"Ochoccy Rzemieślnicy i drugie życie przedmiotów" - gra miejska

2094
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Ochota
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
12 650 zł
Kategoria
  • edukacja
  • kultura
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Co robi kaletnik, szewc czy modystka? Gra miejska (wspierana przez mobilna aplikację) pozwalająca na zapoznanie mieszkańców z "ginącymi zawodami" - rzemieślnikami, którzy mają swoje zakłady na Ochocie. W jaki sposób rzemieślnicy wpływają i promują postawę ekologiczną i dają drugie życie rzeczom?

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ochota
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ochota / Stara Ochota
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Co robi kaletnik, szewc czy modystka? Gra miejska (wspierana przez mobilna aplikację) pozwalająca na zapoznanie mieszkańców z "ginącymi zawodami" - rzemieślnikami, którzy mają swoje zakłady na Ochocie. W jaki sposób rzemieślnicy wpływają i promują postawę ekologiczną i dają drugie życie rzeczom?
Opis projektu
Większość osób pędzi przez życie. Nie ma czasu i nie zastanawia się nad ilością produkowanych śmieci. Oprócz segregowania śmieci jest jeszcze możliwość dania rzeczom/przedmiotom drugiego życia. Właśnie gra miejska "Ochoccy Rzemieślnicy i drugie życie przedmiotów" ma pokazać mieszkańcom gdzie możemy znaleźć rzemieślników jak szewc, kaletnik, krawiec itp. Uczestnicy podzieleni na 4-6 osobowe zespoły będą odkrywać tajemnice o "ginących zawodach", aktywnie zapoznają się z historią rzemieślników, zobaczą ich obecne zakłady, nauczą się jak naprawiając zepsute rzeczy dają im kolejne życie. Gra wspiera lokalnych rzemieślników i propaguje postawy proekologiczne. Proponujemy aby gra została przeprowadzona w okresie wiosenno-letnim. - Data do sprecyzowania.
Godziny: 10:00-13:00
Proponowany harmonogram, przebieg
1 miesiąc przed datą wyznaczoną na grę miejską, rozpoczęcie akcji informacyjnej poprzez plakaty, portale społecznościowe i ewentualnie stronę Urzędu Dzielnicy Ochota, tablice informacyjne w bibliotekach ochockich i kamienicach.
7 dni przed datą wyznaczoną na grę miejską, ruszą zapisy przez email dedykowany grze + możliwość zapisów w dniu gry na godzinę przed w wyznaczonym miejscu.
Liczba osób mogąca uczestniczyć w grze do 180. Maksymalnie 30 zespołów 4-6 osobowych.
9:00 - rozpoczęcie zapisów - miejsce rozpoczęcia gry: Park Wielkopolski.
10:00 - uczestnicy w zespołach wyruszają. Mają do przejścia ok. 8 punktów związanych z rzemieślnikami działającymi na Ochocie lub stanowiskami gdzie wykonują zadanie dotyczące nadawania drugiego życia przedmiotom. Zespoły będą miały dowolność w wybieraniu poszczególnych punktów, ponadto otrzymają dodatkowe zadania do wykonania by wszyscy razem w jednym czasie nie spotkali się w jednym z punktów. Członkowie zespołów (rodziny, przyjaciele, dzieci, dorośli, dziadkowie - seniorzy) będą pracowali razem, podejmowali umysłowe, logiczne, fizyczne wyzwania. Będą kierowali się mapą i GPS w aplikacji. Czasami znajdą wskazówki po drodze, czasami w cyberprzestrzeni. Wyzwania będą zróżnicowane, w tym proste pytania, łamigłówki, interakcje z rzemieślnikami, czy krótka podróż w wirtualnej rzeczywistości.
Po zdobyciu punktów lub po 2,5 godziny, uczestnicy wrócą do Parku Wielkopolskich na zakończenie.
Wszystkie zespoły za ukończenie gry otrzymają nagrodę, upominek.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt został napisany w celu wsparcia ochockich, lokalnych rzemieślników z grupy "ginących zawodów", zaznajomienia mieszkańców z ich wkładem w dziedzictwo lokalne i kultywowanie tradycji oraz propagowanie ekologicznego podejścia: nadania drugiego życia przedmiotom.
Stworzony projekt w formie gry miejskiej ma na celu również integrację, zabawę i aktywizację społeczności lokalnej przy jednoczesnym zaprezentowaniu ukrytych skarbów Ochoty.
Bezpłatny charakter pozwoli na dotarcie do szerokiego grona osób, a jego realizacja aktywnie wykorzysta przestrzeń miejską. Propagowanie wiedzy o najbliższej okolicy - żyj lokalnie, myśl globalnie.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
- Projekt scenariusza : wybór lokalizacji dla poszczególnych zadań i dopasowanie do istniejącej przestrzeni, opracowanie spersonalizowanych zagadek, wyzwań, łamigłówek, interakcji dopasowanych do tematu przewodniego związanego z ochockimi rzemieślnikami („ginącymi zawodami”), nadawaniu drugiego życia przedmiotom – 2 000 zł
- przygotowanie gry miejskiej: opracowanie i produkcja wszelkich wymaganych materiałów, wskazówek, gadżetów, materiałów objaśniających i pomocniczych – 1 200 zł
- licencja aplikacji mobilnej – 600 zł
- programowanie, konfiguracja i testowanie – 2 000 zł
- przeprowadzenie gry miejskiej: prowadzenie wydarzenie i osoby prowadzące poszczególne punkty - 2 000
- przygotowanie graficzne materiałów do wydruku oraz do użycia w aplikacji – 1000 zł
- koszt koordynacji, promocji wydarzenia (wydruk plakatów) i księgowość – 1 550 zł
- wynajęcie namiotu (3x3m) – 500 zł
- nagrody – 1 800 zł
- ubezpieczenie imprezy (OC)

Łączny szacowany koszt realizacji projektu: 12 650 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
12 650,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Integracja międzypokoleniowa mieszkańców dzielnicy, przybliżenie historii dawnych zawodów.

Modyfikacje

27.01.2020 14:22
Koordynator w Dzielnicy Ochota
10.06.2020 11:26
Wydział Kultury dla Dzielnicy Ochota
27.07.2020 08:09
Koordynator w Dzielnicy Ochota

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany