Dzień bez torby - ograniczenie użycia jednorazowych toreb foliowych na targowiskach

2010
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2021
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
105 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • ochrona środowiska
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Celem projektu jest ograniczanie zużycia jednorazowych toreb foliowych, podniesienie świadomości wagi problemu wśród mieszkańców i sprzedawców.
Edukatorzy obecni na warszawskich targowiskach będą rozmawiać z odwiedzającymi oraz sprzedawcami zachęcając do rezygnacji z jednorazowych toreb foliowych, a kampania ma za zadanie promować takie postawy.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Projekt będzie prowadzony na 2 targowiskach (Ochota, Praga-Północ) wraz z kampanią ogólnomiejską.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Celem projektu jest ograniczanie zużycia jednorazowych toreb foliowych, podniesienie świadomości wagi problemu wśród mieszkańców i sprzedawców.
Edukatorzy obecni na warszawskich targowiskach będą rozmawiać z odwiedzającymi oraz sprzedawcami zachęcając do rezygnacji z jednorazowych toreb foliowych, a kampania ma za zadanie promować takie postawy.
Opis projektu
Projekt zakłada przygotowanie programu edukacyjnego będącego zachętą do ograniczenia używania jednorazowych plastykowych toreb na targowiskach.
Zakłada on obecność na 2 targowiskach edukatorów przez minimum 6 miesięcy jeden raz w miesiącu, zachęcanie mieszkanek/mieszkańców i sprzedawców do ograniczenia użycia toreb plastykowych, a w ich miejsce używania toreb papierowych, wielorazowych toreb i pojemników wielorazowych. Jednym z elementów ma być przekonywanie do dobrowolnego
i solidarnego wprowadzenia do sprzedaży tylko zaprojektowanych, estetycznych papierowych toreb i worków wielorazowych.
Plan edukacji, promocji oraz koncepcja projektu będą również rozpowszechniane za pomocą kampanii informacyjnej, która znajdzie się na miejskich stronach internetowych, plakatach w przestrzeni publicznej (w tym przy bazarach/targowiskach).
Efektywność działań oceniona byłaby za pomocą badań zachowań konsumentów przed i po przeprowadzeniu projektu.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Świadomość zagrożeń związanych z używaniem plastykowych jednorazówek nadal wydaje się być zbyt mała.
Wprowadzona w 2018 roku ustawa nakładająca opłaty za wykorzystanie toreb plastykowych przyniosła niewielki skutek szczególnie na targowiskach, ale także w supermarketach na stanowiskach z warzywami, pieczywem czy produktami sypkimi. Średni czas życia plastykowej torby to tylko 12 minut. Sprzedawcy rozdają jednorazowe torby, a kupujących chętnie
z niech korzystają. Warto przeprowadzić kampanię mającą na celu ochronę środowiska, podniesienie wiedzy konsumentów i sprzedawców, a co za tym idzie zmniejszenie produkcji plastyku oraz konieczności jego utylizacji.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Program edukacyjny – 18 000,00 PLN
Działania promocyjne oraz badania– 75 000,00 PLN
Oznakowanie graficzne – 12 000,00 PLN
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
105 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji

Modyfikacje

23.06.2020 11:25
Koordynator w Biurze Gospodarki Odpadami
18.08.2020 08:04
Koordynator w Biurze Gospodarki Odpadami
18.08.2020 08:13
Koordynator w Biurze Gospodarki Odpadami

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany