Więcej przejść dla pieszych dla Pragi

22
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Praga-Północ
Autor pomysłu Wanda Grudzień
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
350 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Uzupełnijmy praskie ulice o brakujące przejścia dla pieszych.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Północ
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Otwocka/Siedlecka, Otwocka/Łochowska, Radzymińska/Grodzieńska, Wrzesińska/Okrzei (na wysokości rezerwy pod ul. Nowojagiellońską), Kłopotowskiego na wysokości rezerwy pod ul. Nowojagiellońską, Inżynierska/Wileńska, Zaokopowa/Wileńska, Dąbrowszczaków przed przychodnią, Szanajcy/Nusbauma, Brechta/Groszkowskiego, Ząbkowska (Koneser)

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Uzupełnijmy praskie ulice o brakujące przejścia dla pieszych.
Opis projektu
Projekt zakłada uzupełnienie przejść dla pieszych w miejscach, w których nie znajdują się one z każdej strony skrzyżowania oraz w miejscach, w których nie ma ich na długim odcinku drogi.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Przyjrzeliśmy się miejscom, w których brak przejść dla pieszych powoduje koniecznosć obchodzenia całego skrzyżowania dookoła lub znaczące nadrabianie drogi, żeby dojść do celu. W miejscach tych porusza się wielu seniorów (Praga-Północ - jak każda z dzielnic centralnych - to dzielnica starzejąca się) oraz rodziców prowadzących wózki dziecięce. Wytyczenie dodatkowych przejść dla pieszych pomoże również osobom z niepełnosprawnościami, dla których każda dodatkowa bariera architektoniczna stanowi poważny problem.

Charakterystyka

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
350 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
1. Przejście przez ul. Radzymińską (lokalizacja ZDM) znajduje się na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną. Konieczna byłaby przebudowa sygnalizacji.
2. Przejścia przez ul. Okrzei i Kłopotowskiego (lokalizacja ZDM) przy utrzymaniu istniejącej szerokości jezdni wymagałyby budowy sygnalizacji świetlnej. To wymaga opracowania wielobranżowej dokumentacji technicznej. Opracowanie takiej dokumentacji zajmuje od 6 do kilkunastu miesięcy, w zależności od poziomu skomplikowania i czasu oczekiwania na uzgodnienia (w tym od instytucji niezależnych od miasta). Dokumentację opracowuje na zlecenie ZDM firma wybrana w przetargu, którego przeprowadzenie (od ogłoszenia do podpisania umowy) zajmuje ok. 2 miesięcy. Po ukończeniu dokumentacji, konieczny jest przetarg na wykonawcę robót, który również trwa ok. 2 miesięcy. Następnie, od 2 do 6 miesięcy zajmuje sama budowa. W związku z tym, że prace nad realizacją możemy zacząć dopiero w 2022 r., nie jest możliwe zakończenie, odebranie i rozliczenie robót do 15 grudnia 2022 r., czyli w ciągu jednego roku budżetowego.
3. W pozostałych lokalizacjach (Otwocka/Siedlecka, Otwocka/Łochowska, Inżynierska/Wileńska, Zaokopowa/Wileńska, Dąbrowszczaków przed przychodnią, Szanajcy/Nasbauma) organ zarządzający ruchem zwrócił uwagę na rosnące w pobliżu drzewa, które ograniczałyby widoczność pieszych. W związku z tym organ nie wyraził jednoznacznej opinii pozytywnej dla wyznaczenia przejść w tych lokalizacjach i nie ma możliwości dopuszczenia ich do głosowania.
4. Przejścia na drogach gminnych (Szanajcy/Nasbauma, Brechta/Groszkowskiego, Dąbrowszczaków/Szanajcy) zostały negatywnie zaopiniowane przez urząd dzielnicy.

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Co to za pomysł?

    Bez szczegółów, opisów, konkretów.

    Kto to przepuścił?
    Śmieszna musi być też lista poparcia projektu.

    Jakiś wałek tzw. "aktywistów"?
    Mieszkaniec16830  20.01.2021 09:37
    • Bardzo dobry pomysł. O co Panu chodzi? Są
      zdjęcia, które pokazują dokładną lokalizację.
      Mieszkaniec9354  31.01.2021 18:33
  • Nie bardzo rozumiem uzasadnienia odrzucenia projektu - lepiej, kiedy ludzie (w tym dzieci ze szkoły przy Otwockiej) wbiegają na jezdnię bez przejścia? Pasy to pasy, kierowca ma zwolnić, jeśli nie ma widoczności.
    Mieszkaniec15151  02.06.2021 10:03
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany