Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż Wąwozowej (od al. KEN do Stryjeńskich)
364
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Ursynów

Koszt pomysłu
940 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt przewiduje przebudowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Wąwozowej na odcinku od Alei KEN (od stacji Metro Kabaty) do ul. Stryjeńskich. Przebudowa będzie obejmowała wymianę nawierzchni z kostki betonowej na bitumiczną o wysokim standardzie równości (asfaltową) i korektę przebiegu zgodnie z koncepcją "Zielona Wąwozowa" przygotowaną przez Zarząd Zieleni.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ursynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulica Wąwozowa na odcinku od Alei KEN do ul. Stryjeńskich.
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt przewiduje przebudowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Wąwozowej na odcinku od Alei KEN (od stacji Metro Kabaty) do ul. Stryjeńskich. Przebudowa będzie obejmowała wymianę nawierzchni z kostki betonowej na bitumiczną o wysokim standardzie równości (asfaltową) i korektę przebiegu zgodnie z koncepcją "Zielona Wąwozowa" przygotowaną przez Zarząd Zieleni.
Opis projektu
Projekt przewiduje przebudowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Wąwozowej na odcinku od Alei KEN (od stacji Metro Kabaty) do ul. Stryjeńskich. Przebudowa będzie obejmowała wymianę nawierzchni z kostki betonowej na bitumiczną o wysokim standardzie równości (asfaltową). Zgodnie z Standardami projektowymi i wykonawczymi dla systemu rowerowego Warszawy, wg. których obecnie budowane są nowe drogi rowerowe w Warszawie, drogi dla rowerów należy wykonywać z nawierzchni bitumicznej o wysokim standardzie równości, powinny mieć zachowaną jednolitą nawierzchnię na całej swojej długości. Obecnie droga rowerowa wzdłuż ul. Wąwozowej - wybudowana w latach 90. - wykonana jest z kostki betonowej jest nierówna, ma uszkodzone fragmenty nawierzchni.
Gładka powierzchnia, minimalizacja drgań poprawi komfort jazdy rowerzystom i innym użytkownikom. Przebudowa drogi rowerowej to lepszy dojazd do Lasu Kabackiego, gdzie codziennie wypoczywają mieszkańcy, ale jednocześnie lepsze połączenie rowerowe dla tych, którzy chcą szybko dotrzeć do stacji Metro Kabaty.
Prace zostaną zrealizowane zgodnie z koncepcją "Zielona Wąwozowa" przygotowaną przez Zarząd Zieleni, tak aby przebieg drogi dla rowerów nie kolidował z roślinnością.
Gładka powierzchnia, minimalizacja drgań poprawi komfort jazdy rowerzystom i innym użytkownikom. Przebudowa drogi rowerowej to lepszy dojazd do Lasu Kabackiego, gdzie codziennie wypoczywają mieszkańcy, ale jednocześnie lepsze połączenie rowerowe dla tych, którzy chcą szybko dotrzeć do stacji Metro Kabaty.
Prace zostaną zrealizowane zgodnie z koncepcją "Zielona Wąwozowa" przygotowaną przez Zarząd Zieleni, tak aby przebieg drogi dla rowerów nie kolidował z roślinnością.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Gładka powierzchnia, minimalizacja drgań poprawi komfort jazdy rowerzystom i innym użytkownikom drogi rowerowej wzdłuż ul. Wąwozowej. Droga rowerowa jest jednocześnie szlakiem komunikacyjnym dla mieszkańców Ursynowa, którzy przemieszczają się codziennie do pracy/szkoły/na uczelnię. Przebudowanie nawierzchni zmotywuje mieszkańców do skorzystania z roweru jako alternatywy do transportu indywidualnego/samochodowego.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Proponowana wycena:
Przebudowa drogi dla rowerów zgodnie z koncepcją ZZW: 660 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 660 000 zł
Przebudowa chodników zgodnie z koncepcją ZZW: 400 m2 x 400 zł/m2 = 160 000 zł
Odtworzenie zieleni: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 80 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Łącznie: 940 000 zł
Przebudowa drogi dla rowerów zgodnie z koncepcją ZZW: 660 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 660 000 zł
Przebudowa chodników zgodnie z koncepcją ZZW: 400 m2 x 400 zł/m2 = 160 000 zł
Odtworzenie zieleni: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 80 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Łącznie: 940 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
940 000,00 zł
Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)
Skutki realizacji
Przebudowa drogi dla rowerów zgodnie z koncepcją, aby uniknąć kolizji z roślinnością.
Modyfikacje
21.05.2021 14:34
21.05.2021 14:35
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarz