Bezpieczne przejazdy przez torowisko tramwajowe wzdłuż ulicy Światowida

1972
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Białołęka
Autor pomysłu Bartosz Dąbrowa
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
40 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt zakłada poprawę bezpieczeństwa przejazdu pojazdów przez tory tramwajowe w miejscach bez sygnalizacji.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Białołęka
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Światowida (przy wjeździe do myjni) 52°19'02.1"N 20°57'19.1"E
ul. Światowida/ul. Botewa
ul. Światowida (przy wjeździe na os. Erazma z Zakroczymia) 52°19'11.5"N 20°57'00.0"E
ul. Światowida (przy wjeździe do BOS) 52°19'17.7"N 20°56'47.4"E
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada poprawę bezpieczeństwa przejazdu pojazdów przez tory tramwajowe w miejscach bez sygnalizacji.
Opis projektu
Projekt zakłada montaż instalacji podobnej do tzw. inteligentnego przejścia - inteligentnego systemu, informującego kierowcę o zbliżającym się tramwaju. Instalacja posiadałaby zsynchronizowane ze sobą elementy: czujnik ruchu tramwaju (zlokalizowany w odległości umożliwiającej swobodne i bezpieczne przejechanie pojazdu przed nadjeżdżającym tramwajem), aktywne punktowe elementy odblaskowe (S-4 Kabel), znak drogowy z lampą ostrzegawczą oraz system anty poślizgowy (ASE System).

ul. Światowida (przy wjeździe do myjni) 52°19'02.1"N 20°57'19.1"E
ul. Światowida/ul. Botewa
ul. Światowida (przy wjeździe na os. Erazma z Zakroczymia) 52°19'11.5"N 20°57'00.0"E
ul. Światowida (przy wjeździe do BOS) 52°19'17.7"N 20°56'47.4"E
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Przynajmniej raz w tygodniu słyszymy o kolejnym wypadku, stłuczce tramwaju z samochodem, na którymś z przejazdów bez sygnalizacji świetlnej. Dzięki realizacji tego projektu, przede wszystkim chcemy poprawić bezpieczeństwo mieszkańców, tych jeżdżących samochodami, i tych przemieszczających się komunikacją miejską. Poza tym, ważnym aspektem jest fakt, że w wypadku kolizji z tramwajem całe Nowodwory i Tarchomin tracą możliwość dojazdu komunikacją do metra Młociny, co zdecydowanie utrudnia i wydłuża dojazd do innych części Warszawy, jak i powrót do domu. Takie bezpieczne przejazdy zdecydowanie poprawią komfort życia każdemu mieszkańcowi naszej dzielnicy.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
40 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany