Rowerem przez Ulrychów - uzupełnienie sieci tras rowerowych

320
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Wola
Autor pomysłu Monika Pawłowska
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
833 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Remont odcinków wykonanych z kostki i wykonanie łączników w rejonie parku Szymańskiego. W rezultacie powstanie ciągła trasa Deotymy-Elekcyjna-Ordona o długości 2,5 km.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Wola
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
rejon ulicy Elekcyjnej
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
odcinek DDR wzdłuż Górczewskiej i teren parku Szymańskiego
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Remont odcinków wykonanych z kostki i wykonanie łączników w rejonie parku Szymańskiego. W rezultacie powstanie ciągła trasa Deotymy-Elekcyjna-Ordona o długości 2,5 km.
Opis projektu
Projekt zakłada uzupełnienie sieci tras przez:
-remont odcinka DDR z kostki przy Górczewskiej 89 (przy Attisie) i wyprostowanie odgięcia za przystankiem autobusowym (patrz zdjęcie)
-wyprostowanie przebiegu drogi rowerowej przez park na odcinku od Górczewskiej. Droga rowerowa przechodzi na wschodnią stronę alei dla pieszych i z powrotem na zachodnią, do tego zakręty mają zbyt małe łuki, a żywopłot ogranicza widoczność. Taka organizacja ruchu powoduje niebezpieczne sytuacje w ciepłe popołudnia, kiedy rowerzyści wracający do domu spotykają się ze spacerowiczami. Przeniesienie drogi dla rowerów całkowicie na stronę zachodnią rozwiąże ten problem (patrz zdjęcia)
-wykonanie łącznika pieszo-rowerowego od Elekcyjnej do alei biegnącej przez park w miejscu przedeptu na przedłużeniu Batalionu AK Zośka (zdjęcie)
-poprawa zjazdu z drogi rowerowej na Elekcyjną na wysokości amfiteatru - obecnie droga urywa się nagle przed chodnikiem i trawnikiem (zdjęcie)
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Po obrzeżach Ulrychowa biegną dwie główne trasy rowerowe w relacji wschód-zachód - wzdłuż Górczewskiej oraz Kasprzaka, jednak brakuje łączących ich tras północ-południe. Trasa przez park Szymańskiego nie jest przystosowana do codziennych dojazdów, ponieważ biegnie główną aleją parku uczęszczaną przez pieszych i nie jest odseparowana od ciągu dla pieszych, a wręcz kilka razy się z nim krzyżuje. Z kolei po zmroku latarnie parkowe ukryte w koronach drzew nią oświetlają trasy wystarczająco.
Uwzględniając infrastrukturę istniejącą oraz planowaną w ramach budowy tramwaju, powstanie ciągła trasa Deotymy-Elekcyjna-Ordona o długości 2,5 km.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
remont odcinka DDR z kostki przy Górczewskiej 89 (przy Attisie) i wyprostowanie odgięcia za przystankiem autobusowym
remont i przebudowa drogi dla rowerów: 130 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 136 000 zł
dokumentacja projektowa: 10 000 zł
odtworzenie zieleni: 4 000 zł
czasowa organizacji ruchu: 5 000 zł
łącznie: 155 000 zl
wyprostowanie przebiegu drogi rowerowej przez park na odcinku od Górczewskiej.
remont i przebudowa drogi dla rowerów: 360 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 360 000 zł
dokumentacja projektowa: 30 000 zł
odtworzenie zieleni: 15 000 zł
zabezpieczenie robót: 10 000 zł
łącznie: 415 000 zl
wykonanie łącznika pieszo-rowerowego od Elekcyjnej do alei biegnącej przez park w miejscu przedeptu na przedłużeniu Batalionu AK Zośka
budowa drogi dla rowerów: 120 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 120 000 zł
budowa chodnika: 120 m x 2 m x 400 zł/m2 = 96 000 zł
dokumentacja projektowa: 20 000 zł
odtworzenie zieleni: 5 000 zł
zabezpieczenie robót:: 5 000 zł
łącznie: 246 000 zl
poprawa zjazdu z drogi rowerowej na Elekcyjną na wysokości amfiteatru - obecnie droga urywa się nagle przed chodnikiem i trawnikiem
budowa drogi dla rowerów: 10 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 10 000 zł
dokumentacja projektowa: 2 000 zł
czasowa organizacja ruchu: 5 000 zł
łącznie: 17 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
833 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Przebudowa drogi dla rowerów i budowa nowych odcinków kosztem części zieleni.

Modyfikacje

17.01.2021 08:25
Autor projektu
25.05.2021 09:39
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Bardzo dobry pomysł!
    Mieszkaniec184  20.01.2021 17:21
  • Pomysł tylko częściowo dobry. Na odcinku Elekcyjnej pomiędzy Górczewską a Pustola przede wszystkim potrzebne są miejsca postojowe. Całość mogła by wyglądać jak przy Parku Moczydło na Deotymy. Proponuję autorowi zmianę koncepcji i wsparcie w tym temacie.
    Mieszkaniec13985  20.01.2021 21:43
  • materiały, które mogą być przydatne:
    1) Planowanie i zasady ochrony drzew w procesie inwestycyjnym Monika Ziemiańska Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Marzena Suchocka, Instytut Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie https://sendzimir.org.pl/.../2019/08/ZRZ4_str_13-27.pdf,
    2) Ścieżki rowerowe i chodniki w systemach korzeniowych drzew /
    Suchocka Marzena, Góźdź Karolina
    http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-37d60fa5-38ea-4e32-93f4-0e9489865e3d
    Powodzenia!
    Zdjęcie pokazuje jaskrawy przykład ochrony pozorowanej: osłonięty kawałek pnia, a obok głębokie wykopy w bryle korzeniowej i przechowalnia urobku. Nie wiem, czy to drzewo ma jakieś szanse… https://drive.google.com/file/d/1WSPCwY83aSLQwYjMAsAViWca0E83xI6J/view?usp=sharing
    Mieszkaniec16906  28.03.2021 12:51
  • Super pomysł!
    Mieszkaniec26854  15.06.2021 09:22
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany