Skończmy z przeszkodami dla pieszych na „Końcu Świata”

26
Trwa ocena
Pomysł na rok 2022
Autor pomysłu Wanda Grudzień
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
260 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt przewiduje zmianę organizacji ruchu na jednym z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań Targówka oraz budowę dodatkowego przejścia przez ul. Kijowską na wysokości parku Michałowskiego na Pradze Północ i instalację pasów akustycznych przed niebezpiecznym zakrętem na ul. Kijowskiej w okolicy Dworca Wschodniego.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Skrzyżowanie Naczelnikowska/Radzymińska, Ulica Kijowska

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt przewiduje zmianę organizacji ruchu na jednym z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań Targówka oraz budowę dodatkowego przejścia przez ul. Kijowską na wysokości parku Michałowskiego na Pradze Północ i instalację pasów akustycznych przed niebezpiecznym zakrętem na ul. Kijowskiej w okolicy Dworca Wschodniego.
Opis projektu
Projekt przewiduje wprowadzenie zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Radzymińskiej i Naczelnikowskiej poprzez wybudowanie ok. 200 metrowego odcinka chodnika po północnej stronie ulicy Naczelnikowskiej i Radzymińskiej (od przejazdu przez tory do końca zatoki) w miejsce obecnego pasa do skrętu w prawo oraz wprowadzenie zakazu skrętu w lewo z ulicy Radzymińskiej w Naczelnikowską/Radzymińską. Miejsce to należy do najbardziej kolizyjnych skrzyżowań po prawej stronie Wisły. W latach 2017-2020 doszło tam do aż 115 rozmaitych zdarzeń drogowych, w tym jednego ze skutkiem śmiertelnym. Mimo zmiany organizacji ruchu w czerwcu 2020 roku, częstotliwość kolizji jest nadal bardzo wysoka.

Ponadto projekt przewiduje przejście dla pieszych przez ul. Kijowską na wysokości parku Michałowskiego w miejscu, w którym piesi obecnie przechodzą „na dziko” oraz położenie pasów akustycznych na jezdni ul. Kijowskiej przed niebezpiecznym zakrętem. Zmiany zilustrowane są rysunkami poglądowymi.

Tytuł projektu nawiązuje do postrzegania tej części Targówka i Pragi Północ jako „końca świata”, za którym już nic nie ma.
Koszt realizacji to:
- przejście przez tory – 200 000 PLN
- przejście dla pieszych na wysokości parku – 10 000 PLN
- pasy akustyczne – 50 000 PLN
W ww. kosztach ujęte zostały projekty.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Na trudności z dotarciem na przystanek Piotra Skargi skarży się wielu mieszkańców Pragi i Targówka, szczególnie rodzice z małymi dziećmi, czy osoby poruszające się na wózkach. Oprócz tego, po budowie supermarketu Biedronka oraz pawilonów handlowych w okolicy przystanku ruch pieszy z Targówka Fabrycznego oraz Pragi Północ z pewnością wzrośnie, a jedyny legalny sposób na dojście w w/w miejsca to pokonanie dwóch kładek nad ul. Radzymińską, nieprzystosowanych do komunikacji osób z dysfunkcjami, rodziców z dziećmi, rowerzystów – przez co mieszkańcy wybierają dzikie przejście przez tory. Wytyczenie ciągu pieszego to ukłon w kierunku wszystkich mieszkańców.
Ponadto obecna organizacja ruchu na trójwlotowym skrzyżowaniu jest wyjątkowo niebezpieczna - każdego miesiąca dochodzi tam do stłuczek i wypadków, także ze skutkiem śmiertelnym, i to pomimo przeniesienia dużej części ruchu na Trasę Świętokrzyską.
Zmiany na Trasie Świętokrzyskiej są natomiast powodowane dużą liczbą mieszkańców nielegalnie przekraczających jezdnię na wysokości parku Michałowskiego – stan ten spowodowany jest dużym oddaleniem okolicznych posesji przy ul. Boruty i Kawęczyńskiej od przejścia dla pieszych – odpowiednio 250 i 380 metrów, co oznacza, że piesi muszą nadkładać odpowiednio pół kilometra i ponad kilometr drogi. Proponowane miejsce wytyczenia przejścia znajduje się na lekkim łuku z dobrą widocznością, co pozwala na stworzenie przejścia bez sygnalizacji świetlnej z azylem (istniejącym) pośrodku.
Natomiast pasy akustyczne przed przyszłym skrzyżowaniem z Al. Tysiąclecia mają za zadanie ostrzec kierowców przed niebezpiecznym zakrętem, na którym w ostatnich miesiącach doszło do wielu przypadków wypadnięcia z jezdni i uderzenia w latarnię, zakończonego zniszczeniem latarni i auta.

Charakterystyka

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
260 000,00 zł

Modyfikacje

24.01.2021 22:38
Autor projektu
24.01.2021 22:38
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (8)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Te pomysły Wandeczki powinny być od ręki odrzucone.

    Ciekawe jak wygląda lista poparcia projektów PLACEHOLDER 1 2 3 4 5...
    Mieszkaniec16830  20.01.2021 09:34
  • Autorka projektu nie przewidziała jak mają dojechać kierowcy jadący od strony Pragi na Targówek.
    Rozumiem że mógłby być projekt ronda a tak to zakaz skrętu bez zaproponowania alternatywy.
    Ponadto autorka zakłada przejście dla pieszych przez tory kolejowe co zwiększy ilość wypadków z udziałem pieszych i pociągów. A w tym miejscu jest kładka nad torami.
    Mieszkaniec22486  26.01.2021 21:40
    • "Autorka projektu nie przewidziała jak mają dojechać kierowcy jadący od strony Pragi na Targówek".

      Naczelnikowską, księcia Ziemowita i dalej Rozwadowskiego, bezkolizyjnie nad torami. Jakieś 3-4 minuty dłużej, co przy krótkiej trasie na Targówek jest całkowicie do przyjęcia.

      "Rozumiem że mógłby być projekt ronda a tak to zakaz skrętu bez zaproponowania alternatywy".

      Mógłby być, Biuro Polityki Mobilności i Transportu wyceniło go na kilka milionów złotych i odmówiło realizacji, w zamian dostawiając 3 znaki "ustąp pierwszeństwa". Biorąc pod uwagę liczbę wypadków w tym miejscu powinien być to dla miasta priorytet, ale zasłania się obwodnicą. W związku z tym jakoś sobie jako mieszkańcy musimy radzić.

      "Ponadto autorka zakłada przejście dla pieszych przez tory kolejowe co zwiększy ilość wypadków z udziałem pieszych i pociągów. A w tym miejscu jest kładka nad torami".

      Kładka jest stroma i bez pochylni, nie daje możliwości przejścia do Biedronki czy Maca (trzeba przechodzić 2x przez kładkę i nadrabiać ponad kilometr pieszo), powodzenia przy forsowaniu jej przez emerytów czy z wózkiem inwalidzkim.

      Wypadki zdarzają się ciągle, bo piesi chodzą na dziko. Na oznakowanym i bezpiecznym przejściu byłoby ich mniej. Dodam tylko, że na przejeździe przez ostatnich 10 lat nie było żadnego wypadku auta z pociągiem, co udowadnia, że takie rozwiązanie jest bezpieczne.
      Krzysztof Daukszewicz  26.01.2021 21:59
  • Tyle że te ulice już są zakorkowane. Dodatkowy ruch całkowicie je zablokuje.
    A ruch nie tylko na Targówek ale i w kierunku Zacisza, Marek, Ząbek, trasy S-8.
    Całkowita likwidacja przejezdności drogi w imię przerobienia całego pasa ruchu w chodnik prowadzący przez tory kolejowe żeby przejść do konkretnego sklepu brzmi absurdalnie.
    Dodajmy że oba wymienione punkty powstały niedawno, a żeby dojść do sklepu nie trzeba przechodzić na drugą stronę torów, bo przy wskazanym skrzyżowaniu jest park handlowy z wieloma sklepami.
    Nie było wypadku aut z pociągiem bo jest szlaban, więc auta stoją. A piesi szlaban omijają, dlatego są wypadki. Więc jak będzie chodnik to tym chętniej będą omijali. I będzie więcej wypadków.
    Mieszkaniec22486  26.01.2021 22:07
    • Pańska logika jest idiotyczna. Po pierwsze, chce pan odbierać ludziom wolność wyboru do którego sklepu chcą iść. Po drugie, uważa pan, że piesi na złość będą chodzili nie wytyczonym przejściem, a po kamieniach, przez tory. Trudno mi to ocenić inaczej niż jako zaćmienie umysłowe. Pozdrawiam.
      Krzysztof Daukszewicz  26.01.2021 22:52
  • Niczego nikomu nie chcę odbierać.
    Również pozdrawiam.
    Mieszkaniec22486  26.01.2021 22:56
  • Pomysł moim zdaniem jest ciekawy. Osobiście (z uwagi na lęk przestrzeni i wysokości) nie przepadam za kładkami nad torami i jezdniami (o ile możliwe staram się ich unikać wiedząc gdzie są). Jeśli to możliwe, jestem za ich zastąpieniem innymi rozwiązaniami (typu przejście podziemne, dojście do chodnika przez płaski zjazd itp). O ile pamiętam (sprzed kilku lat) wspomniany przejazd kolejowy (w/ z kierunku Wołomina) jest z zaporami i pociągi w obu kierunkach kursują z różną częstotliwością w zależności od dnia i godziny). Jeśli możliwe jest tam zbudowanie chodnika (przez tory na tym przejeździe), to jestem w pełni za pojawieniem się tam przejścia dla pieszych przez tory. Myślę że gdyby to było możliwe, byłoby to ułatwienie przejścia z ul. Radzymińskiej wielu pieszym. Co do pozostałych proponowanych rozwiązań: jeśli w opinii Autorów (lub Autora/ Autorki) są potrzebne, jestem za proponowanymi w tym Projekcie rozwiązaniami.
    Mieszkaniec22406  26.02.2021 23:18
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany