Ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Gagarina

78
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Mokotów
rejon F
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
720 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
1,2 km ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Gagarina (pomiędzy ul .Czerniakowską a ul. Belwederską, po północnej stronie jezdni)

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon F
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Wzdłuż ul. Gagarina (pomiędzy ul .Czerniakowską a ul. Belwederską), po północnej stronie jezdni
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Ścieżka o długości 1,20 km stanowiłaby połączenie dwóch istniejących ścieżek rowerowych - jednej wzdłuż Czerniakowskiej (gdzie istnieje miejski punkt wypożyczalni rowerów) i drugiej wzdłuż Belwederskiej.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
1,2 km ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Gagarina (pomiędzy ul .Czerniakowską a ul. Belwederską, po północnej stronie jezdni)
Opis projektu
1,2 km ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Gagarina (pomiędzy ul .Czerniakowską a ul. Belwederską, po północnej stronie). Dostępna dla wszystkich 24/7 przez cały rok.
Stanowiło to by połączenie dwóch istniejących ścieżek rowerowych, tym bardziej, że na skrzyżowaniu Gagarina z Czerniakowską istnieje miejski punkt wypożyczalni rowerów.
Budowa przyczyniłaby się to do znacznego ułatwienia i polepszenia ruchu oraz zwiększenia bezpieczeństwa ruchu: pieszych, rowerzystów i kierowców (bez obrażania, wykrzykiwania, awanturowania się jednych na drugich).
Ze względu na duży ruch uliczny na ul. Gagarina, wyznaczenie pasa rowerowego na jezdni wydaje się niepraktyczne, a szerokie przestrzenie na Gagarina umożliwiałyby wykorzystanie jej części powierzchni.
Uzasadnienie realizacji projektu
Ułatwienie ruchu oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu: pieszym, rowerzystom i kierowcom.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Dla drogi dla rowerów o minimalnej dopuszczalnej przepisami szerokości 2,0 m należy przyjąć koszt budowy wynoszący 480 000 zł (przy cenie jednostkowej 200 zł/m2). Dodatkowo, w celu wyznaczenia przejazdów dla rowerzystów na skrzyżowaniach należy uwzględnić koszt zmian w sygnalizacji świetlnej – 200 000 zł. Dla dokumentacji projektowej należy przyjąć koszt 40 000 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
720 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Droga dla rowerów generuje koszty w zakresie bieżącego utrzymania – sprzątanie, odnowa oznakowania poziomego itp
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
5 000,00 zł

Dokumenty

Modyfikacje

07.01.2016 17:30
Autor projektu
13.04.2016 16:08
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (9)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Dzień dobry

    Mam poważne wątpliwości co do zasadności Pani projektu.
    Po pierwsze, co oznacza że droga rowerowa ma zostać zlokalizowana po „prawej stronie”.
    W opisach tego typu projektów używa się stałych punktów odniesienia – najlepiej wedle stron świata (północ, południe, wschód, zachód).


    Po drugie jak zamierza Pani rozwiązać ruch rowerowy na skrzyżowaniach w całym wymienionym ciągu ulicy Gagarina, mianowicie relacje z ulicami Sułkowicką, Nabielską, Podchorążych, Górską, Stępińską, Sielecką, Iwicką, Czerską (tam mieszkają potencjalni beneficjenci projektu).

    Pomijam milczeniem fakt, że postulowane przez Panią rozwiązanie, jakkolwiek nie zostało by wykonane, z racji swego założenia utrudni rowerzystom kontynuowanie podróży w relacji pomiędzy ulicą Gagarina i Spacerową (w obie strony).

    W miejscu tym pragnę zaznaczyć że zgodnie z obowiązującym w Stolicy prawem miejscowym, podstawowym założeniem które musi stać za realizacją inwestycji rowerowych, jest spójność, bezpośredniość i wygoda (rozdział drugi załącznika do zarządzenia Prezydenta m. st. Warsazawy z 18.11.2010 roku - Standardy projektowe i wykonawcze dla systemu transportu rowerowego).

    Zaznaczyć w tym miejscu pragnę, że postulowane przez Panią rozwiązanie utrudni mieszkańcom Sielc bezpośredni dojazd rowerem do wielu celów podróży położonych w tym rejonie.

    Niezrozumiały jest dla mnie również Pani argument, wedle którego przewymiarowany przekrój ulicy Gagarina stanowiłby powód dodatkowego ograniczenia terenów zielonych, oraz przestrzeni przeznaczonej dla pieszych.
    Tym samym zaznaczyć muszę, że nie rozumiem Pani strachu i niechęci do wiele tańszych i przyjaźniejszych mieszkańcom obustronnych pasów rowerowych.

    Liczę na Pani odpowiedź.
    Pozdrawiam rowerowo
    Tomek Przygoda
    Mieszkaniec673  07.01.2016 15:00
    • Myślę, że w tym miejscu dobrym rozwiązaniem mogłaby być dwukierunkowa droga rowerowa na jednej z jezdni, oddzielona wąskim szpalerem zieleni, jak np. https://www.flickr.com/photos/33869420@N00/7451493106/. Zmieściłaby się dzięki likwidacji jedengo pasa ruchu i zwężenia pozostałych.
      Mieszkaniec588  07.01.2016 16:20
  • Ja wolę jednak uważać rowerzystów za normalnych uczestników ruchu.

    Dlatego niech się nie przepychają przez te Wasze przejazdy rowerowe.

    Jak słucham niektórych zmotoryzowanych osób, to mam wrażenie jakbym gadał z gestapo ):
    Mieszkaniec673  07.01.2016 17:48
  • Komentarz został usunięty przez autora

    Mieszkaniec965  12.01.2016 16:51
    • Szanowny Panie Przygodo,
      W pełni popieram projekt p. Małgorzaty, gdyż wydaje się b.potrzebny i logiczny – sama wielokrotnie przejeżdżam tamtym odcinkiem (od ul Sobieskiego i Gagarina), głównie, przyznaję, nieprzepisowo chodnikiem (po północnej stronie Gagarina).Właśnie ze względu na brak ścieżki rowerowej po tamtej stronie.
      Co do Pana zarzutów i uwag:
      – po pierwsze, p.Małgorzata pisze o stronie pólnocnej, a nie prawej. . A skoro wymienia p.. ul. Górską, Iwicką i Nabielaka –(a nie Nabielską- ośmielę się skorygować Wszechwiedzącego) , z którymi scieżka by się nie krzyżowała– sam ma Pan chyba ma na myśli stronę południową, a nie północną ulicy Gagarina.
      Po drugie- co miał Pan na myśli kierując do projektodawczyni pytanie „jak zamierza Pani rozwiązać ruch rowerowy na skrzyżowaniach w całym ciagu ul.Gagarina”? Przecież wiadomo, że ścieżki krzyżują się z ulicami i są usytuowane równolegle/obok przejścia dla pieszych, w czym widzi Pan problem?
      Po trzecie – dlaczego Pan uważa, że „rozwiązanie [..] z racji swojego założenia utrudni rowerzystom kontynuowanie podróży w relacji pomiędzy ulicą Gagarina i Spacerową (w obie strony)]”?. O jakie założenie i utrudnienie Panu chodzi?. Jeżeli tym założeniem jest , jak Pan pisze, „ spójność, bezpośredniość i wygoda” (wg z załącznika do zarządzenia Prezydenta m. st. Warszawy:), to ta ścieżka spełnia właśnie te wszystkie założenia!
      Po czwarte – proszę wyjaśnić, w jaki sposób proponowane rozwiązanie „utrudni mieszkańcom Sielc bezpośredni dojazd rowerem do wielu celów podróży położonych w tym rejonie.” Jakoś trudno mi sobie wyobrazić, na jakie przeszkody w dojeździe może napotkać rowerzysta.
      Po piąte – w projekcie p.Małgorzaty nie ma mowy o ograniczeniu pasów zieleni. No i nie doczytałam się w projekcie:”strachu i niechęci do wiele tańszych i przyjaźniejszych mieszkańcom obustronnych pasów rowerowych.”

      Osobiście uważam, że pomysł scieżki na ul. Gagarina jest bardzo dobry. Jedyna rzecz, którą bym zmodyfikowała w tym projekcie to postulowałabym wyodrębnienie ścieżki z istniejącego, dosyć szerokiego asfaltowego chodnika. A może nawet lepiej - zwężenie (przemalowanie) pasów jezdni (dosyć szerokich) na ul.Gagarina i wydzielenie po kazdej stronie jezdni (zarówno północnej, jak i południowej) ścieżki dla rowerzystów. Uspokoiłoby to przy okazji ruch na ul. Gagarina, gdzie samochody często znacznie przekraczają dopuszczalna predkość. No i byloby najtańszym rozwiązaniem.
      Na koniec uwaga dla p.Przygody – w odpowiedzi do p. Traczyńskiego pisze Pan dosyć nielogicznie: proszę wyjaśnić, dlaczego rowerzyści –będący , jak Pan to ujął „normalnymi uczestnikami ruchu” (bo sa nimi, oczywiście) mają się „przepychać przez te Wasze przejazdy rowerowe”. O co Panu chodzi? Ja też jak Pana czytam, odnoszę wrażenie, że nie tylko nie zna Pan niemieckiego (to od tego gadania o gestapo) , ale i dobrze polskiego...

      Mieszkaniec965  12.01.2016 16:52
  • Niestety koszt projektu jest przynajmniej dwukrotnie niedoszacowany.

    Realny koszt budowy drogi dla rowerów biuro Pełnomocnika podaje na 500 zł /mb tj. 50 000 zł / 100mb. Ponadto należy wyznaczyć dwa przejazdy.

    Realnie liczyłbym przynajmniej 620 000 zł, choć biorąc pod uwagę, że równocześnie częściowo należałoby wyremontować chodnik skłaniałbym się do kwoty conajmniej 800 000 zł.
    Mieszkaniec1015  16.01.2016 12:34
  • Witam! Projekt bardzo potrzebny. Popieram całym sercem i już się nie mogę doczekać aż oddam głos :) Pozdrowienia dla Pani Barbary, która podjęła rzeczową polemikę
    Mieszkaniec3637  31.05.2016 21:06
  • Popieram zawsze drogi rowerowe są potrzebne zawsze denerwuje mnie jak rowerzyści przejeżdzają przy przystanku stępińska w stronę centrum gdzie jest pełno ludzi bo nie raz o mały włos by kogoś potrącił.
    Mieszkaniec5111  15.06.2016 11:52
  • Mieszkam przy Gagarina. Chodnik po stronie północnej jest w sporej części ulicy wystarczająco szeroki. Wystarczy namalować pasy. Popieram ten projekt
    Mieszkaniec7983  25.06.2016 00:20
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany