Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniu Ogrodowej i Wroniej

Realizacja pomysłu
W 2017 r., w związku z trudnościami w znalezieniu wykonawcy prac oraz w porozumieniu z projektodawcą, zdecydowano o zwiększeniu środków na realizację zadania o dodatkowe 100 tys. zł i przesunięciu realizacji na kolejny rok.
W 2018 r., pomimo przeprowadzenia kolejnych postępowań, nie udało się znaleźć wykonawcy. Dzielnica zaproponowała zmniejszenie zakresu prac, jednak projektodawca nie wyraził zgody na realizację projektu w okrojonym kształcie.
Kolejne próby znalezienia wykonawcy w formule "zaprojektuj i wybuduj" były podejmowane w 2019 r.
Okazało się, że realizacja projektu wiąże się z koniecznością przełożenia sieci podziemnej, co jest prawdopodobną przyczyną braku zainteresowania potencjalnych wykonawców. Analizowano także możliwość wdrożenia alternatywnego rozwiązania tj. zastąpienie poszerzania chodników malowaniem i wygradzaniem), jednak zostało ono negatywnie zaopiniowane ze względu na brak spójności z charakterem okolicy i występującymi tam zabytkowymi elementami, m.in. fragmentami bruku. Na takie rozwiązanie nie zgodzi się również autor pomysłu.
W związku z powyższym podjęto decyzję o odstąpieniu od realizacji projektu.
Lokalizacja
Dane projektu
Proponuję uporządkowanie skrzyżowania poprzez wykonanie tzw. uszu Myszki Miki - poszerzeń chodników, zmniejszających rozmiar skrzyżowania. Szerokości wlotów powinny zostać dostosowane do warunków technicznych dróg publicznych - 5,5 m dla wlotów dwukierunkowych, 4,5 m dla wlotu jednokierunkowego (Ogrodowa od strony Żelaznej). Uporządkuje to ruch i ułatwi pieszym przekraczanie ulicy. Zmniejszenie rozmiaru skrzyżowania pozwoli też wygospodarować dodatkowe legalne miejsca parkingowe.
Wykonanie wyniesienia skrzyżowania.
Część powierzchni "uszu" można wykonać z ziemi zamiast nawierzchni twardej, w której można zasadzić niskie krzewy, a być może nawet drzewa. Dodatkowa zieleń przyuliczna byłaby bardzo pożądana, gdyż w tej część Woli brak dużych parków.
Przykłady rozwiązań "uszu" można zobaczyć w załączniku (Przyklady.pdf). Ze względu na konieczność uwzględnienia lokalizacji instalacji podziemnych, konkretne rozwiązanie może zostać wybrane na etapie opracowania dokumentacji technicznej.
W załączniku znajduje się również ilustracja stanu obecnego oraz schemat stanu docelowego (przejścia zostały na nim zaznaczone jedynie w celu wskazania miejsc, gdzie powinny zostać obniżone krawężniki - projekt nie przewiduje stosowania oznakowania, które ograniczałoby możliwości przechodzenia w innych miejscach).
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzDlaczego takie rozwiązanie nie jest ogólno przyjętą praktyką ?!!