Pomóżmy kotom przetrwać zimę
2062
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Mokotów

Koszt pomysłu
53 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Oddano 2109 głosów za tym projektem


Zapewnienie wolnożyjącym kotom z terenu Mokotowa schronień w okresie zimowym poprzez przeprowadzenie kampanii społecznej na rzecz zostawiania otwartych okien do piwnic.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
cała dzielnica Mokotów
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Zapewnienie wolnożyjącym kotom z terenu Mokotowa schronień w okresie zimowym poprzez przeprowadzenie kampanii społecznej na rzecz zostawiania otwartych okien do piwnic.
Opis projektu
Z uwagi na bardzo dużą liczbę wolnożyjących kotów na Mokotowie, skuteczna pomoc dla tych zwierząt możliwa jest tylko przy zaangażowaniu mieszkańców dzielnicy. Najlepszym sposobem zapewnienia kotom schronienia jest pozostawianie zimą otwartych okien do odpowiednio dostosowanych piwnic. W ramach poniższego projektu Dzielnica przeprowadzi własną kampanię informacyjną „Koty Mokotowa”.
Cele kampanii:
- Poinformowanie mieszkańców o konieczności niesienia pomocy kotom w sezonie jesienno-zimowym
- Zwrócenie uwagi na korzyści z goszczenia kotów w piwnicach (kontrola populacji gryzoni)
- Zwiększenie świadomości, że celowe zamykanie wejść do piwnic nosi znamiona okrucieństwa i jest sprzeczne z ustawą o ochronie zwierząt. Znajomość tego faktu jest niska pomimo m.in. stanowisk Biura Ochrony Środowiska oraz Prezydenta Warszawy w tej sprawie,
- Zachęcenie mieszkańców do zgłaszania przypadków celowego utrudniania kotom dostępu do piwnic właściwych organów.
Kampania przeprowadzona zostanie w przestrzeni publicznej z wykorzystaniem takich środków przekazu jak: plakaty, broszury i filmy publikowane np. w komunikacji miejskiej i kanałach social media. Stworzony zostanie zbiór wskazówek i zaleceń dotyczących goszczenia kotów w piwnicach skierowany do mieszkańców, władz spółdzielni mieszkaniowych i administracji osiedli.
Cele kampanii:
- Poinformowanie mieszkańców o konieczności niesienia pomocy kotom w sezonie jesienno-zimowym
- Zwrócenie uwagi na korzyści z goszczenia kotów w piwnicach (kontrola populacji gryzoni)
- Zwiększenie świadomości, że celowe zamykanie wejść do piwnic nosi znamiona okrucieństwa i jest sprzeczne z ustawą o ochronie zwierząt. Znajomość tego faktu jest niska pomimo m.in. stanowisk Biura Ochrony Środowiska oraz Prezydenta Warszawy w tej sprawie,
- Zachęcenie mieszkańców do zgłaszania przypadków celowego utrudniania kotom dostępu do piwnic właściwych organów.
Kampania przeprowadzona zostanie w przestrzeni publicznej z wykorzystaniem takich środków przekazu jak: plakaty, broszury i filmy publikowane np. w komunikacji miejskiej i kanałach social media. Stworzony zostanie zbiór wskazówek i zaleceń dotyczących goszczenia kotów w piwnicach skierowany do mieszkańców, władz spółdzielni mieszkaniowych i administracji osiedli.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Według danych Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy z 2015 roku, Mokotów stanowi dzielnicę o dalece największej populacji wolnożyjących kotów, wynoszącej prawie 4000 osobników. Kontrola ich populacji musi odbywać się poprzez programową sterylizację. Nie można jednak pozwolić, by te stanowiące część miejskiego ekosystemu zwierzęta umierały zimą z wyziębienia. Uważamy, że wysoka populacja wolnożyjących kotów na Mokotowie stanowi uzasadnienie podjęcia intensywnych działań już na poziomie dzielnicowym. Zachodzi ryzyko, że przy utrzymaniu aktualnego stanu rzeczy i niepodjęcia działań przez władze dzielnicy, nigdy nie dojdzie do realizacji m.in. stanowiska Rady Warszawy z 5 listopada 2009 roku, w którym sformułowano zalecenia dot. postępowania z kotami miejskimi, a których wiele osób wciąż jest nieświadoma. W szczególności nie stanie się to, dopóki pozostawienie kotom miejsca do bytowania będzie traktowane jako dobra wolna administracji osiedli, a nie jako powinność.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
opracowanie merytoryczne - 5 000 zł
film/animacja do publikacji w komunikacji miejskiej, kanałach social media etc. - 20 000 zł
wydruk plakatów - 3 000 zł
wydruk broszur - 7 000 zł
projekty graficzne materiałów - 5 000 zł
koszty dystrybucji materiałów - 10 000 zł
koordynacja projektu - 3 000 zł
film/animacja do publikacji w komunikacji miejskiej, kanałach social media etc. - 20 000 zł
wydruk plakatów - 3 000 zł
wydruk broszur - 7 000 zł
projekty graficzne materiałów - 5 000 zł
koszty dystrybucji materiałów - 10 000 zł
koordynacja projektu - 3 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
53 000,00 zł
Skutki realizacji
Skutki realizacji
Zwiększenie świadomości mieszkańców Mokotowa w zakresie:
• konieczności niesienia pomocy kotom w sezonie jesienno-zimowym,
• korzyści płynących z obecności dzikich kotów na terenie dzielnicy,
• praw przysługujących zwierzętom,
• sposobów zgłaszania przypadków celowego utrudniania kotom dostępu do piwnic.
• konieczności niesienia pomocy kotom w sezonie jesienno-zimowym,
• korzyści płynących z obecności dzikich kotów na terenie dzielnicy,
• praw przysługujących zwierzętom,
• sposobów zgłaszania przypadków celowego utrudniania kotom dostępu do piwnic.
Modyfikacje
23.06.2020 09:11
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarz