Pasy akustyczne na Kijowskiej dla Pragi

26
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Praga-Północ
Autor pomysłu Wanda Grudzień
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
20 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt przewiduje instalację pasów akustycznych przed niebezpiecznym zakrętem na ul. Kijowskiej w okolicy Dworca Wschodniego (pomiędzy ul. Objazdową a pętlą tramwajową).

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Północ
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulica Kijowska
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt przewiduje instalację pasów akustycznych przed niebezpiecznym zakrętem na ul. Kijowskiej w okolicy Dworca Wschodniego (pomiędzy ul. Objazdową a pętlą tramwajową).
Opis projektu
Projekt przewiduje instalację pasów akustycznych przed niebezpiecznym zakrętem na ul. Kijowskiej w okolicy Dworca Wschodniego (pomiędzy ul. Objazdową a pętlą tramwajową).
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Pasy akustyczne przed przyszłym skrzyżowaniem z Al. Tysiąclecia mają za zadanie ostrzec kierowców przed niebezpiecznym zakrętem, na którym w ostatnich miesiącach doszło do wielu przypadków wypadnięcia z jezdni i uderzenia w latarnię, zakończonego zniszczeniem latarni i auta.

Charakterystyka

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Koszty realizacji wraz z projektem - 20 000 zł.

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
20 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Poprawa bezpieczeństwa na ul. Kijowskiej w okolicy Dworca Wschodniego.

Modyfikacje

24.01.2021 22:38
Autor projektu
24.01.2021 22:38
Autor projektu
26.05.2021 14:01
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
27.05.2021 11:37
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
31.05.2021 14:00
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
31.05.2021 15:04
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
31.05.2021 15:29
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
01.06.2021 13:38
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (10)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Te pomysły Wandeczki powinny być od ręki odrzucone.

    Ciekawe jak wygląda lista poparcia projektów PLACEHOLDER 1 2 3 4 5...
    Mieszkaniec16830  20.01.2021 09:34
  • Autorka projektu nie przewidziała jak mają dojechać kierowcy jadący od strony Pragi na Targówek.
    Rozumiem że mógłby być projekt ronda a tak to zakaz skrętu bez zaproponowania alternatywy.
    Ponadto autorka zakłada przejście dla pieszych przez tory kolejowe co zwiększy ilość wypadków z udziałem pieszych i pociągów. A w tym miejscu jest kładka nad torami.
    Mieszkaniec22486  26.01.2021 21:40
    • "Autorka projektu nie przewidziała jak mają dojechać kierowcy jadący od strony Pragi na Targówek".

      Naczelnikowską, księcia Ziemowita i dalej Rozwadowskiego, bezkolizyjnie nad torami. Jakieś 3-4 minuty dłużej, co przy krótkiej trasie na Targówek jest całkowicie do przyjęcia.

      "Rozumiem że mógłby być projekt ronda a tak to zakaz skrętu bez zaproponowania alternatywy".

      Mógłby być, Biuro Polityki Mobilności i Transportu wyceniło go na kilka milionów złotych i odmówiło realizacji, w zamian dostawiając 3 znaki "ustąp pierwszeństwa". Biorąc pod uwagę liczbę wypadków w tym miejscu powinien być to dla miasta priorytet, ale zasłania się obwodnicą. W związku z tym jakoś sobie jako mieszkańcy musimy radzić.

      "Ponadto autorka zakłada przejście dla pieszych przez tory kolejowe co zwiększy ilość wypadków z udziałem pieszych i pociągów. A w tym miejscu jest kładka nad torami".

      Kładka jest stroma i bez pochylni, nie daje możliwości przejścia do Biedronki czy Maca (trzeba przechodzić 2x przez kładkę i nadrabiać ponad kilometr pieszo), powodzenia przy forsowaniu jej przez emerytów czy z wózkiem inwalidzkim.

      Wypadki zdarzają się ciągle, bo piesi chodzą na dziko. Na oznakowanym i bezpiecznym przejściu byłoby ich mniej. Dodam tylko, że na przejeździe przez ostatnich 10 lat nie było żadnego wypadku auta z pociągiem, co udowadnia, że takie rozwiązanie jest bezpieczne.
      Krzysztof Daukszewicz  26.01.2021 21:59
  • Tyle że te ulice już są zakorkowane. Dodatkowy ruch całkowicie je zablokuje.
    A ruch nie tylko na Targówek ale i w kierunku Zacisza, Marek, Ząbek, trasy S-8.
    Całkowita likwidacja przejezdności drogi w imię przerobienia całego pasa ruchu w chodnik prowadzący przez tory kolejowe żeby przejść do konkretnego sklepu brzmi absurdalnie.
    Dodajmy że oba wymienione punkty powstały niedawno, a żeby dojść do sklepu nie trzeba przechodzić na drugą stronę torów, bo przy wskazanym skrzyżowaniu jest park handlowy z wieloma sklepami.
    Nie było wypadku aut z pociągiem bo jest szlaban, więc auta stoją. A piesi szlaban omijają, dlatego są wypadki. Więc jak będzie chodnik to tym chętniej będą omijali. I będzie więcej wypadków.
    Mieszkaniec22486  26.01.2021 22:07
    • Pańska logika jest idiotyczna. Po pierwsze, chce pan odbierać ludziom wolność wyboru do którego sklepu chcą iść. Po drugie, uważa pan, że piesi na złość będą chodzili nie wytyczonym przejściem, a po kamieniach, przez tory. Trudno mi to ocenić inaczej niż jako zaćmienie umysłowe. Pozdrawiam.
      Krzysztof Daukszewicz  26.01.2021 22:52
  • Niczego nikomu nie chcę odbierać.
    Również pozdrawiam.
    Mieszkaniec22486  26.01.2021 22:56
  • Pomysł moim zdaniem jest ciekawy. Osobiście (z uwagi na lęk przestrzeni i wysokości) nie przepadam za kładkami nad torami i jezdniami (o ile możliwe staram się ich unikać wiedząc gdzie są). Jeśli to możliwe, jestem za ich zastąpieniem innymi rozwiązaniami (typu przejście podziemne, dojście do chodnika przez płaski zjazd itp). O ile pamiętam (sprzed kilku lat) wspomniany przejazd kolejowy (w/ z kierunku Wołomina) jest z zaporami i pociągi w obu kierunkach kursują z różną częstotliwością w zależności od dnia i godziny). Jeśli możliwe jest tam zbudowanie chodnika (przez tory na tym przejeździe), to jestem w pełni za pojawieniem się tam przejścia dla pieszych przez tory. Myślę że gdyby to było możliwe, byłoby to ułatwienie przejścia z ul. Radzymińskiej wielu pieszym. Co do pozostałych proponowanych rozwiązań: jeśli w opinii Autorów (lub Autora/ Autorki) są potrzebne, jestem za proponowanymi w tym Projekcie rozwiązaniami.
    Mieszkaniec22406  26.02.2021 23:18
  • coś się tu chyba pozmieniało?
    Mieszkaniec15151  02.06.2021 10:06
    • Tak, po weryfikacji pomysł został niestety znacznie okrojony, ale i tak powinien przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa w tym miejscu.
      Wanda Grudzień  02.06.2021 10:12 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany