Kulodromowe łamigłówki, czyli programowanie bez prądu. Rozwijające inteligencję przestrzenną i logiczno-matematyczną zajęcia pozalekcyjne dla dzieci

2011
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Mokotów
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
33 520 zł
Kategoria
  • edukacja
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Warsztaty kulodromowe to rozwiązywanie łamigłówek przestrzennych z wykorzystaniem drewnianych klocków do budowy wielopoziomowych labiryntów dla kulek.

Zajęcia byłyby ogólnodostępne dla chętnych dzieci w dwóch grupach wiekowych (7-9 oraz 10-12 lat).

Warsztaty odbywałyby się w kilku cyklach w dwóch placówkach i mogłoby w nich wziąć udział łącznie 128 dzieci.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Miejscem realizacji warsztatów byłyby dwie szkoły podstawowe na terenie dzielnicy Mokotów, na przykład w Szkoła Podstawowa nr 69 im. Marii Skłodowskiej-Curie przy ul. Wiktorskiej 73 lub
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka przy ul. Domaniewskiej 33.

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Warsztaty kulodromowe to rozwiązywanie łamigłówek przestrzennych z wykorzystaniem drewnianych klocków do budowy wielopoziomowych labiryntów dla kulek.

Zajęcia byłyby ogólnodostępne dla chętnych dzieci w dwóch grupach wiekowych (7-9 oraz 10-12 lat).

Warsztaty odbywałyby się w kilku cyklach w dwóch placówkach i mogłoby w nich wziąć udział łącznie 128 dzieci.
Opis projektu
OPIS ZAJĘĆ
Warsztaty kulodromowe polegają na budowaniu konstrukcji – torów na powierzchni lub labiryntów z tunelami dla kulek – które stanowią rozwiązanie określonego problemu – zadania. Pracę z klockami kulodromowymi można porównać do rozwiązywania łamigłówek przestrzennych (trójwymiarowych) lub programowania (w tym przypadku: programowania trasy, którą potoczą się kulki).

Podczas warsztatów każdy uczestnik ma do dyspozycji zestaw 30 (lub więcej – podczas końcowych zajęć w cyklu) drewnianych klocków o rozmiarach 5 x 5 x 5 cm z rynienkami na powierzchni lub otworami wewnątrz klocka. Każde dziecko pracuje w swoim tempie, rozwiązując różne zadania, począwszy od najłatwiejszych dla danej grupy wiekowej.
Przykładowe konstrukcje oraz zadania (średniej trudności) w załączonej grafice.
Cykl zajęć obejmuje 8 spotkań. Czas trwania pojedynczych zajęć to 90 minut. Zajęcia odbywałyby się w czasie pracy szkoły, dzieci mogłyby na nie uczęszczać w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych.

ORGANIZACJA I ZAPISY
Zapisy mogłyby się odbywać poprzez kontakt mejlowy z koordynatorem projektu. Sposób zapisów zostanie ogłoszony w plakatach promujących projekt.
Liczba miejsc ograniczona: grupa może liczyć maksymalnie 8 osób (ze względu na spodziewane różne tempo pracy poszczególnych uczestników każde dziecko będzie wymagało indywidualnego podejścia).
Cykl warsztatów obejmuje 8 spotkań (90 minut każde) dla ośmiu grup w jednej szkole, w czasie i terminach uzgodnionych z dyrekcją poszczególnych placówek.

PROMOCJA
Plakaty z informacją o terminach warsztatów i sposobie zapisu zostaną rozwieszone m.in. w szkołach podstawowych i domach kultury na terenie Mokotowa.

KOSZTORYS
Koszt pojedynczych zajęć to 30 zł od osoby (preferencyjna cena, niższa od rynkowej). Kosztorys nie uwzględnia zakupu klocków (Cuboro) ani materiałów dydaktycznych do pracy z tymi klockami dla instruktora, wykonawca projektu powinien je zapewnić we własnym zakresie.

Wynagrodzenie instruktora: 30720 zł (30 zł za 90 minut zajęć od osoby)
Wynagrodzenie koordynatora: 500 zł
Promocja (plakaty): 500 zł
Eksploatacja udostępnionych sal: 2 x 900 = 1800 zł
Łącznie: 33500 zł
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Warsztaty poszerzają ofertę bezpłatnych zajęć pozalekcyjnych o niestandardową pozycję – kurs okołoprogramistyczny bez komputera.
Łamigłówki, których rozwiązanie stanowią niewirtualne i coraz bardziej skomplikowane konstrukcje kulodromowe, mogą być dla dzieci wciągającą zabawą – ale jest to przy okazji doskonała gimnastyka dla mózgu. Warsztaty wspomagają koncentrację i pozwalają rozwijać inteligencję wizualno-przestrzenną oraz matematyczn-logiczną, w tym umiejętność myślenia analitycznego i algorytmicznego. Są to umiejętności niezbędne przyszłym programistom, ale nie tylko, gdyż szukanie, testowanie i znajdywanie różnych możliwych rozwiązań jest przydatne w wielu dziedzinach.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Wynagrodzenie instruktora + klocki + materiały dydaktyczne
8 spotkań x 8 grup x 8 osób x 30 zł x 2 szkoły = 30 720,00 zł
Koordynator 500,00 zł
Promocja 500,00 zł
Media 1 800,00 zł

Łączny koszt projektu 33 520,00 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
33 520,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji

Modyfikacje

21.01.2020 23:54
Autor projektu
24.04.2020 11:14
wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Mokotów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany