Trasa rowerowa od Grochowskiej do Waszyngtona
735
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Praga-Południe

Koszt pomysłu
895 550 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt zakłada utworzenie wygodnej trasy rowerowej od ulicy Grochowskiej aż do wjazdu do parku Skaryszewskiego przy „Drukarzu” oraz wygodny przejazd dla rowerów przez ulicę Waszyngtona do istniejącej trasy rowerowej przy Kanale Wystawowym.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
24.06.2022 15:34
Wystąpiono o wydanie zaleceń konserwatorkich do realizacji projektu.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Południe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulica Międzynarodowa od Grochowskiej do alei Waszyngtona, aleja Waszyngtona
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada utworzenie wygodnej trasy rowerowej od ulicy Grochowskiej aż do wjazdu do parku Skaryszewskiego przy „Drukarzu” oraz wygodny przejazd dla rowerów przez ulicę Waszyngtona do istniejącej trasy rowerowej przy Kanale Wystawowym.
Opis projektu
Projekt zakłada:
Na odcinku ul. Grochowska - ul. Stanisława Augusta: wymiana nawierzchni jezdni oraz ułatwienia dla rowerzystów pod postacią sierżantów wymalowanych na jezdni
Budowę oddzielnej drogi dla rowerów wzdłuż istniejącego chodnika od mostku aż do wjazdu do parku Skaryszewskiego przy Drukarzu
Na odcinku od Drukarza do alei Waszyngtona: ułatwienia dla rowerzystów pod postacią sierżantów wymalowanych na jezdni ulicy Międzynarodowej
Utworzenie wygodnego przejazdu dla rowerzystów przez Aleję Waszyngtona
Budowę oddzielnej drogi dla rowerów od przejazdu do istniejącej trasy dla rowerów na tyłach budynków przy ulicy Międzynarodowej
Na odcinku ul. Grochowska - ul. Stanisława Augusta: wymiana nawierzchni jezdni oraz ułatwienia dla rowerzystów pod postacią sierżantów wymalowanych na jezdni
Budowę oddzielnej drogi dla rowerów wzdłuż istniejącego chodnika od mostku aż do wjazdu do parku Skaryszewskiego przy Drukarzu
Na odcinku od Drukarza do alei Waszyngtona: ułatwienia dla rowerzystów pod postacią sierżantów wymalowanych na jezdni ulicy Międzynarodowej
Utworzenie wygodnego przejazdu dla rowerzystów przez Aleję Waszyngtona
Budowę oddzielnej drogi dla rowerów od przejazdu do istniejącej trasy dla rowerów na tyłach budynków przy ulicy Międzynarodowej
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Głównym celem jest zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów oraz pieszych poruszających się na tym odcinku. Obecnie mostek nad Kanałem Wystawowym jest zdecydowanie zbyt wąski, na chodniku za mostkiem porusza się bardzo dużo pieszych (wiele osób z małymi dziećmi i ze zwierzętami) oraz rowerzystów. Obecnie poruszają się wszyscy po chodniku, stworzenie oddzielnej infrastruktury poprawiłoby komfort i bezpieczeństwo obu tych grup.
Utworzenie przejazdu przez aleję Waszyngtona zwiększyłoby bezpieczeństwo podróżujących rowerem i pieszych, bo obecnie wiele osób decyduje się na nielegalny przejazd przez przejście lub niebezpieczny przejazd przez jezdnię.
Utworzenie łącznika pomiędzy przejazdem a trasą dla rowerów na tyłach budynków przy ulicy Międzynarodowej będzie załataniem krótkiego, acz irytującego fragmentu dla rowerzystów. Ponadto będzie utworzony wygodny ciąg pomiędzy Kamionkiem i Saską Kępą a aleją Stanów Zjednoczonych.
Utworzenie przejazdu przez aleję Waszyngtona zwiększyłoby bezpieczeństwo podróżujących rowerem i pieszych, bo obecnie wiele osób decyduje się na nielegalny przejazd przez przejście lub niebezpieczny przejazd przez jezdnię.
Utworzenie łącznika pomiędzy przejazdem a trasą dla rowerów na tyłach budynków przy ulicy Międzynarodowej będzie załataniem krótkiego, acz irytującego fragmentu dla rowerzystów. Ponadto będzie utworzony wygodny ciąg pomiędzy Kamionkiem i Saską Kępą a aleją Stanów Zjednoczonych.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Budowa ścieżki rowerowej + wymiana nawierzchni jezdni
Frezowanie nawierzchni asfaltowej
1 103 m² x 27 zł = 29 781 zł
Korytowanie z wywozem ziemi,
1 103 m² x 0,30 m²x 113 zł = 37 392 zł
Wykonanie podbudowy z kamienia naturalnego,
1 103 m² x 115 zł = 126 845 zł
Ułożenie krawężnika drogowego na ławie betonowej z oporem,
200 m x 158 zł = 31 600zł
Położenie nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej w dwóch warstwach,
1 103 m² x 242 zł = 266 426 zł
Regulacja studzienek, zaworów,
4 szt. x 50 zł = 200 zł
Rozebranie płyt chodnikowych, obrzeży oraz krawężników,
35 m² x 17 zł = 595 zł
Korytowanie z wywozem ziemi,
35 m² x 0,20 x 113 zł = 791 zł
Wykonanie podbudowy z kamienia naturalnego,
35 m² x 65 zł = 2 275 zł
Ułożenie obrzeży betonowych,
367 m x 36 zł = 13 212 zł
Ułożenie płyt betonowych 50x50x7 na podsypce cementowo – piaskowej
,35 m² x 150 zł = 5250 zł
Ułożenie opornika drogowego
582 m x 150 zł = 87 300 zł
Ułożenie opaski z kostki granitowej oddzielający chodnik od ścieżki
297m x 0,30m x 281 zł = 25 037 zł
Położenie nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej w jednej warstwie,
1 164 m² x 121 zł = 140 844 zł
Tymczasowa organizacja ruchu na czas prowadzenia robót – 2 000 zł
Projekt ścieżki rowerowej + stała organizacja ruchu – 6 000 zł,
Przebudowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Waszyngtona z ul. Międzynarodową projekt + wykonanie 120 000 zł
Razem: 895 548 zł
Frezowanie nawierzchni asfaltowej
1 103 m² x 27 zł = 29 781 zł
Korytowanie z wywozem ziemi,
1 103 m² x 0,30 m²x 113 zł = 37 392 zł
Wykonanie podbudowy z kamienia naturalnego,
1 103 m² x 115 zł = 126 845 zł
Ułożenie krawężnika drogowego na ławie betonowej z oporem,
200 m x 158 zł = 31 600zł
Położenie nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej w dwóch warstwach,
1 103 m² x 242 zł = 266 426 zł
Regulacja studzienek, zaworów,
4 szt. x 50 zł = 200 zł
Rozebranie płyt chodnikowych, obrzeży oraz krawężników,
35 m² x 17 zł = 595 zł
Korytowanie z wywozem ziemi,
35 m² x 0,20 x 113 zł = 791 zł
Wykonanie podbudowy z kamienia naturalnego,
35 m² x 65 zł = 2 275 zł
Ułożenie obrzeży betonowych,
367 m x 36 zł = 13 212 zł
Ułożenie płyt betonowych 50x50x7 na podsypce cementowo – piaskowej
,35 m² x 150 zł = 5250 zł
Ułożenie opornika drogowego
582 m x 150 zł = 87 300 zł
Ułożenie opaski z kostki granitowej oddzielający chodnik od ścieżki
297m x 0,30m x 281 zł = 25 037 zł
Położenie nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej w jednej warstwie,
1 164 m² x 121 zł = 140 844 zł
Tymczasowa organizacja ruchu na czas prowadzenia robót – 2 000 zł
Projekt ścieżki rowerowej + stała organizacja ruchu – 6 000 zł,
Przebudowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Waszyngtona z ul. Międzynarodową projekt + wykonanie 120 000 zł
Razem: 895 548 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
895 550,00 zł
Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)
Skutki realizacji
Realizacja projektu przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa poruszania się po drogach
Modyfikacje
23.01.2021 22:22
23.01.2021 22:41
22.04.2021 11:39
06.05.2021 09:15
06.05.2021 09:17
17.05.2021 12:53
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarz