Wiaty i stojaki rowerowe oraz stacja napraw rowerowych w szkołach na Białołęce
2056
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Białołęka

Koszt pomysłu
440 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt zakłada wybudowanie wiat nad istniejącymi stojakami rowerowymi i/lub postawienie wiat wraz ze stojakami rowerowymi (odwrócona litera U) oraz postawienie samoobsługowej stacji rowerowej przy szkołach na Białołęce.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Białołęka
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1. Szkoła Podstawowa nr 110 im. Kazimierza Jeżewskiego, ul. Bohaterów 41 (20 stojaków rowerowych, 1 wiata rowerowa)
2. Szkoła Podstawowa nr 118 im. Przyjaciół Mazowsza, ul. Myśliborska 25 (10 stojaków rowerowych, 1 wiata rowerowa)
3. Szkoła Podstawowa nr 355 im. Jana Wedla, ul. Ceramiczna 11 (20 stojaków rowerowych, 2 wiaty rowerowe, 1 samoobsługowa stacja naprawy rowerów)
2. Szkoła Podstawowa nr 118 im. Przyjaciół Mazowsza, ul. Myśliborska 25 (10 stojaków rowerowych, 1 wiata rowerowa)
3. Szkoła Podstawowa nr 355 im. Jana Wedla, ul. Ceramiczna 11 (20 stojaków rowerowych, 2 wiaty rowerowe, 1 samoobsługowa stacja naprawy rowerów)
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada wybudowanie wiat nad istniejącymi stojakami rowerowymi i/lub postawienie wiat wraz ze stojakami rowerowymi (odwrócona litera U) oraz postawienie samoobsługowej stacji rowerowej przy szkołach na Białołęce.
Opis projektu
Projekt zakłada wybudowanie wiat nad istniejącymi stojakami rowerowymi i/lub postawienie wiat wraz ze stojakami rowerowymi, dzięki czemu dzieci mogłyby częściej wybierać aktywny dojazd do placówki oświatowej oraz bezpiecznie zostawić rower pod wiatą, niezależnie od warunków pogodowych.
Stacja napraw rowerowych pomogła by w samodzielnym usuwaniu usterek rowerowych, bez konieczności wożenia ze sobą niezbędnych narzędzi.
Stacja napraw rowerowych pomogła by w samodzielnym usuwaniu usterek rowerowych, bez konieczności wożenia ze sobą niezbędnych narzędzi.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ma na celu promocję dojazdów rowerami do szkoły poprzez unowocześnienie parkingów rowerowych: wiaty i samoobsługowa stacja obsługi rowerów. Lepsza infrastruktura rowerowa zachęci dzieci i rodziców do zmiany samochodów na jednoślady. Warszawa wzorem miast zachodnioeuropejskich powinna promować dojazd rowerem dzieci do szkół. Ogranicza to korki, zmniejsza zanieczyszczenie powietrza, redukuje zagrożenie otyłością i wzmacnia odporność wśród dzieci i młodzieży.
Samoobsługowa stacja naprawcza pomoże w usunięciu nagłej awarii rowerowej.
Samoobsługowa stacja naprawcza pomoże w usunięciu nagłej awarii rowerowej.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Zgodnie z załącznikiem pn.: Kosztorys realizacji projektu
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
440 000,00 zł
Skutki realizacji
Skutki realizacji
Realizacja projektu ma bardzo duże znaczenie dla przestrzeni publicznej oraz warunków życia społeczności lokalnej. Z powstałej w ramach projektu infrastruktury rowerowej, korzystać mogą i powinny, nie tylko dzieci i ich rodzice/opiekunowie, ale również społeczność lokalna korzystająca np. z infrastruktury sportowej/rekreacyjnej szkoły, czy też organizowanych na terenie placówek oświatowych wydarzeń/imprez ogólnodostępnych.
Korzystanie z roweru może stać się wspaniałą alternatywą dla samochodów oraz komunikacji miejskiej. Ten rodzaj przemieszczania się jest istotny zwłaszcza w Warszawie, w której ogromna ilość spalin, hałas i ciągłe zatory na drogach, utrudniające życie mieszkańcom, mogłyby ulec zmniejszeniu dzięki zmianie zachowań/przyzwyczajeń komunikacyjnych ludzi.
Rowerzyści mają możliwość wyboru wśród dużej liczby alternatywnych tras, pozwalających omijać np. sygnalizacje świetlne, mogą korzystać z jezdni, dróg rowerowych, ścieżek, a w ostateczności mogą również pokonać część podróży pieszo, prowadząc rower. Nie muszą stać w korkach czy tak jak w przypadku komunikacji publicznej – tracić czas na oczekiwanie na przystankach.
Uwzględniając aspekt ochrony środowiska, rower jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Nie hałasuje, nie zanieczyszcza powietrza, pozwala oszczędzić czas i pieniądze oraz zajmuje mało miejsca w przestrzeni publicznej.
Istotne jest również to, że infrastruktura rowerowa jest znacznie tańsza w budowie i utrzymaniu niż odpowiednia infrastruktura transportu zmechanizowanego. Rower jest konkurencyjny nie tylko w stosunku do podróży samochodem, ale także komunikacją zbiorową. Transport zbiorowy często nie zaspokaja wymagań użytkowników, zarówno w kwestii komfortu przejazdu, jak i punktualności, regularności czy też prędkości podróży, na którą istotny wpływ mają zatory na drogach czy zatrzymywanie się na przystankach.
Ponadto korzystanie z roweru w podróży doskonale wpisuje się w ekologiczny tryb życia, który obecnie jest promowany.
Rowerzyści nie tylko dbają o środowisko, ale poprzez regularne podróże do szkoły, również o swoje zdrowie: jazda na rowerze zwiększa wytrzymałość i siłę mięśni, a co więcej – poprawia ogólną wydolność organizmu oraz pomaga utrzymać kręgosłup w dobrej formie.
Dzięki wycieczkom rowerowym ludzie stają się bardziej odporni na zmęczenie i lepiej radzą sobie w sytuacjach stresowych. Dodatkowo możliwość obcowania z naturą podczas jazdy na rowerze pomaga w wyciszeniu się oraz odprężeniu. Istotne jest, że podróże rowerowe to odpowiedni rodzaj ruchu dla osób w każdym wieku, zarówno dzieci jak ich rodziców/dziadków, dzięki czemu stają się coraz bardziej popularną formą rekreacji.
Doposażenie istniejącej infrastruktury rowerowej w przestrzeni publicznej placówek oświatowych (często przestarzałej i niezgodnej z obecnymi standardami m.st Warszawy), w nowe wiaty rowerowe, stojaki rowerowe oraz samoobsługową stację napraw, w sposób bezpośredni przełoży się na podniesienie jakości oraz komfortu życia lokalnej społeczności.
Korzystanie z roweru może stać się wspaniałą alternatywą dla samochodów oraz komunikacji miejskiej. Ten rodzaj przemieszczania się jest istotny zwłaszcza w Warszawie, w której ogromna ilość spalin, hałas i ciągłe zatory na drogach, utrudniające życie mieszkańcom, mogłyby ulec zmniejszeniu dzięki zmianie zachowań/przyzwyczajeń komunikacyjnych ludzi.
Rowerzyści mają możliwość wyboru wśród dużej liczby alternatywnych tras, pozwalających omijać np. sygnalizacje świetlne, mogą korzystać z jezdni, dróg rowerowych, ścieżek, a w ostateczności mogą również pokonać część podróży pieszo, prowadząc rower. Nie muszą stać w korkach czy tak jak w przypadku komunikacji publicznej – tracić czas na oczekiwanie na przystankach.
Uwzględniając aspekt ochrony środowiska, rower jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Nie hałasuje, nie zanieczyszcza powietrza, pozwala oszczędzić czas i pieniądze oraz zajmuje mało miejsca w przestrzeni publicznej.
Istotne jest również to, że infrastruktura rowerowa jest znacznie tańsza w budowie i utrzymaniu niż odpowiednia infrastruktura transportu zmechanizowanego. Rower jest konkurencyjny nie tylko w stosunku do podróży samochodem, ale także komunikacją zbiorową. Transport zbiorowy często nie zaspokaja wymagań użytkowników, zarówno w kwestii komfortu przejazdu, jak i punktualności, regularności czy też prędkości podróży, na którą istotny wpływ mają zatory na drogach czy zatrzymywanie się na przystankach.
Ponadto korzystanie z roweru w podróży doskonale wpisuje się w ekologiczny tryb życia, który obecnie jest promowany.
Rowerzyści nie tylko dbają o środowisko, ale poprzez regularne podróże do szkoły, również o swoje zdrowie: jazda na rowerze zwiększa wytrzymałość i siłę mięśni, a co więcej – poprawia ogólną wydolność organizmu oraz pomaga utrzymać kręgosłup w dobrej formie.
Dzięki wycieczkom rowerowym ludzie stają się bardziej odporni na zmęczenie i lepiej radzą sobie w sytuacjach stresowych. Dodatkowo możliwość obcowania z naturą podczas jazdy na rowerze pomaga w wyciszeniu się oraz odprężeniu. Istotne jest, że podróże rowerowe to odpowiedni rodzaj ruchu dla osób w każdym wieku, zarówno dzieci jak ich rodziców/dziadków, dzięki czemu stają się coraz bardziej popularną formą rekreacji.
Doposażenie istniejącej infrastruktury rowerowej w przestrzeni publicznej placówek oświatowych (często przestarzałej i niezgodnej z obecnymi standardami m.st Warszawy), w nowe wiaty rowerowe, stojaki rowerowe oraz samoobsługową stację napraw, w sposób bezpośredni przełoży się na podniesienie jakości oraz komfortu życia lokalnej społeczności.
Modyfikacje
21.04.2020 11:59
27.04.2020 11:39
27.04.2020 12:14
28.04.2020 08:32
19.06.2020 10:45
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzGłos oddany.