Budowa zaległej infrastruktury dla rowerów

1414
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski
Pomysł na rok 2021
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
4 360 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Oddano 15130 głosów za tym projektem
Projekt polega na zapewnieniu pieniędzy na realizację infrastruktury rowerowej, zgodnie z wolą mieszkańców. W ramach tego projektu możliwa będzie realizacja drogi dla rowerów na ul. Grenadierów, Marymonckiej, Wólczyńskiej, Stryjeńskich i Sokolej, utworzenie przejazdów dla rowerów u zbiegu al. KEN i Bartoka, a także poprawa bezpieczeństwa na ul. Świderskiej.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Grenadierów, Marymoncka, Wólczyńska, Stryjeńskich, Sokola, skrzyżowanie al. KEN i Bartoka, przejazd przez Świderską przy trasie mostowej
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na zapewnieniu pieniędzy na realizację infrastruktury rowerowej, zgodnie z wolą mieszkańców. W ramach tego projektu możliwa będzie realizacja drogi dla rowerów na ul. Grenadierów, Marymonckiej, Wólczyńskiej, Stryjeńskich i Sokolej, utworzenie przejazdów dla rowerów u zbiegu al. KEN i Bartoka, a także poprawa bezpieczeństwa na ul. Świderskiej.
Opis projektu
Projekt polega na zapewnieniu pieniędzy na realizację infrastruktury rowerowej, zgodnie z wolą mieszkańców. Część zadań wybranych w głosowaniach w ubiegłych latach nie doczekała się realizacji. Większość z tych projektów dotyczy infrastruktury drogowej, gdyż w trakcie opracowywania dokumentacji przetargowej projektów wzrosły ceny materiałów i robocizny, przez co kwoty oferowane w przetargach niemal zawsze przekraczają kwoty zapisane w budżetach projektów. Ten projekt ma na celu skrócenie kolejki opóźnień, a nie jej wydłużanie jak to ma miejsce obecnie.
W ramach projektu zostałyby zapewnione pieniądze na realizację takich zadań jak:
1. Droga dla rowerów na Grenadierów, po północno-wschodniej stronie jezdni na odcinku Ostrobramska – al. Stanów Zjednoczonych (w oparciu o założenia projektu 1575/2017)
2. Droga dla rowerów na ul. Marymonckiej, po wschodniej stronie jezdni na odcinku Podleśna - Smoleńskiego (w oparciu o założenia projektu 229/2017)
3. Droga dla rowerów na ul. Wólczyńska po północnej stronie jezdni na brakującym odcinku al. Reymonta - Andersena (w oparciu o założenia projektu 229/2017)
4. Droga dla rowerów na ul. Stryjeńskich po wschodniej stronie jezdni na odcinku Wąwozowa - Przy Bażantarni (w oparciu o założenia projektu 1988/2019)
5. Droga dla rowerów na ul. Sokolej od ul. Zamoście do stacji PKP Stadion, po wschodniej stronie jezdni (w oparciu o założenia projektu 2078/2018).
6. Przejazdy dla rowerów na skrzyżowaniu al. KEN i Bartoka – komplet przejazdów rowerowych wraz z przebudową sygnalizacji świetlnej oraz budowa alejki parkowej łączącej ścieżkę rowerową w parku Kozłowskiego z alejkami w rejonie budynków Koński Jar 9 i 10 (w oparciu o założenia projektu 2682/2018)
7. Bezpieczny przejazd rowerowy przez ul. Świderską przy moście Skłodowskiej-Curie (w oparciu o założenia projektu 663/2016). Projekt zakłada m.in. oznakowanie ostrzegawcze dla rowerzystów i kierowców, progi zwalniające po północnej stronie przejazdu i przeniesienie przystanku autobusowego pod wiadukt. Takie zmiany pozwolą poprawić bezpieczeństwo rowerzystów, pieszych i kierowców w tym miejscu.

Dla tych inwestycji ZDM posiada dokumentację projektową (lub przygotowuje dokumentację, która będzie gotowa do końca 2020 r.), jednak nie posiada pieniędzy wystarczających na ich realizację. To sprawia, że termin ich realizacji jest nieznany – głosując na ten projekt, gwarantujemy ich budowę w 2021 roku.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
W dotychczasowych edycjach BP/BO w Warszawie przeszło do realizacji 3895 projektów. Część z nich okazała się droższa w realizacji niż przewidywał kosztorys, bo wzrosły ceny materiałów i robocizny. W efekcie brakuje pieniędzy na dokończenie znacznej liczby inwestycji. Projekt ma na celu przekazanie pieniędzy na dokończenie już wybranych projektów.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kwoty potrzebne na realizację poszczególnych projektów na podstawie kosztorysów opracowanej dokumentacji projektowej lub wstępnych szacunków:
1. Droga dla rowerów na Grenadierów (Ostrobramska – al. Stanów Zjednoczonych) - 500 tys. zł
2. Droga dla rowerów na ul. Marymonckiej (Podleśna - Smoleńskiego) – 280 tys. zł
3. Droga dla rowerów na ul. Wólczyńskiej (al. Reymonta - Andersena) – 180 tys. zł
4. Droga dla rowerów na ul. Stryjeńskich (Wąwozowa - Przy Bażantarni) - 700 tys. zł
5. Droga dla rowerów na Sokolej – 600 tys. zł
6. Przejazdy dla rowerów na skrzyżowaniu al. KEN i Bartoka – 1,9 mln zł
7. Bezpieczny przejazd rowerowy przez ul. Świderską przy moście Skłodowskiej-Curie – 200 tys. zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
4 360 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Budowa wydzielonych dróg dla rowerów, częściowa przebudowa chodnika i inne roboty towarzyszące.

Modyfikacje

15.04.2020 15:16
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
23.06.2020 12:34
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Dobry pomysł, ale może warto by wskazać te projekty na które środki powinny pójść w pierwszej kolejności, ażeby każdy miał poczucie konkretu na który głosuje. Mnie np. bardzo denerwuje brak jakiegokolwiek postępu w realizacji istotnych projektów rowerowych w Centrum - Senatorska, Grzybowska czy Andersa.
    Lukasz33  02.02.2020 12:23
  • Po co komu niby droga rowerowa po obu stronach ulicy ? Naprawdę nie ma chyba na co pieniędzy wydawać. 2. Droga dla rowerów na ul. Marymonckiej, po wschodniej stronie jezdni na odcinku Podleśna - Smoleńskiego (w oparciu o założenia projektu 229/2017)
    Łukasz Kulesza  04.09.2020 10:57
  • Marnowanie publicznych pieniędzy.
    Rav-1990  12.09.2020 20:28
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany