Ścieżka rowerowa nad Kanałem Żerańskim
222
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Białołęka

Koszt pomysłu
879 605 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Celem projektu jest wybudowanie brakującego fragmentu drogi dla rowerów wraz z chodnikiem od granicy z Gminą Nieporęt do mostu w ulicy Kobiałka wraz z nasadzeniem roślinności.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Białołęka
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
500m odcinek wzdłuż Kanału Żerańskiego od mostu w ciągu ulicy Kobiałka do granicy z Gminą Nieporęt.
Działka na 56/1 z obrębu 4-16-01.
Działka na 56/1 z obrębu 4-16-01.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Działka na 56/1 z obrębu 4-16-01 jest własnością Skarbu Państwa i pozostaje w zarządzie Wód Polskich.
Koniecznie będą uzgodnienia z Wodami Polskimi reprezentującymi właściciela nieruchomości oraz Gaz Systemem z uwagi na przebiegający gazociąg w sąsiedniej działce nr 56/2.
[Jestem w trakcie pozyskiwania wstępnych zgód.]
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Celem projektu jest wybudowanie brakującego fragmentu drogi dla rowerów wraz z chodnikiem od granicy z Gminą Nieporęt do mostu w ulicy Kobiałka wraz z nasadzeniem roślinności.
Opis projektu
Projekt zakłada:
- wybudowanie ok. 500m asfaltowej drogi dla rowerów o szerokości do 3m na odcinku od granicy z Gminą Nieporęt do mostu w ulicy Kobiałka wraz z odnogą do Parku Syrenki,
- wybudowanie chodnika z płyt betonowych o szerokości do 2,5m i dł. ok. 350m od granicy z Gminą Nieporęt do Parku Syrenki,
- postawienie stojaków na rowery przy Parku Syrenki,
- wykonanie nasadzeń roślinności (drzew i krzewów) wzdłuż inwestycji w miarę dostępności środków,
- wykonanie (opcjonalnie) spowalniaczy na drodze rowerowej na wysokości Parku Syrenki w miejscu przecięcia drogi z chodnikiem (proponuję zastosować rozwiązanie z Trójmiasta i trasy Gdańsk-Sopot - zdjęcia w załączeniu).
Inwestycja zlokalizowana będzie na działce nr 56/1 z obrębu 4-16-01 będą własnością Skarbu Państwa, pozostają w zarządzie Wód Polskich.
Konieczne będzie wystąpienie do Wód Polskich o prawo do dysponowania nieruchomością na czas prowadzenia inwestycji.
Inwestycja będzie zrealizowana na terenach rekreacyjno-wypoczynkowych (symbol "O"), zgodnie z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, na działce składającej się z następujących użytków:
1) terenów rekreacyjno-wypoczynkowych (symbol BZ),
2) gruntów zadrzewionych i zakrzewionych (symbol Lz).
Przedmiotowa inwestycja nie wymaga wycinki ani jednego drzewa czy krzewu. Teren bowiem został wykarczowany przez firmę Gaz System podczas budowy gazociągu na sąsiedniej działce nr 56/2 z obrębu 4-16-01. Konieczne będzie uzgodnienie projektu z Gaz System, analogicznie jak zrobił to Nieporet na swoim terenie.
Pomysł został już wstępnie skonsultowany z Wodami Polskimi i Gaz Systemem - pisma w tej sprawie znajdują się w załącznikach.
Proponowany przebieg zgodnie z załączonymi koncepcjami.
- wybudowanie ok. 500m asfaltowej drogi dla rowerów o szerokości do 3m na odcinku od granicy z Gminą Nieporęt do mostu w ulicy Kobiałka wraz z odnogą do Parku Syrenki,
- wybudowanie chodnika z płyt betonowych o szerokości do 2,5m i dł. ok. 350m od granicy z Gminą Nieporęt do Parku Syrenki,
- postawienie stojaków na rowery przy Parku Syrenki,
- wykonanie nasadzeń roślinności (drzew i krzewów) wzdłuż inwestycji w miarę dostępności środków,
- wykonanie (opcjonalnie) spowalniaczy na drodze rowerowej na wysokości Parku Syrenki w miejscu przecięcia drogi z chodnikiem (proponuję zastosować rozwiązanie z Trójmiasta i trasy Gdańsk-Sopot - zdjęcia w załączeniu).
Inwestycja zlokalizowana będzie na działce nr 56/1 z obrębu 4-16-01 będą własnością Skarbu Państwa, pozostają w zarządzie Wód Polskich.
Konieczne będzie wystąpienie do Wód Polskich o prawo do dysponowania nieruchomością na czas prowadzenia inwestycji.
Inwestycja będzie zrealizowana na terenach rekreacyjno-wypoczynkowych (symbol "O"), zgodnie z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, na działce składającej się z następujących użytków:
1) terenów rekreacyjno-wypoczynkowych (symbol BZ),
2) gruntów zadrzewionych i zakrzewionych (symbol Lz).
Przedmiotowa inwestycja nie wymaga wycinki ani jednego drzewa czy krzewu. Teren bowiem został wykarczowany przez firmę Gaz System podczas budowy gazociągu na sąsiedniej działce nr 56/2 z obrębu 4-16-01. Konieczne będzie uzgodnienie projektu z Gaz System, analogicznie jak zrobił to Nieporet na swoim terenie.
Pomysł został już wstępnie skonsultowany z Wodami Polskimi i Gaz Systemem - pisma w tej sprawie znajdują się w załącznikach.
Proponowany przebieg zgodnie z załączonymi koncepcjami.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Teren wzdłuż Kanału Żerańskiego staje się coraz bardziej popularnym miejscem do wypoczynku i rekreacji nie tylko wśród okolicznych mieszkańców. Trasa wzdłuż kanału stanowi bardziej bezpieczną i zdrową alternatywę dla rowerzystów niż wąska i ruchliwa ulica Płochocińska.
Już teraz, po białołęckiej stronie na wschodnim brzegu Kanału Żerańskiego, rowerzyści i piesi mogą korzystać z szutrowej nawierzchni wzdłuż ulicy Białołęckiej, którą dotrą aż do mostu w ulicy Kobiałka. Po przeprawie na drugi brzeg, przed dotarciem do komfortowej infrastruktury na terenie Nieporętu, czeka ich niestety niemiła niespodzianka. Około 500 metrowy odcinek pomiędzy mostem na Kobiałce a granicą z Gminą Nieporet znajduje się w fatalnym stanie - nierówny i rozjeżdzony przez ciężkie pojazdy po każdym większym opadzie zamienia się błotną breję.
Nie bez znaczenia jest fakt, że tuż obok całkiem niedawno powstał Park Syrenki, a po drugiej stronie kanału zlokalizowane jest jedno z większych osiedli mieszkaniowych - Miasteczko Regaty.
Zachowanie standardu, jaki został zastosowany po stronie Gminy Nieporęt zapewni:
1) spójność infrastruktury,
2) rozdzielenie ruchu rowerowego i pieszego poprawiające bezpieczeństwo użytkowników,
3) wygodne i w komfortowe warunki do spaceru czy przejażdki rowerowej,
4) dostępność dla szerszej grupy użytkowników, w tym korzystajacych np. z hulajnóg, rolek, wrotek czy wózków dziecięcych czy inwalidzkich (nawierzchnia szutrowa wyklucza lub znacznie utrudnia poruszanie się takim osobom),
5) wygodny i szybki dojazd rowerem do ciekawych terenów rekreacyjno-wypoczynkowych jak np. Dzika Plaża, Port Pilawa, Fort Beniaminów i wiele innych.
Nasadzenie drzew i drobnej roślinności wpłyną korzystnie na teren, który został wykarczowany podczas budowy gazociągu.
Zdjęcia obrazujące aktualny stan przedmiotowego odcinka znajdują się w udostępnionym albumie: https://photos.app.goo.gl/ppuQzZsUhQXmvGkD7
Już teraz, po białołęckiej stronie na wschodnim brzegu Kanału Żerańskiego, rowerzyści i piesi mogą korzystać z szutrowej nawierzchni wzdłuż ulicy Białołęckiej, którą dotrą aż do mostu w ulicy Kobiałka. Po przeprawie na drugi brzeg, przed dotarciem do komfortowej infrastruktury na terenie Nieporętu, czeka ich niestety niemiła niespodzianka. Około 500 metrowy odcinek pomiędzy mostem na Kobiałce a granicą z Gminą Nieporet znajduje się w fatalnym stanie - nierówny i rozjeżdzony przez ciężkie pojazdy po każdym większym opadzie zamienia się błotną breję.
Nie bez znaczenia jest fakt, że tuż obok całkiem niedawno powstał Park Syrenki, a po drugiej stronie kanału zlokalizowane jest jedno z większych osiedli mieszkaniowych - Miasteczko Regaty.
Zachowanie standardu, jaki został zastosowany po stronie Gminy Nieporęt zapewni:
1) spójność infrastruktury,
2) rozdzielenie ruchu rowerowego i pieszego poprawiające bezpieczeństwo użytkowników,
3) wygodne i w komfortowe warunki do spaceru czy przejażdki rowerowej,
4) dostępność dla szerszej grupy użytkowników, w tym korzystajacych np. z hulajnóg, rolek, wrotek czy wózków dziecięcych czy inwalidzkich (nawierzchnia szutrowa wyklucza lub znacznie utrudnia poruszanie się takim osobom),
5) wygodny i szybki dojazd rowerem do ciekawych terenów rekreacyjno-wypoczynkowych jak np. Dzika Plaża, Port Pilawa, Fort Beniaminów i wiele innych.
Nasadzenie drzew i drobnej roślinności wpłyną korzystnie na teren, który został wykarczowany podczas budowy gazociągu.
Zdjęcia obrazujące aktualny stan przedmiotowego odcinka znajdują się w udostępnionym albumie: https://photos.app.goo.gl/ppuQzZsUhQXmvGkD7
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
879 605,00 zł
Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Miasto Stołeczne Warszawa nie posiada tytułu prawnego do dysponowania działkami ewidencyjnymi nr: 56/1 i 56/2 obręb 4-16-01 po których miałaby przebiegać droga rowerowa.
Modyfikacje
15.01.2021 13:26
21.01.2021 10:08
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzDziękuję za komentarz i uwagi.
1) Rozmawiałem zarówno z ZDM jak i BPMiT na temat wyceny - stawki w BO są szacunkowe izakładają najgorszy wariant (najbardziej kosztowny). W przypadku tego pomysłu powinno być sporo taniej, bo wystarczy wybrać ziemię, zrobić podbudowę i warstwy wierzchnie (asfalt i płyty chodnikowe). Zadaniem osoba weryfikującej po stronie urzędu będzie wycena projektu.
Ps. Nieporęt za ostatni etap długości 1,5km zapłacił ok. 1,5 mln zł, czyli znacznie taniej niż podane cenniki warszawskie.
2) Aby projekt był zaliczony do kategorii ogólnomiejskiej musi obejmować conajmniej 2 dzielnice - trzeba byłoby go połączyć z jakimś innym projektem. Na razie nie rozważam takiej opcji, ale też nie mówię nie. Będzie można to zrobić również w takcie weryfikacji (w zeszłej edycji zrobiłrm tak z DDR Głębocka przy CH Targówrk).
3) Muldy jako spowalniacze są opcjonalne i ich ewentualna realizacja będzie zależała od opinii mieszkańców, dostępności środków oraz oceny urzędników. Nie upieram się przy nich, ale rozwiązanie spodobało mi się, kiedy przez tydzień jeździłem rowerem na trasie Gdańsk-Sopot-Gdynia.
"(...) sprawdzenie szacunkowych kosztów realizacji projektu wskazanych w zgłoszeniu projektu i ustalenie wysokości kosztów realizacji projektu z uwzględnieniem doświadczenia m.st. Warszawy przy realizacji podobnych projektów oraz aktualnych
uwarunkowań rynkowych,"
Ogromny potencjał ma ta inwestycja połączy drogą ekologiczną Warszawę z Zalewem Zegrzyńskim !
Utwardzenie istniejącej na wschodnim brzegu Bicyklostrady zakładał także jej pomysłodawca.
Są jednak zwolennicy pozostawienia bardziej naturalnej nawierzchni. Dlatego, według mnie, idealnym rozwiązaniem byłoby zrobienie po jednej stronie KŻ nawierzchni utwardzonej, a po drugiej z kruszywa. Takie rozwiązanie powinno zadowolić wszystkich. Będzie to jednak wiązało się z wyższymi kosztami.