka Grochowska)
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Kordeckiego, Kiprów, Kwatery Głównej, Romea i Julii, Grochowska, Chłopickiego (między Szaserów a PKP Olszynka Grochowska)
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt polega na posadzeniu drzew na Grochowskiej i Chłopickiego, dopuszczeniu kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych (Kordeckiego, Kiprów, Kwatery Głównej, Romea i Julii) oraz utworzeniu obustronnych dojść do przystanków tramwajowych wzdłuż Grochowskiej poprzez wyznaczenie pasów na ich początku.
Opis projektu
Projekt polega na:
- dopuszczeniu kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych (Kordeckiego, Kiprów, Kwatery Głównej, Romea i Julii)
- utworzeniu obustronne dojścia do przystanków tramwajowych wzdłuż Grochowskiej poprzez wyznaczenie pasów na ich początku (Czapelska, Wspólna Droga, Pl. Szembeka, Żółkiewskiego, Kwatery Głównej. Gocławek).
- dopuszczeniu kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych (Kordeckiego, Kiprów, Kwatery Głównej, Romea i Julii)
- utworzeniu obustronne dojścia do przystanków tramwajowych wzdłuż Grochowskiej poprzez wyznaczenie pasów na ich początku (Czapelska, Wspólna Droga, Pl. Szembeka, Żółkiewskiego, Kwatery Głównej. Gocławek).
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ułatwi dostęp do przystanków tramwajowych oraz ułatwi podróżowanie rowerem po osiedlu (szczególnie ważna jest Kordeckiego, którą można ominąć Grochowską).
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
1. kontraruch wraz z projektami około 5000 zł na 1 ulicę = 20 000 zł (4 ulice)
2. 6 przystanków - dojścia obustronne (malowanie pasów, oznakowanie, zejście z platformy, projekt) 120 000 zł
Łącznie 140 000
2. 6 przystanków - dojścia obustronne (malowanie pasów, oznakowanie, zejście z platformy, projekt) 120 000 zł
Łącznie 140 000
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
140 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Modyfikacje
13.03.2016 20:29
16.03.2016 11:31
21.04.2016 10:46
21.04.2016 10:47
21.04.2016 10:48
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzCo do "drzew miododajnych"- lipy są strasznie nieodporne na zasolenie. Nie wróży to dobrze sadzeniu ich wzdłuż dużych ulic, które solone są bez opamiętania.
W ogóle Grochowska jest tak brzydka... Zamiast betonowego pasa między jezdniami przydałby się tam pas zieleni z krzewami albo i drzewami. Dobrze wyglądałyby też zielone tory tramwajowe... Jednak na razie chyba sobie można o tym pomarzyć. Pozdrawiam.