Wygodniej i bezpieczniej dla pieszych na Woli

Realizacja pomysłu
Zadnie podzielono zgodnie z kompetencjami pomiędzy Wydział Infrastruktury Drogowej dla Dzielnicy Wola i Zarząd Dróg Miejskich m.st. Warszawy. 30.06.2021 - trwały uzgodnienia z Wykonawcą robót – Zakładem Remontów i Konserwacji Dróg.
W częsci dotyczącej realizacji przez ZDM - projekt organizacji ruchu został opracowany i złożony do uzgodnień, rozpoczęcie prac w terenie. Zakończenie przewidziane do 30 listopada 2021 r.
Rozpoczęcie prac w terenie przez Wydział Infrastruktury Drogowej (WID) przewidziane na październik 2021 r. Odstąpiono od realizacji lokalizacji na skrzyżowaniu Twarda/Sienna, ponieważ ZDM przygotowuje kompleksową zmianę organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu, niniejszy projekt koliduje z planami ZDM, zatem nie ma uzasadnienia wprowadzanie kolizyjnych rozwiązań. Trwają roboty w terenie. Z zakresu WID pozostały 4 lokalizacje z 12. Planowany termin zakończenia prac z zakresu WID – grudzień 2021.W ramach zadania przebudowano 12 przejść dla pieszych w celu poprawy bezpieczeństwa( Dotychczasowy koszt - 297678.00 ). Przewidywany termin zakończenia kwiecień 2022 r.
Projekt został zrealizowany zgodnie z zakresem kompetencji
Pozycje zrealizowane przez Wydział Infrstruktury Drogowej
- Na długości 10 m został wyznaczony trawnik i zabezpieczony ogrodzeniem typu ZOM.
4-7. Ustawione zostały słupki blokujące oraz azyl z elementów prefabrykowanych.
8. Ustawione zostały słupki blokujące na wyspie z elementów prefabrykowanych.
9-11. na odcinku ok. 52 powstały trawniki zabezpieczone ogrodzeniem typu ZOM.
12-15. Po stronie zachodniej skrócona została zatoka postojowa i w tym miejscu powstał trawnik. Po wschodniej stronie wykonany został azyl z elementów prefabrykowanych, na którym ustawiono słupki blokujące.
16-19. Ustawiono słupki blokujące.
20-23. W tej lokalizacji prace nie zostały wykonane, ponieważ Zarząd Dróg Miejskich opracowywał projekt zmieniający geometrię tego skrzyżowania, co wiązało się z nowymi lokalizacjami dla słupków oraz znaków drogowych.
24-27. Ustawione zostały słupki blokujące oraz azyl z elementów prefabrykowanych.
33. Ustawione zostały słupki blokujące.
34. Ustawione zostały słupki blokujące.
36-37. Ustawione zostały słupki blokujące oraz azyl z elementów prefabrykowanych.
42-46. Ustawione zostały słupki blokujące.
Faktyczny koszt realizacji po stronie UD Wola - 297678,32 zł
Pozycje zrealizowane przez Zarząd Dróg Miejskich:
2. i 3. Ustawiono słupki blokujące
28-31. Ustawiono słupki blokujące
32. Parkowanie przeniesiono częściowo na jezdnię, poszerzając chodnik
35. Zainstalowano azyl na przejściu dla pieszych
38. i 39. Ustawiono słupki blokujące
Faktyczny koszt realizacji po stronie ZDM - 147 881 zł.
Lokalizacja
Dane projektu
1. Nowolipie / Jana Pawła II - zabezpieczenie przejścia dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściem poprzez ustawienie słupków blokujących,
2.-3. Nowolipie / Smocza - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących,
4.-7. Smocza / Miła - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących wraz z uporządkowaniem parkowania w okolice poprzez udrożnienie ciągów pieszych (zapewnienie minimalnej szerokości ciągów pieszych bez przeszkód o szerokości przynajmniej 1,8 metra),
8. Miła / Esperanto - zabezpieczenie przejścia dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściem poprzez ustawienie słupków blokujących,
9.-11. Bellottiego / Nowolipki - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących,
12.-15. Krochmalna / Ciepła - ustawienie zabezpieczeń przed parkowaniem na jezdni wraz ze słupkami blokującymi do 10 metrów przed przejściami dla pieszych,
16.-19. Krochmalna / Waliców - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących,
20.-23. Twarda / Sienna - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących,
24.-27. Pańska / Miedziana - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących,
28.-31. Grzybowska / Karolkowa - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących,
32. Żytnia 39 - udrożnienie chodnika przed przychodnią poprzez ustawienie słupków tak, aby został ciąg pieszy wolny od przeszkód o szerokości przynajmniej 1,8 metra,
33. Syreny / Żytnia (po stronie północnej skrzyżowania) - zabezpieczenie przejścia dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściem poprzez ustawienie słupków blokujących,
34. Syreny / Zawiszy - zabezpieczenie przejścia dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściem poprzez ustawienie słupków blokujących,
35. Płocka / Obozowa - budowa azylu na przejściu dla pieszych,
36.-37. Pustola / Antka Rozpylacza - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących,
38. Batalionu AK Zośka / Redutowa - zabezpieczenie przejścia dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściem poprzez ustawienie słupków blokujących,
39. Redutowa 48 - zabezpieczenie przejścia dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściem poprzez ustawienie słupków blokujących,
40.-41. Brożka / Księcia Janusza - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących,
42.-46. Magistracka / Ożarowska - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących,
Charakterystyka
Kosztorys
- projekty stałej organizacji ruchu - 19 szt.,
- projekty czasowej organizacji ruchu - 19 szt.,
- słupki drogowe z montażem - 855 szt.,
- inne urządzenia bezpieczeństwa ruchu.
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzPrzecież przejścia dla pieszych mają kilka metrów szerokości właśnie po to, żeby piesi mogli spokojnie przejść i tam nie parkują samochody. Na Woli ludziom nie powodzi się aż tak bardzo, żeby potrzebowali dodatkowych 10 metrów przed przejściem. Po prostu nie ma takich grubasów. Szczególnie że niektóre z tych przejść dobrze znam i nie ma na nich dużego ruchu pieszych. Poza tym wielu pieszych posiada również samochody, które muszą gdzieś parkować. Na starych osiedlach nie ma garaży podziemnych.
Kodeks zabrania parkowania 10 metrów przed i za przejściem.
Komentarz został usunięty przez Administratora z powodu naruszenia postanowień regulaminu korzystania z systemu