Przyjazna Redutowa - bezpieczniejsze przejścia dla pieszych, remont chodników i przystanku oraz miejsca postojowe na jezdni

238
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Wola
Autor pomysłu Monika Pawłowska
Współautorzy Mieszkanka
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
1 007 100 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt zawiera: poprawienie bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych na wysokości szkoły, utworzenie pasa do parkowania po wschodniej stronie Redutowej, remont chodników na najbardziej zniszczonych odcinkach od ronda do Nakielskiej oraz remont przystanku Pustola 02.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Wola
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Redutowa na odcinku od Jana Olbrachta do Nakielskiej
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
ulica zarządzana przez ZDM
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zawiera: poprawienie bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych na wysokości szkoły, utworzenie pasa do parkowania po wschodniej stronie Redutowej, remont chodników na najbardziej zniszczonych odcinkach od ronda do Nakielskiej oraz remont przystanku Pustola 02.
Opis projektu
Jezdnia Redutowej ma dwa pasy po 5 metrów, w sumie 10 metrów. Jednocześnie chodniki są w wielu miejscach zastawione przez samochody, a niektóre odcinki wymagają pilnego remontu (patrz załącznik). Niniejszy projekt zakłada:
-poszerzenie azyli na przejściach dla pieszych przy szkole podstawowej nr 238 - Redutowa 44 oraz Redutowa 48 do maksymalnej możliwej szerokości oraz montaż progów wyspowych tam, gdzie jest to możliwe, aby uspokoić ruch i zwiększyć bezpieczeństwo pieszych
-zabezpieczenie okolic przejść przed nielegalnym parkowaniem w celu poprawy widoczności (przy pomocy słupków oraz tam, gdzie jest to możliwe - stojaków rowerowych)
-wyznaczenie miejsc postojowych na jezdni Redutowej na odcinku od Batalionu AK "Zośka" do Nakielskiej po stronie wschodniej
-remont chodnika na odcinkach: po stronie wschodniej wzdłuż budynku Jana Krysta 10 (około 60 metrów) i od Batalionu AK Zośka do Pustola (ok. 120 metrów), po stronie zachodniej wzdłuż szkoły i hali sportowej (około 140 metrów), włącznie z wymianą krawężników na przejściu przez Batalionu AK "Zośka"
-odtworzenie ciągłości nawierzchni chodnika na wysokości wjazdu na parking pomiędzy Redutową 44 a cmentarzem (patrz załącznik)
-remont przystanku Pustola 02, polegający na zainstalowaniu krawężnika peronowego oraz poszerzeniu chodnika (kosztem jezdni) tak, aby zmieściła się wiata przystankowa (obecny stan - załącznik)
-zainstalowanie stojaków na rowery na powierzchni wyłączonej z ruchu na narożniku skrzyżowania Jana Krysta/Redutowa (przy sklepie Żabka) oraz na północnym narożniku skrzyżowania Redutowa/Batalionu AK "Zośka", gdzie będą jednocześnie zabezpieczać przed nielegalnym parkowaniem ("stojaki zamiast słupków") - po 2 stojaki
-zainstalowanie stojaków rowerowych przy lokalach usługowych w budynku Olbrachta 11 - 3 stojaki
-zainstalowanie kosza na śmieci na skrzyżowaniu Jana Krysta/Olbrachta (brak kosza na długim odcinku chodnika)
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
W audycie bezpieczeństwa nieosygnalizowanych przejść dla pieszych na Woli przeprowadzonym w 2020 roku przejścia dla pieszych objęte projektem zdobyły w audycie odpowiednio oceny 1 i 2 w skali od 0 do 5. Oceny wskazują na niski stopień bezpieczeństwa przejść, co jest szczególnie niepokojące biorąc po uwagę fakt, że przejścia bezpośrednio sąsiadują z pobliską szkołą podstawową nr 238. W okolicy jest też kilka innych szkół podstawowych (nr 236) i średnich (LO nr LXXXVI) i ważnych dla mieszkańców budynków użyteczności publicznej (pływalnia Nowa Fala, Biblioteka Wolska).

Wynikiem projektu będzie poprawa warunków dla wszystkich uczestników ruchu, przede wszystkim pieszych z uwzględnieniem osób z ograniczoną mobilnością, ale również kierowców (legalne, oznakowane miejsca postojowe na jezdni zamiast częściowo nielegalnego postoju na chodniku). Rowerzyści skorzystają na uspokojeniu ruchu oraz otrzymają stojaki w pobliżu lokali usługowych.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Dokumentacja projektowa (projekt zieleni, projekt stałej organizacji ruchu, projekt czasowej organizacji ruchu, projekt budowlany) = 50 000zł
-poszerzenie azyli na przejściach dla pieszych przy szkole podstawowej nr 238 - Redutowa 44 oraz Redutowa 48 do maksymalnej możliwej szerokości oraz montaż progów wyspowych tam, gdzie jest to możliwe, aby uspokoić ruch i zwiększyć bezpieczeństwo pieszych
Poszerzenie dwóch azyli wraz z odtworzeniem nawierzchni przy azylach – 25 000zł szt – 50 000zl
-zabezpieczenie okolic przejść przed nielegalnym parkowaniem w celu poprawy widoczności (przy pomocy słupków oraz tam, gdzie jest to możliwe - stojaków rowerowych) 300 m słupki co 1.5m -200 słupków - 80 000zł
-wyznaczenie miejsc postojowych na jezdni Redutowej na odcinku od Batalionu AK "Zośka"
Wdrożenie projektu 40 000zł
-odtworzenie ciągłości nawierzchni chodnika na wysokości wjazdu na parking pomiędzy Redutową 44 a cmentarzem (patrz załącznik)
200m x 2m x 400zł/m2= 160 000zł
-remont chodnika na odcinkach: po stronie wschodniej wzdłuż budynku Jana Krysta 10 (około 60 metrów)
150m2 x 400zł/m2 = 60 000zł
i od Batalionu AK Zośka do Pustola (ok. 120 metrów)
120 mx 6m x 400zł /m2= 288 000zł
, po stronie zachodniej wzdłuż szkoły i hali sportowej (około 140 metrów), włącznie z wymianą krawężników na przejściu przez Batalionu AK "Zośka"
140m x 2,5 x 400zł/m2 = 140 000zł
-remont przystanku Pustola 02, polegający na zainstalowaniu krawężnika peronowego oraz poszerzeniu chodnika (kosztem jezdni) tak, aby zmieściła się wiata przystankowa (obecny stan - załącznik)
100m2 x 400zł/m2= 40 000zł
-zainstalowanie stojaków na rowery na powierzchni wyłączonej z ruchu na narożniku skrzyżowania Jana Krysta/Redutowa (przy sklepie Żabka) oraz na północnym narożniku skrzyżowania Redutowa/Batalionu AK "Zośka", gdzie będą jednocześnie zabezpieczać przed nielegalnym parkowaniem ("stojaki zamiast słupków") - po 2 stojaki - 4 stojaki - 1200zł (stojak +montaż)
-zainstalowanie stojaków rowerowych przy lokalach usługowych w budynku Olbrachta 11 - 3 stojaki - 900zł (stojak +montaż)
-zainstalowanie kosza na śmieci na skrzyżowaniu Jana Krysta/Olbrachta (brak kosza na długim odcinku chodnika) – 7000zł
Wdrożenie projektu czasowej organizacji ruchu 40 000zł
Roboty nieprzewidziane: 50 000zł
Łącznie 1 007 100 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
1 007 100,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych przy szkole. Uporządkowanie parkowania. Remont zniszczonych nawierzchni, poprawa estetyki przestrzeni publicznej.

Modyfikacje

29.04.2021 18:58
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (11)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Świetny pomysł na uporządkowanie tego miejsca! Tylko NAJWAŻNIEJSZE: nowe miejsca postojowe muszą być wyznaczone prostopadle do jezdni (największa efektywność) bowiem w okolicy niebawem zniknie jeden parking społeczny. Jego pojemność to 50 miejsc.
    Mieszkaniec13985  14.01.2021 20:51
    • Nie wiem czy to zadziała, nie ma aż tyle miejsca. A który parking ma zniknąć?
      Monika Pawłowska  21.01.2021 18:53 Autor projektu
    • ....miejsca wyznaczone prostopadle? przecież napisali, że miejsca zostaną przeniesione na jezdnię, co oznacza, że będą one RÓWNOLEGŁE, a ta jezdnia zostanie tam ZWĘŻONA!

      Nie wiem, czy tego naprawdę chcą mieszkańcy!

      Ponadto, czy autor projektu może odpowiedzieć, ile obecnie jest tam dostępnych miejsc postojowych, a ile będzie po realizacji tego projektu?
      Mieszkaniec13885  17.06.2021 01:41
  • Komentarz został usunięty przez autora

    Monika Pawłowska  16.01.2021 09:13 Autor projektu
  • Świetny pomysł, popieram!
    Mariusz Borkowski  18.01.2021 22:06
    • czyli popierasz zwężenie jezdni i zmniejszenie obecnie dostępnych tam miejsc postojowych... .
      Mieszkaniec13885  17.06.2021 01:42
  • Zdecydowanie popieram inicjatywę. Ilość zaniedbań na tak krótkim odcinku jest 'imponujaca'. Na naprawach objętych w pomyślę na pewno każdy skorzysta.
    Mieszkanka26890  15.06.2021 11:43
    • Dobre, "zdecydowanie popieram inicjatywę" XD, ale już o skutkach cisza! Żałosne jest, jak ludzie ludziom są ...wilkiem!
      Mieszkaniec13885  20.06.2021 20:05
  • Niewątpliwie teren wymaga zadbania to nie podlega dyskusji. Ale niech autorka odpowie gdzie mają pomieścić się te samochody? Bo liczba miejsc postojowych na pewno się zmniejszy. W okolicy jest stara zabudowa, nie ma parkingów, wiec każde miejsce jest na wagę złota! Ulicę faktycznie można przeprojektować tak by stworzyć miejsce dla aut i pieszych. Jako pieszy, kierowca, rowerzysta przeraża mnie tendencja nadmiernego dbania o bezpieczeństwo i dyskryminacja kierowców. Najbezpieczniej będzie jak ludzie po prostu zaczną używać rozumu.
    Mieszkaniec13985  19.06.2021 20:56
    • Również poczekam na tę odpowiedź autorki: "gdzie mają pomieścić się te samochody"???
      Mieszkaniec13885  20.06.2021 20:06
  • Zwężenie ul. Redutowej? Serio? I spowalniacze? Jeżdżę ta ulicą codziennie conamniej 2 razy, to jest zły pomysł aby ją zwężać czy montować spowalniacze. Tamtędy nie jeździ się szybko bo to krótki odcinek drogi, są pasy, jest chodnik. Owszem można by było wymyślić jakieś dodatkowe parkingi ale kosztem jezdni? Bardzo zły pomysł.
    Mieszkanka28331  30.06.2021 13:55
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany