Świetlicowe cztery kąty w SP4

2240
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Ursus
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
20 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt będzie polegał na doposażeniu dwóch sal świetlicowych w nowoczesne, edukacyjne zabawki, sprzęt sportowy, książki, gry stolikowe, materiały plastyczne, co sprzyjać będzie rozwojowi różnych umiejętności uczniów. Doposażenie „czterech obszarów tematycznych" uatrakcyjni również uczniom pobyt w świetlicy, sprzyjać będzie integracji dzieci i pozwoli wychowawcom stosować zróżnicowane formy i metody pracy dzięki nowoczesnym środkom dydaktycznym.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ursus
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Szkoła Podstawowa nr 4 w Warszawie
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt będzie polegał na doposażeniu dwóch sal świetlicowych w nowoczesne, edukacyjne zabawki, sprzęt sportowy, książki, gry stolikowe, materiały plastyczne, co sprzyjać będzie rozwojowi różnych umiejętności uczniów. Doposażenie „czterech obszarów tematycznych" uatrakcyjni również uczniom pobyt w świetlicy, sprzyjać będzie integracji dzieci i pozwoli wychowawcom stosować zróżnicowane formy i metody pracy dzięki nowoczesnym środkom dydaktycznym.
Opis projektu
Projekt będzie dotyczył uzupełnienia/doposażenia „kącików
tematycznych" ( plastyczny, sportowo
kącik gier stolikowych) z myślą o potrzebach edukacyjnych i
rozwojowych uczniów uczęszczających do świetlicy szkolnej.
Do świetlicy uczęszcza dużo uczniów, co wiąże się z dużymi ich
potrzebami. Zabawki, sprzęt sportowy, książki, gry edukacyjne ulegają
szybkiemu zniszczeniu. Dlatego w celu zapewnienia im atrakcyjnych
warunków do spędzania czasu w świetlicy przed lekcjami i po lekcjach
staramy się o realizację projektu z myślą o rozwoju fizycznym,
społecznym, intelektualnym, co wiąże się z rozwijaniem różnych
umiejętności, kompetencji i zdolności.
Jak wskazuje nazwa projektu ,Świetlicowe cztery katy w SP 4"
dotyczą uzupełnienia środków dydaktycznych w wyżej wskazanych
czterech obszarach edukacyjnych. Doposażenie ich, a tym samym
unowocześnienie pozwoli rozwijać różnorodne umiejętności dzieci,
organizować bardziej atrakcyjne zabawy i gry zespołowe, a także
pozwoli wspierać kształtowanie postaw prospołecznych poprzez
zajęcia czytelnicze z elementami dramy i bajkoterapii, co wymaga
odpowiednich pomocy w postaci odpowiedniej literatury.
Projekt uwzględnia potrzeby przede wszystkim uczniów, którzy są
mieszkańcami naszej dzielnicy Ursus. Korzystać będą mogli z niego
nieodpłatnie w dniach nauki szkolnej, jak również podczas dyżurów
opiekuńczych, czy akcji „lato w mieście", „zima w mieście".

W świetlicach prowadzone są różne rodzaje zajęć z uwzględnieniem
zainteresowań i upodobań uczniów.
Zajęcia sportowo
sale świetlicowe wzbogacone zostały o nowy sprzęt w postaci: zestawu
do unihokeja (2x - do obu sal świetlicowych), hula hop (30 sztuk - do
obu sal świetlicowych), skakanek z drewnianymi rączkami (50 sztuk -
do obu sal świetlicowych), maty edukacyjne rzut do celu z woreczkami
gimnastycznymi (2 szt. do obu sal świetlicowych), maty edukacyjne
gry w klasy (2szt. do obu świetlic), piłki skoczki do zabaw
drużynowych (6 szt.), piłki z gąbki (10 szt.), szarfy (30 szt.), 2 zestawy
kręgli neoprenowych, 20 zestawów do babingtona wraz z lotkami,
paletkami do lotek, piłkami i paletkami z rzepą. Zaopatrzenie świetlic
w powyższe sprzęty rekreacyjne uatrakcyjni uczniom długi czas pobytu
w świetlicy, a także przyczyni się do integracji grupy i rozwoju
fizycznego.
Kącik czytelniczy wzbogacony o poniższą literaturę wsparłby
rekreacyjne na pewno ciekawsze byłyby, gdyby
prowadzeniu zajęć
wychowawców świetlicy
nauczy
warsztatowych o emocjach i uczuciach, zajęć czytelniczych z
elementami dramy i bajkoterapii. Zajęcia te ksztaltują odpowiednie
postawy prospołeczne uczniów, wskazują sposoby rozwiązywania
trudnych sytuacji, uczą akceptacji, empatii, tolerancji. Do kontynuacji
tego rodzaju zajęć potrzebna jest fachowa literatura w podwojonej
wersji poniższej literatury ze względu na dwie sale świetlicowe:

-Elzbieta Śnieżkowska
psychoedukacyjne i relaksacyjne, wyd. Harmonia.
ESelf- reg, Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą
gór.
Bogna Ibarvola, Bajki, które uczą jak żyć wśród innych.
- Bogna Ibarvola, Bajki, które uczą jak być szczęśliwym.
Maria Molicka, Bajki terapetyczne cz. 1 i cz. 2
- Stańczuk Barbara, Bajki terapetyczne .na dobry dzień i jeszcze
Bielak, Bajeczne Mikstury, czyli bajki
lepsze jutro.
Joanna Krzyżanek, Dziecięce sprawy, czyli jak sobie radzić na co
dzień i od święta.
Wielka księga emocji
- Wojciech Kołyszko, Joanna Tomaszewska Garść radości, szczypta
złości; Złość i Smok Lubomit; Smutek i zaklęte miasto; Zazdrość i
wyścigi żółwi; Strach i pogromca potworów; Wstyd i latający potwór;
Bez kłótni ani rusz, czyli kto lubi konfliktoluby.
Szwajkowska Elżbieta Nasze emocje.
Holde Kreul Od złości do radości. Jak rozpoznawać i okazywać
исzисіа.
- Elisabeth Zoller Daj mi spokój! Jak nie dać sobie dokuczać?
Baśnie i bajki polskie.
- Legendy polskie.
Doposażenie kącika gier stolikowych pozytywnie wpłynęłoby na
rozwój intelektualny, na rozwój myślenia logicznego i uczenia się
przegrywania i zwyciężania oraz pracy w zespole.
Potrzebujemy wsparcia w uzupełnieniu gier z dostosowaniem do
różnych grup wiekowych, takich jak: Zgadnij kto to? (2x), Super
Farmer (2x), Dixit (2x), Piłkarzyki (6x), Chińczyk (4x), Twister (4x),
Warcaby z drewnianą planszą (6x), Szachy (2x), Jenga (4x), Puzzle -
różne krajobrazy 2000 elementów -4 opakowania, klocki magnetyczne
(10 szt.), Memory (8 x), Dooble (10 x), Domino (4x), Ortografia-
zagadki obrazkowe (2x),





Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Uważam, że warto zrealizować projekt „ŚWIETLICOWE CZTERY
KĄTY W SP 4" przede wszystkim z myślą o rozwoju dzieci i
młodzieży. Do świetlicy uczęszcza dużo uczniów, potrzeby są ogromne,
zabawki i sprzęt z którego korzystamy na co dzień zużywają się
szybko w tak licznych grupach świetlicowych. Ponadto doposażenie sal
świetlicowych i unowocześnienie ich w wyżej wskazane środki
dydaktyczne pozwoliłoby na realizowanie bardziej atrakcyjnych zajęć,
zabaw i gier dla uczniów. Sprzyjałoby to też większej motywacji do
udziału uczniów w zajęciach i zabawach, wspierałoby też ich wzajemną
integrację.Ponadto przyczyniłoby się do wspierania ich rozwoju w różnych
obszarach edukacyjnych. Wierzę, że realizacja tego projektu byłaby
inwestycją we wszechstronny rozwój naszego społeczeństwa.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys 20.000 zł z przeznaczeniem na:
Zajęcia sportowe : zestaw do unihokeja (2x - , hula hop (30 sztuk), skakanek z drewnianymi rączkami (50 sztuk), maty edukacyjne rzut do celu z woreczkami gimnastycznymi (2 szt. ), maty edukacyjne gry w klasy (2szt. ), piłki skoczki do zabaw drużynowych (6 szt.), piłki z gąbki (10 szt.), szarfy (30 szt.), 2 zestawy kręgli neoprenowych, 20 zestawów do badmintona wraz z lotkami, paletkami do lotek, piłkami i paletkami z rzepą.

Materiały plastyczne do zajęć plastyczno-technicznych: wszelkiego rodzaju farby, kolorowe brystole, kolorowy papier, kleje biurowe, pędzle, wycinaki na różne pory roku i okoliczności, nożyce, duże tablice korkowe do ekspozycji prac plastycznych uczniów, plastelina, papier origami, pastele, kredki, flamastry, markery itp.

Książki potrzebne do zajęć czytelniczych z elementami dramy i bajkoterapii: bajki i baśnie, legendy, krótkie opowiadania np. R. Piątkowskiej, literatura z zakresu biblioterapii i bajkoterapii - książki o uczuciach, o radzeniu sobie z emocjami, wspierające relacje koleżeńskie i rozwijające kompetencje społeczne.

Gry stolikowe z dostosowaniem do różnych grup wiekowych, takie jak: Zgadnij kto to? (2x), Super Farmer (2x), Dixit (2x), Piłkarzyki (6x), Chińczyk (4x), Twister (4x), Gorący ziemniak (6x) Warcaby z drewnianą planszą (6x), Szachy (2x), Jenga (4x), Puzzle - różne krajobrazy 2000 elementów -4 opakowania, klocki magnetyczne (10 szt.), Memory (8 x), Dooble (10 x), Domino (4x), Ortografia- zagadki obrazkowe (2x).
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
20 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji

Modyfikacje

02.04.2020 09:31
Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Ursus
02.04.2020 09:50
Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Ursus

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany