Stojaki rowerowe dla Pragi

20
Trwa ocena
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Praga-Północ
Autor pomysłu Wanda Grudzień
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
115 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt zakłada doposażenie podwórek i ulic na Pradze-Północ w stojaki rowerowe.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Północ
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
2 - Tarchomińska 11 - okolice palarni kawy 3P (niepełnowymiarowe miejsce parkingowe, na którym znajduje się latarnia oświetlenia ulicznego)
5 (7) - 11 listopada (odcinek od Inżynierskiej do Konopackiej, zwłaszcza okolice budynku Stalowa 3, co najmniej 5 sztuk stojaków zamontowanych równolegle do krawędzi jezdni po jednym)
3 (10) - podwórko Brechta 13/Dąbrowszczaków 8 (wybetonowany teren przy altanach śmietnikowych)
4 (14) - przedszkole przy Szymanowskiego 4a (co najmniej 2 stojaki przy furtce od Brechta 13a i co najmniej 2 od strony głównego wejścia do przedszkola)
3 (17) - Szanajcy 16 (utwardzony teren na podwórku bliżej Szanajcy 16a)
3 (20) - podwórko między budynkami Szanajcy 18 i 18a (przy wejściach do budynków)
6 (26) ul. Szanajcy - po 2 sztuki w okolicach skrzyżowań z ul. Młota, Nusbauma i Burdzińskiego, stojaki należy ustawić tak, by zapobiegały parkowaniu zbyt blisko skrzyżowania i nie zabierały przestrzeni w ciągach pieszych (przy skrzyżowaniu z Młota stojaki powinny uniemożliwić samochodom wjazd na chodnik pod sklepem "Globi", a przy skrzyżowaniu z Nusbauma - parkowanie na skrzyżowaniu pod budynkiem Szanajcy 11, przy Burdzińskiego stojaki powinny stanąć równolegle do krawędzi jezdni wzdłuż ściany szczytowej Skoczylasa 10/12)
3 (29) - podwórko między budynkami pl. Hallera 6a i 6b (przy wejściach do budynków)
3 (32) podwórko między budynkami pl. Hallera 6b i Skoczylasa 4 (przy wejściach do budynków)
4 (36) podwórko między budynkami Darwina 18 i Karola Linneusza 9 i 11 (w okolicach wejść do budynków przy Linneusza)
4 (40) podwórko między budynkami Darwina 12 i Karola Linneusza 5 i 7 (w okolicach wejść do budynków przy Linneusza)
4 (44) podwórko między budynkami Darwina 8 i Karola Linneusza 1 i 3 (w okolicach wejść do budynków przy Linneusza)
6 (50) ulica Darwina - po 2 stojaki w okolicach skrzyżowań z ul. Młota (pod pawilonem Darwina 16 bezpośrednio na rogu dwóch ulic lub równolegle do krawędzi jezdni od strony ulicy Młota wzdłuż bocznej ściany pawilonu), Nusbauma (bezpośrednio na rogu ulic od budynku Nusbauma 7) i Burdzińskiego (bezpośrednio na rogu po jednej lub drugiej stronie ul. Burdzińskiego), stojaki należy ustawić tak, by zapobiegały parkowaniu zbyt blisko skrzyżowania i nie zabierały przestrzeni w ciągach pieszych
3 (53) Stalowa 47 - okolice piekarni "Rano" (3 sztuki stojaków równoległe do krawędzi jezdni z uwzględnieniem przygotowanego wspólnie z Zarządem Zieleni projektu rozpłytowania tej ulicy)
3 (56) Markowska 3 - okolice cukierni "Praskie ciacho" i Żabki (3 sztuki stojaków równoległe do krawędzi jezdni, jeden za drugim)
2 (58) Róg Otwocka / Łomżyńska - pod sklepem spożywczym (2 sztuki stojaków równolegle do krawędzi jezdni - 1 od strony Otwockiej, 1 od Łomżyńskiej).
2 (60) Róg Otwocka / Kawęczyńska - 2 stojaki ustawione wzdłuż pasa pod kwiaciarnią, jeden równolegle do Otwockiej, drugi do Kawęczyńskiej
4 (64) Łochowska 39 - 4 stojaki prostopadle do lokalu użytkowego - dwa po jednej stronie od drzwi wejściowych, dwa po drugiej.
1 (65) Al. Tysiąclecia 151 - 1 stojak w okolicy lokalu Poczty Polskiej.
1 (66) Radzymińska 59A - pod sklepem Żabka - równolegle do krawędzi jezdni.
1 (67) Radzymińska 12 - pod sklepem Żabka - równolegle do krawędzi jezdni.
2 (69) Narożnik Ząbkowska/Tarchomińska, 2 stojaki na chodniku przed drogerią Rossmann, obok przejścia dla pieszych przez ulicę Tarchomińską - często parkują tam nielegalnie auta.
3 (72) plac Hallera przy barze "Kuchnia za ścianą"
2 (75) Łochowska 1/29 - 2 stojaki ukośnie na miejscu parkingowym pod lokalem użytkowym.
2 (77) Łochowska 54 - 2 stojaki równolegle do jezdni przy przejściu dla pieszych, obok wejścia do lokalu użytkowego.
1 (78) ul. Jadowska 2 - od strony jezdni, ustawiony równolegle do osi ulicy.
2 (80) DOSiR Kawęczyńska - dwa stojaki na rogu ul. Kawęczyńskiej i Objazdowej, ustawione w sposób nie utrudniający przejścia pieszym.
1 (81) Ząbkowska 39A - na rogu ulic Ząbkowskiej i Tarchomińskiej
1 (82) Tarchomińska róg Białostockiej - pod AOM ZGN, ustawiony w sposób nie utrudniający przejścia pieszym.
2 (84) ul. Brzeska - przed lokalem "Pyzy Flaki Gorące", dwa ustawione równolegle do jezdni.
3 (87) ul. Brzeska - przed lokalem o numerze 23, trzy stojaki równolegle do jezdni.
1 (88) ul. Ząbkowska 6 - przed lokalem usługowym, jeden stojak równolegle do jezdni.
2 (90) ul. Targowa 21 - przed sklepem Żabka - równolegle do krawędzi jezdni, jeden za drugim.
2 (92) ul. Targowa róg Kępnej - dwa stojaki równolegle do krawędzi jezdni, jeden za drugim, przy powierzchni wyłączonej z ruchu.
2 (94) ul. Jagiellońska skrzyżowanie z Okrzei - dwa stojaki niedaleko lokalu Bazar w sposób nie przeszkadzający pieszym.
2 (96) ul. Okrzei 3 przed przedszkolem, równolegle do misy na drzewa.
2 (98) ul. Targowa 24 - równolegle do krawędzi jezdni w sposób nie przeszkadzający pieszym.
2 (100) ul. Targowa 62 - równolegle do terenu zielonego na przeciwko frontu budynku.

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada doposażenie podwórek i ulic na Pradze-Północ w stojaki rowerowe.
Opis projektu
Projekt zakłada doposażenie podwórek i ulic na Pradze-Północ w stojaki rowerowe U-kształtne zgodne ze "Standardami projektowymi i wykonawczymi dla systemu rowerowego w m. st. Warszawie" (https://rowery.um.warszawa.pl/przepisy-i-standardy). Model i kolor stojaków powinien zostać skonsultowany z odpowiednim wydziałem Biura Archotektury i Planowania Przestrzennego, tak by wygląd stojaków był estetyczny i dobrze wpasowywał się w krajobraz miasta. Stojaki montowane będą na podwórkach, na których brakuje parkingów rowerowych, oraz w wzdłuż ulic, gdzie rowery przypinane są do młodych drzewek lub elementów małej architektury, co przyczynia się do ich niszczenia. Celowo proponujemy postawienie samych stojaków rowerowych (zamiast popularnych ostatnio wiat) ze względu na dużo niższe koszty, co pozwoli na doposażenie w parkingi rowerowe większej liczby miejsc. Koszt projektu obejmuje zakup i montaż co najmniej (w zależności od ostatecznego kosztu zakupu, montażu i oznakowania) 100 stojaków rowerowych (ok. 1000 zł za sztukę) oraz oznakowanie projektu (ok. 15 tys. zł). Jeśli przestrzeń pod stojaki będzie wymagała utwardzenia w wybranych lokalizacjach powinna być w tym celu stosowana przepuszczalna nawierzchnia, np. ekokratka typu ekoraster. Dokładny sposób montowania stojaków i ich lokalizacje (zwłaszcza w przypadku zwiększenia puli) powinny być na bieżąco konsultowane z autorkami i autorami projektu.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Celem projektu jest wsparcie mieszkańców i mieszkanek Pragi, którzy wybierają zeroemisyjną formę transportu, jaką jest rower. Zwiększenie liczby miejsc, w których można wygodnie zostawić swój jednoślad (zwłaszcza pod domem), przyczyni się do zwiększenia liczby rowerzystów i rowerzystek, co zaowocuje m.in. lepszą jakością powietrza w mieście. Dodatkowo ograniczone zostanie niefortunne pozostawianie rowerów tak, że utrudnione jest np. poruszanie się po chodniku, dzięki czemu wzrośnie też komfort pieszych. Rowery będą też rzadziej przypinane do elementów małej architektury i młodych drzew, co zapobiegnie ich niszczeniu.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
115 000,00 zł

Modyfikacje

22.01.2021 21:08
Autor projektu
24.01.2021 22:07
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany