Tartanowa ścieżka wzdłuż ul. Przyczółkowej, pomiędzy ul. Klimczaka a ul. Branickiego

144
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Wilanów
Autor pomysłu Mieszkanka
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
280 725 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt przewiduje wybudowanie około 500 m ścieżki o szer. 2 m wykonanej z tartanu na betonowej nawierzchni wzdłuż ul. Przyczółkowej na odcinku od ul. Klimczaka do ul. Branickiego. Tartanowa nawierzchnia jest bardziej przyjazna dla stawów niż beton.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Wilanów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ścieżka pieszo-rowerowa wzdłuż ul. Przyczółkowej na odcinku pomiędzy ul. Klimczaka a ul. Branickiego.

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt przewiduje wybudowanie około 500 m ścieżki o szer. 2 m wykonanej z tartanu na betonowej nawierzchni wzdłuż ul. Przyczółkowej na odcinku od ul. Klimczaka do ul. Branickiego. Tartanowa nawierzchnia jest bardziej przyjazna dla stawów niż beton.
Opis projektu
Ścieżka pieszo-rowerowa zlokalizowana wzdłuż ul. Branickiego jest licznie uczęszczana przez mieszkańców Wilanowa. Korzystają z niej piesi, rowerzyści, oraz dzieci. Ruch po niej jest chaotyczny i niebezpieczny, ze względu na brak rozdzielenia na część dla rowerzystów i część dla pieszych. Ścieżka posiada szerokość 5 m, co daje komfort podziału jej na dwie części, cywilizując jednocześnie ruch który się po niej odbywa. Tartanowa nawierzchnia jest bardziej przyjazna dla stawów niż beton. Nawierzchnia tartanowa jest tworzywem poliuretanowym, odpornym na ścieranie i temperaturę, która tworzy sprężystą i trwałą warstwę. Ze ścieżki będzie można korzystać całodobowo.



Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Tartan nada ścieżce nową, atrakcyjną, sportowo-rekreacyjną funkcję.
Bieganie po betonie lub asfalcie naraża stawy na obciążenia i prowadzi do kontuzji stawów i ścięgien. W Wilanowie poza parkiem linearnym mało, gdzie można biegać po amortyzującej nawierzchni. Ponadto częściowe pokrycie ścieżki pieszo-rowerowej ucywilizuje odbywający się na niej ruch i pozwoli komfortowo korzystać z niej zarówno pieszym jak rowerzystom.

Charakterystyka

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
280 725,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
1. Zgodnie ze „Standardami projektowymi i wykonawczymi infrastruktury dla pieszych w m.st. Warszawie”, przyjętymi zarządzeniem prezydenta m.st. Warszawy nr 1682/2017, nawierzchnia chodnika inna niż płyty betonowe/kamienne (w przypadku ciągów rowerowych – asfalt) nie jest dopuszczalna. Konieczne byłoby uzyskanie odstępstwa – nie maj jednak pewności czy zostałoby ono wydane. 2. Limit środków na 1 projekt w Wilanowie wynosi 280 725 zł. Koszt ułożenia nawierzchni asfaltowej na odcinku 540 m wyniósłby ok. 1 mln zł, w przypadku zastosowania nawierzchni tartanowej byłby jeszcze wyższy. 3. Wskazany odcinek będzie przebudowywany w przypadku budowy obiektu handlowego. Wówczas ciąg pieszo-rowerowy zostałby wybudowany w zupełnie inny sposób niż obecnie i pełniłby zupełnie inne funkcje niż obecnie.

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Szanowna Pani,
    Przypominam, że jako radna reprezentuje Pani nie tylko mieszkańców Miasteczka Wilanów, ale wszystkich mieszkańców Wilanowa. Nie wiem, czy orientuje się Pani, że w Wilanowie Zielonym brakuje ulic, chodników, latarni, a Pani chce wydać prawie 300 tys. zł na ścieżkę do biegania wzdłuż trasy dojazdowej do obwodnicy. Prawdopodobnie to, co Pani proponuje jest również niegospodarnością. Nie słyszałam, żeby GTC zrezygnowało z budowy galerii handlowej. Teren, w który chce Pani zainwestować duże publiczne pieniądze będzie prawdopodobnie lada chwila przebudowywany.
    Pozdrawiam,
    mieszkanka Wilanowa Zielonego
    Joanna Szubińska-Piszczek  29.12.2020 23:05
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany