Zakup narzędzi do prowadzenia zajęć z programowania w bibliotekach wawerskich - roboty i gry do nauki do programowania, maty edukacyjne i akcesoria

1839
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Wawer
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
60 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • kultura
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Oddano 685 głosów za tym projektem
Wyślij wiadomość do autora
Projekt ma na celu poszerzenie oferty edukacyjnej wawerskich bibliotek - skierowanej
głównie dla dzieci i młodzieży - zapewniając młodym mieszkańcom bezpłatny dostęp do
nowoczesnych narzędzi związanych z nauką programowania. Zakup robotów umożliwi
zdobycie wiedzy z zakresu programowania podczas zajęć cyklicznych organizowanych dla
grup przedszkolnych, szkolnych, jak i osób prywatnych.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
12.08.2021 13:52

Projekt jest realizowany - sukcesywnie kupowane są narzędzia do prowadzenia zajęć z programowania.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wawer m.st. Warszawy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Wawer
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1. Oddział Dziecięcy (Anin)
ul. Trawiasta 10, 04-618 Warszawa
2. Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży Nr 25 (Falenica)
ul. Walcownicza 14, 04-921 Warszawa
3. Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży Nr 26 (Wawer)
ul. Błękitna 32, 04-649 Warszawa
4. Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży nr 47 (Radość)
ul. Powojowa 2, 04-860 Warszawa
5. Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży Nr 59 (Marysin Wawerski)
ul. Króla Maciusia 10, 04-526 Warszawa
6. Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży Nr 82 (Miedzeszyn)
ul. Agrestowa 1, 04-894 Warszawa
7. Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży Nr 121 (Międzylesie)
ul. Żegańska 1, 04-713 Warszawa
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
lokalizacji: Udogodnienia dla niepełnosprawnych.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt ma na celu poszerzenie oferty edukacyjnej wawerskich bibliotek - skierowanej
głównie dla dzieci i młodzieży - zapewniając młodym mieszkańcom bezpłatny dostęp do
nowoczesnych narzędzi związanych z nauką programowania. Zakup robotów umożliwi
zdobycie wiedzy z zakresu programowania podczas zajęć cyklicznych organizowanych dla
grup przedszkolnych, szkolnych, jak i osób prywatnych.
Opis projektu
Projekt ma na celu zainteresowanie młodych czytelników bibliotek wawerskich ciekawą
ofertą edukacyjną, jaką jest nauka programowania w bibliotece. W związku z tym do
wszystkich filii Biblioteki Publicznej w Dzielnicy Wawer, będą zakupione specjalne roboty
służące do nauki programowania, gry do nauki programowania oraz akcesoria pomocnicze
typu tablety, puzzle, maty edukacyjne.
Zajęcia będą odbywały się w tygodniu, od poniedziałku do piątku dla grup zorganizowanych
ze szkół oraz przedszkoli na podstawie wcześniejszych zapisów w godzinach otwarcia
bibliotek na terenie Wawra. Dla osób prywatnych i rodzin takie zajęcia będą prowadzone w soboty przez pracowników wawerskich bibliotek. Informacja o zapisach i wolnych terminach będzie dostępna na stronie głównej biblioteki oraz na tablicach ogłoszeń w poszczególnych filiach.
Zajęcia będą miały charakter cykliczny, tak, aby każde kolejne spotkanie poszerzało zdobyte
umiejętności, od podstawowej wiedzy na temat sterowania robotem za pomocą prostych
funkcji w aplikacji lub bezpośrednio na robocie, po programowanie przy pomocy specjalnego
programu na komputerze.
Planowany jest zakup różnych rodzajów robotów, dostosowanych zarówno dla dzieci w
wieku przedszkolnym, jak i dorastającej młodzieży.
Zajęcia programowania będą połączone z rozwijaniem zainteresowań czytelniczych ich
uczestników, ponieważ programowanie tras robotów będzie się odnosiło do znanych lektur,
bajek, opowieści, przedstawianych w atrakcyjnej formie za pośrednictwem teatrzyku
kamishibai, czy oryginalnych wydań znanych bajek w formie książek pop-up. Programowanie
robotów połączone z poznawaniem literatury będzie prowadzone przez bibliotekarzy.
Roboty oraz gry do programowania zostaną zakupione do wszystkich filii bibliotek
wawerskich.
W skład kosztorysu wejdzie:
25 x tabletów
25 x robot Photon w wersji edukacyjnej
6 x mat piankowych
6 x kompletów fiszek do ćwiczeń na macie
6 x Photon Magic Dongle
2 x zestaw po 6 sztuk ozobotów bit wraz z materiałami i 2 szt.
drewnianych puzzli do programowania
2 zestawy ozobotów Evo po 4 szt. z materiałami edukacyjnymi
Szkolenia dla bibliotekarzy Camp Robo: Programowanie gier i robotów w
SCRATCHU .
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Nauka programowania w bibliotekach wawerskich daje możliwość dzieciom i młodzieży
pogłębienia wiedzy zdobytej w placówkach oświatowych, ale i zdobycia nowych doświadczeń
w zakresie programowania różnych typów robotów. Biblioteka Publiczna w Wawrze stara się
przyciągać młodych czytelników oferując ciekawe zajęcia, które w różny sposób będą
przyczyniały się do promocji czytelnictwa. Projekt zakłada realizowanie zajęć cyklicznie i
formie bezpłatnej, co wpłynie na zaktywizowanie młodych mieszkańców Wawra i przełamie
barierę niechęci częstego korzystania z bibliotek.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
W skład kosztorysu wejdzie:
25 x tabletów
25 x robot Photon w wersji edukacyjnej
6 x mat piankowych
6 x kompletów fiszek do ćwiczeń na macie
6 x Photon Magic Dongle
2 x zestaw po 6 sztuk ozobotów bit wraz z materiałami i 2 szt.
drewnianych puzzli do programowania
2 zestawy ozobotów Evo po 4 szt. z materiałami edukacyjnymi
Szkolenia dla bibliotekarzy Camp Robo: Programowanie gier i robotów w
SCRATCHU .
łączny koszt projektu: 60.000,00
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
60 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji

Modyfikacje

23.06.2020 14:28
Koordynator w dzielnicy Wawer
17.08.2020 10:15
Koordynator w dzielnicy Wawer
18.08.2020 11:00
Koordynator w dzielnicy Wawer

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany