Rowerem przez : Żelazną - Grójecką - 1 Sierpnia - ścieżki rowerowe
448
Trwa ocena
Pomysł na rok 2022

Koszt pomysłu
750 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Zaprojektowanie, wytyczenie i wybudowanie ścieżek rowerowych o łącznej długości 3 km w trzech różnych lokalizacjach:
- ul. Żelaznej - na całej długości (Wola)
- fragmentu ul. Grójeckiej - na odcinku od Racławickiej do 1 Sierpnia (Ochota)
- ul. 1 Sierpnia na całej długości (Włochy)
- ul. Żelaznej - na całej długości (Wola)
- fragmentu ul. Grójeckiej - na odcinku od Racławickiej do 1 Sierpnia (Ochota)
- ul. 1 Sierpnia na całej długości (Włochy)
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Projekt zakłada wybudowanie ścieżek rowerowych (DDR) o łącznej długości 3 km w trzech różnych lokalizacjach:
- ul. Żelaznej - na całej długości (Wola) od Al. Solidarności do Al. Jerozolimskich
- fragmentu ul. Grójeckiej - na odcinku od Racławickiej do 1 Sierpnia (Ochota)
- ul. 1 Sierpnia na całej długości (Włochy) tj. od Al. Krakowskiej do Żwirki i Wigury
- ul. Żelaznej - na całej długości (Wola) od Al. Solidarności do Al. Jerozolimskich
- fragmentu ul. Grójeckiej - na odcinku od Racławickiej do 1 Sierpnia (Ochota)
- ul. 1 Sierpnia na całej długości (Włochy) tj. od Al. Krakowskiej do Żwirki i Wigury
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
a. wykonanie projektu drogi rowerowej 50 000 zł x 2 (Żelazna x 1 + Grójecka - 1 Sierpnia x 1) = 100 000 zł
b. wyznaczenie pasa rowerowego na jezdni - Żelazna : 16 x 100mb x 15 000 zł = 240 000 zł
c. wyznaczenie pasa rowerowego na jezdni + na trawniku - 1 Sierpnia: 13 x 100mb x 15 000 zł = 195 000 zł
d. droga dla rowerów szerokość 2,5m, asfalt, : Grójecka : 5 x 100 mb x 40 000 zł = 200 000 zł
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Zaprojektowanie, wytyczenie i wybudowanie ścieżek rowerowych o łącznej długości 3 km w trzech różnych lokalizacjach:
- ul. Żelaznej - na całej długości (Wola)
- fragmentu ul. Grójeckiej - na odcinku od Racławickiej do 1 Sierpnia (Ochota)
- ul. 1 Sierpnia na całej długości (Włochy)
- ul. Żelaznej - na całej długości (Wola)
- fragmentu ul. Grójeckiej - na odcinku od Racławickiej do 1 Sierpnia (Ochota)
- ul. 1 Sierpnia na całej długości (Włochy)
Opis projektu
Ruch rowerowy w Warszawie jest coraz większy, w związku z tym nasze miasto potrzebuje nowoczesnej infrastruktury rowerowej, w postaci ścieżek rowerowych.
Projekt obejmuje zaprojektowanie, wytyczenie i wybudowanie ścieżek rowerowych na ulicach o wysokim natężeniu ruchu rowerowego oraz samochodowego. Dzięki temu przemieszczanie się rowerem stanie się bardziej bezpieczne dla rowerzystów, tj.
A. tych którzy używają rowerów jako środku transportu, np. do pracy, na zakupy, rekreacyjnie
B. tych którzy używają rowerów do celów biznesowych, tj. dowóz towarów, jedzenia itp. a kierowcy
Dzięki temu zmniejszy się liczba wypadków z udziałem rowerów, tj. potrąceń, kolizji
Projekt zakłada wybudowanie ścieżek rowerowych (DDR) o łącznej długości ... w trzech różnych lokalizacjach:
- ul. Żelaznej - na całej długości (Wola) od Al. Solidarności do Al. Jerozolimskich
- fragmentu ul. Grójeckiej - na odcinku od Racławickiej do 1 Sierpnia (Ochota)
- ul. 1 Sierpnia na całej długości (Włochy) tj. od Al. Krakowskiej do Żwirki i Wigury
Przebieg planowanych ścieżek w załączeniu
Projekt obejmuje zaprojektowanie, wytyczenie i wybudowanie ścieżek rowerowych na ulicach o wysokim natężeniu ruchu rowerowego oraz samochodowego. Dzięki temu przemieszczanie się rowerem stanie się bardziej bezpieczne dla rowerzystów, tj.
A. tych którzy używają rowerów jako środku transportu, np. do pracy, na zakupy, rekreacyjnie
B. tych którzy używają rowerów do celów biznesowych, tj. dowóz towarów, jedzenia itp. a kierowcy
Dzięki temu zmniejszy się liczba wypadków z udziałem rowerów, tj. potrąceń, kolizji
Projekt zakłada wybudowanie ścieżek rowerowych (DDR) o łącznej długości ... w trzech różnych lokalizacjach:
- ul. Żelaznej - na całej długości (Wola) od Al. Solidarności do Al. Jerozolimskich
- fragmentu ul. Grójeckiej - na odcinku od Racławickiej do 1 Sierpnia (Ochota)
- ul. 1 Sierpnia na całej długości (Włochy) tj. od Al. Krakowskiej do Żwirki i Wigury
Przebieg planowanych ścieżek w załączeniu
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Dzięki temu projektowi przemieszczanie się rowerem stanie się bardziej bezpieczne dla rowerzystów. Wpłynie to bezpośrednio na zmniejszenie liczby wypadków z udziałem rowerzystów, tj. potrąceń, kolizji, czy wypadków śmiertelnych:
"Od początku roku do 31. lipca br (2020). rowerzyści uczestniczyli w 2075 wypadkach, z czego ok. 103 w Warszawie*, w których zginęło 127 osób, z czego ok. 6 w Warszawie*, a 1891 zostało rannych, z czego ok. 95 w Warszawie* (Dane wstępne na dzień 10.08.2020 r.).
Podobnie jak w przypadku motocyklistów do większości zdarzeń z udziałem rowerzystów dochodzi głównie z winy kierujących samochodami osobowymi, przede wszystkim z powodu nieustąpienia pierwszeństwa przejazdu, nieprawidłowego wyprzedzania.
Najczęstszymi przyczynami wypadków powodowanych przez rowerzystów są:
- nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu,
- nieprawidłowe wykonywanie manewru skrętu."
Dane na podstawie : https://www.policja.pl/pol/aktualnosci/192508,Motocyklisto-rowerzysto-badz-bezpieczny-na-drodze.html
(*) Dane szacunkowe, na podstawie danych ze strony Komendy Stołecznej Policji : http://wrd.policja.waw.pl/wrd/o-nas/statystyki/2019/92416,Podsumowanie-2019-roku-na-stolecznych-drogach.html
"Od początku roku do 31. lipca br (2020). rowerzyści uczestniczyli w 2075 wypadkach, z czego ok. 103 w Warszawie*, w których zginęło 127 osób, z czego ok. 6 w Warszawie*, a 1891 zostało rannych, z czego ok. 95 w Warszawie* (Dane wstępne na dzień 10.08.2020 r.).
Podobnie jak w przypadku motocyklistów do większości zdarzeń z udziałem rowerzystów dochodzi głównie z winy kierujących samochodami osobowymi, przede wszystkim z powodu nieustąpienia pierwszeństwa przejazdu, nieprawidłowego wyprzedzania.
Najczęstszymi przyczynami wypadków powodowanych przez rowerzystów są:
- nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu,
- nieprawidłowe wykonywanie manewru skrętu."
Dane na podstawie : https://www.policja.pl/pol/aktualnosci/192508,Motocyklisto-rowerzysto-badz-bezpieczny-na-drodze.html
(*) Dane szacunkowe, na podstawie danych ze strony Komendy Stołecznej Policji : http://wrd.policja.waw.pl/wrd/o-nas/statystyki/2019/92416,Podsumowanie-2019-roku-na-stolecznych-drogach.html
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
750 000,00 zł
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzPozdrawiam
Ulica 1-go Sierpnia ma 5,75 metra szerokości, co mniej więcej odpowiada minimalnej szerokości, jaką musi mieć ulica dwukierunkowa. Pas rowerowy do jazdy w jedną stronę ma min. 1,5 metra szerokości. Jeżeli więc pasy rowerowe w obie strony miałyby zostać wytyczone na jezdni, dla samochodów zostałby tylko jeden pas ruchu o szerokości 2,75 metra. Takie rozwiązanie byłoby nie do zaakceptowania nie tylko dla ratusza, ale też dla mieszkańców (m. in. dlatego, że uniemożliwiłoby to przejazd autobusów). Poza tym, przy ul. ŻiW już wybudowano wlot na oddzielną drogę rowerową wzdłuż 1-go Sierpnia.
Także na Żelaznej wytyczenie pasów dla rowerów (bez konieczności generalnej przebudowy ulicy) jest możliwe tylko na odcinku między Sienną a Chmielną, czyli bez połączenia z resztą sieci.
Co do drogi dla rowerów wzdłuż Grójeckiej, to już tam jest, po zachodniej stronie (częściowo biegnie jako ciąg pieszo-rowerowy (z racji zbyt małej szerokości wiaduktu) oraz w ciągu drogi serwisowej). Jest to optymalne rozwiązanie w tych warunkach. Budowa ścieżki rowerowej (osobnej) po wschodniej stronie ulicy nie jest zasadna (chyba, że między ulicami Instalatorów i 1-go Sierpnia). To, co jest tam potrzebne, to przejazdy przez ulice przy przejściach dla pieszych na skrzyżowaniu Grójeckiej z 1-go Sierpnia.