Budowa nowych miejsc parkingowych przy bielańskich ulicach
183
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Bielany

Koszt pomysłu
153 500 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Wykonanie dodatkowych 18 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych wzdłuż ulic: Romaszewskiego - 15 szt., Conrada - 3 szt. (3 miejsc postojowych KISS & RIDE, by rodzice dowożący dzieci samochodem do szkoły mogli je bezpiecznie zawieźć i odebrać z placówki)
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Bielany
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Romaszewskiego, ul. Conrada
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Projekt zostanie zrealizowany wzdłuż ulic:
1) Romaszewskiego (od ul. Romaszewskiego 10 do ul. Gąbińskiej) - 15 równoległych miejsc postojowych;
2) Ul. Conrada (w rejonie Szkoły Podstawowej nr 352, strona wschodnia) - 3 miejsca postojowe KISS&RIDE;
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Wykonanie dodatkowych 18 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych wzdłuż ulic: Romaszewskiego - 15 szt., Conrada - 3 szt. (3 miejsc postojowych KISS & RIDE, by rodzice dowożący dzieci samochodem do szkoły mogli je bezpiecznie zawieźć i odebrać z placówki)
Opis projektu
Wykonanie dodatkowych 18 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych wzdłuż ulic: Romaszewskiego (15 szt.), Conrada (3 szt.)
Przy ulicy Romaszewskiego proponujemy wykonanie 15 miejsc parkingowych do parkowania równoległego między budynkiem Romaszewskiego 10, a ulicą Gąbińską po stronie Parku Olszyna.
Przy ulicy Conrada proponujemy wykonanie 3 miejsc postojowych równoległych typu KISS&RIDE, które zostałyby wyznaczone w rejonie Szkoły Podstawowej nr 352 po wschodniej stronie ul. Conrada.
Przy ulicy Romaszewskiego proponujemy wykonanie 15 miejsc parkingowych do parkowania równoległego między budynkiem Romaszewskiego 10, a ulicą Gąbińską po stronie Parku Olszyna.
Przy ulicy Conrada proponujemy wykonanie 3 miejsc postojowych równoległych typu KISS&RIDE, które zostałyby wyznaczone w rejonie Szkoły Podstawowej nr 352 po wschodniej stronie ul. Conrada.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Zaparkowanie samochodu to duży problem. Często Mieszkańcy nie mogąc znaleźć miejsca do zaparkowania wjeżdżają samochodem na tereny do tego nie przystosowane - m. in. podwórka i tereny zielone.
Czas to zmienić - miejsce samochodów jest przy ulicy, a nie pod oknami.
Udogodnienie dla rodziców dowożących dzieci do SP nr 352.
Czas to zmienić - miejsce samochodów jest przy ulicy, a nie pod oknami.
Udogodnienie dla rodziców dowożących dzieci do SP nr 352.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys:
-budowa miejsc postojowych: 7500 zł x 18 miejsc = 135 000 zł;
-projekt: 4 000 zł x 5 lokalizacji = 13 500 zł;
-eksploatacja w ciągu roku: 20 zł x 75 miejsc = 5 000 zł;
-suma: 153 500 zł;
-budowa miejsc postojowych: 7500 zł x 18 miejsc = 135 000 zł;
-projekt: 4 000 zł x 5 lokalizacji = 13 500 zł;
-eksploatacja w ciągu roku: 20 zł x 75 miejsc = 5 000 zł;
-suma: 153 500 zł;
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
153 500,00 zł
Skutki realizacji
Skutki realizacji
Realizacje projektu umożliwi wyznaczenie nowych miejsc postojowych kosztem istniejącej zieleni w poniższych lokalizacjach:
1) Ul. Romaszewskiego - 15 równoległych miejsc postojowych;
2) Ul. Conrada - 3 równoległe miejsca postojowe typu KISS&RIDE
1) Ul. Romaszewskiego - 15 równoległych miejsc postojowych;
2) Ul. Conrada - 3 równoległe miejsca postojowe typu KISS&RIDE
Modyfikacje
14.01.2021 22:23
18.01.2021 12:07
26.01.2021 10:20
21.04.2021 10:39
21.04.2021 14:50
28.04.2021 08:19
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzTo nie jest stworzenie dodatkowych 15 miejsc postojowych - od tej liczby należałoby odjąć przynajmniej kilka miejsc, na których obecnie legalnie stoją auta równolegle na ulicy. Tym samym koszt jednego miejsca jest dużo wyższy.
Cała ulica Duracza / Romaszewskiego powinna być wyremontowana, nie tylko jej wąski wycinek. Niekoniecznie kosztem trawników wzdłuż Parku.
Te kilka dodatkowych miejsc nie zmieni w ogóle sytuacji a po wprowadzeniu SPPN na Żoliborzu zginie jak kropla w morzu.
W przypadku pozostałych lokalizacji trudno mi się wypowiadać - na pewno miejsca na Wólczyńskiej musiałyby być zabezpieczone słupkami aby wymusić parkowanie równolegle, inaczej kierowcy są skłonni wciskać się na ukos i piesi musieliby się przeciskać pod ogrodzeniem torowiska.
Czy to jest żart?
Problemem nie jest brak miejsc, tylko zbyt niska cena. Proszę wnioskować o objęcie bielan strefą parkowania i o podniesienie opłat, wtedy znajdą się miejsca. Dodatkowe 300 metrów kwadratowych betonu nic tu nie zmieni!
Takie pomysły składa RADNY (Piotr Walas)?
Czy wie Pan, że mamy rok 2021, a nie 1971?
Czy chce pan z Warszawy zrobić Moskwę albo Bangkok?
Podpowiem, że to w miastach z ograniczonym ruchem samochodów korki są mniejsze i jeździ się łatwiej.
Prowadzi to do tego, że użytkownik samochodu, zanim wyruszy w podróż, zastanowi się, czy nie bardziej opłaca mu się wybrać transport publicznych.
Zaś z perspektywy zmotoryzowanych mieszkańców oznacza to więcej miejsc parkingowych dostępnych dla nich, a nie zajmowanych przez tych, którzy niekoniecznie musieli, ale woleli przyjechać w dane miejsce autem.
A, no i w "magiczny" sposób pojawiają się miejsca parkingowe i nie trzeba budować nowych kosztem np. zieleni.
To niezbyt skomplikowane, ale mam nadzieję, że pomogłem zrozumieć ten prosty mechanizm. Pozdrawiam.
Prowadzi to do wygodnego parkowania i mniejszych korków w całym mieście.
Dokąd doprowadzą nas darmowe parkingi dla mieszkańców Piaseczna i Łomianek?
> płacą nawet więcej ponieważ w cenie paliwa są różne daniny a miedzy innymi podatek drogowy.
Podatek drogowy oraz inne opłaty i podatki zawarte w paliwie NIE TRAFIAJĄ do samorządów które utrzymują olbrzymią większość dróg w Warszawie (wszystkie poza ekspresówkami)
> strefa płatnego parkowania powinna być dla wszystkich, wszak rowerem korzysta się z infrastruktury miejskiej
Zamiast jednego samochodu można zaparkować 10-12 rowerów.
> wszak rowerem korzysta się z infrastruktury miejskiej (trzeba wybudować i utrzymać drogi rowerowe)
To jest znacznie tańsze niż budowa dróg dla samochodów.
> miejsca postojowe/wiaty rowerowe zajmują chodniki i są częściowo budowane kosztem trawników (nawet na ten rok są takie projekty)
Pełna zgoda
miejsca postojowe/wiaty rowerowe powinny być budowane w miejsce parkingów dla samochodów (skorzysta się 10-12 razy więcej osób)
drogi dla rowerów można wyznaczyć zamiast pasów na jezdni, tanio i szybko.
> a jadąc rowerem wydalmy więcej dwutlenku węgla co powoduje ocieplenie klimatu, utylizacja opon i dętek rowerowych - kolejny koszt nie mówiąc o wpływie ścierania się zarówno ogumienia jaki chodników ( szkodliwość pyłków),
Rowery jeżdżą na biopaliwo, ślad węglowy wynosi 0.
4 opony samochodowe ważą więcej niż cały rower, ale rozumiem, że są wykonywane z alg morskich?
Przecież są prostsze metody ograniczenia ilości pojazdów, wystarczy wprowadzić zakaz ich produkcji.
Nie wiem po co samochody elektryczne, czy wodorowe (produkt uboczny woda i tlen )
W niektórych krajach paręnaście lat temu 95% społeczeństwa jeździła wyłącznie rowerami i mają największy wzrost gospodarczy na świecie, można.....można.
Czyli jednak kosztuje infrastruktura również dla rowerów, rowery również parkują czyli opłata za parkowanie i strefy płatne to tylko kwestia czasu.
Tak, rower ma napęd zero emisyjny, przecież "silnik pojazdu" nie musi jeść, pić, nie ma ubrania, nie zużywa wody i co najważniejsze można pozostawić go na zewnątrz w dowolnym miejscu czyli prąd nie jest mu potrzebny do życia, brak wydalania tzw. odpadów produkcyjnych czyli brak zanieczyszczenia. Ponadto rowery rosną jak marchewki więc mamy ratunek dla środowiska.
Dobre rozwiązanie na wieś, gdzie nie ma alternatywy dla samochodów za to jest mnóstwo miejsca do parkowania a ruch jest znikomy.
W dużym mieście znacznie bardziej potrzebny jest wygodny transport publiczny oraz udogodnienia dla pieszych i rowerzystów.
Ja nie wiem czy miejsca do parkowania to jak Pan napisał to "Dobre rozwiązanie na wieś, gdzie nie ma alternatywy dla samochodów" - można odnieść wrażenie że Pan obraża tę cześć osób mieszkających poza aglomeracjami ale to właśnie tam od zawsze główną alternatywą od zawsze był rower a nawet niejednokrotnie jedynym środkiem transportu, ewentualnie rzadziej zaprzęg konny lub ciągnik ( nie wszystkich było/jest na to stać), sporadycznie i od "święta" samochód. I nikt się tego nie wstydzi ani nie wypiera, bo nie ma czego. Zapewniam Pana że we własnym obejściu jak w garażu co posiadasz to możesz zaparkować.
Na wsi i w mniejszych miejscowościach również bardzo jak nie bardziej potrzebny jest wygodny szeroko rozumiany transport zbiorowy oraz udogodnienia/infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, drogi są wąskie, nierzadko w złym stanie, ruch tranzytowy pojazdów coraz większy a chodników poza wyjątkami praktycznie nie ma.
Trochę przykro że takie porównanie i przykład Pan przytoczył i to mieszkaniec największej metropolii.