Rowerem na zakupy na Sadybę

1599
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Mokotów
rejon D
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
595 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Sadyba jest spokojną okolicą, ale niestety brakuje tam infrastruktury rowerowej. Dla okolicznych mieszkańców dojazd rowerem na bazarek lub do sklepu byłby dobrym rozwiązaniem, niestety szerokie pasy jezdni i brak miejsca dla rowerzystów skutecznie ich do tego zniechęca. W tym roku postaram się uwzględnić niektóre uwagi mieszkańców z poprzedniej edycji BP.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon D
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Limanowskiego, św. Bonifacego, Konstancińska, Arbuzowa, Przy Grobli.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Uspokojenie ruchu na ul. Limanowskiego, pasy rowerowe wzdłuż ulicy św. Bonifacego, kontrapas rowerowy na ul. Konstancińskiej oraz utwardzenie ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Arbuzowej i ul. Przy Grobli.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Sadyba jest spokojną okolicą, ale niestety brakuje tam infrastruktury rowerowej. Dla okolicznych mieszkańców dojazd rowerem na bazarek lub do sklepu byłby dobrym rozwiązaniem, niestety szerokie pasy jezdni i brak miejsca dla rowerzystów skutecznie ich do tego zniechęca. W tym roku postaram się uwzględnić niektóre uwagi mieszkańców z poprzedniej edycji BP.
Opis projektu
Projekt przedstawia kompleksowe podejście do transportu rowerowego na Sadybie. Proponujemy wymalowanie pasów rowerowych na ul. św. Bonifacego, od ul. Kaspijskiej do Powsińskiej. Ze względu na obecność zatoki parkingowej, na niewielkim odcinku ul. Bonifacego proponujemy sierżanty rowerowe zamiast pasów, co pozwoli na zachowanie miejsc parkingowych. Na ul. Limanowskiego, od ul. Sobieskiego do Powsińskiej ruch zostanie uspokojony poprzez wyznaczenie pasów do parkowania i zabezpieczenie przejść dla pieszych wyspami. Na jednokierunkowej ul. Konstancińskiej chcemy dopuszczenia ruchu rowerowego „pod prąd”, przy czym wariantowo istniałaby możliwość wyznaczenia kontrapasa w pierwszej części tej ulicy, od strony ul. Limimanowskiego.
Obecne przy ul. Arbuzowej drogi gruntowe, które nie mają połączenia z al. Wilanowską, powinny zostać utwardzone oraz oddzielone słupkami uniemożliwiającymi nielegalny wjazd samochodów, co stanowiłoby dobrą alternatywę dla rowerzysty w stosunku do jazdy ruchliwą al. Wilanowską.
Rysunki w załączeniu są poglądowe, szczegółowe rozwiązania zostaną rozstrzygnięte na etapie organizacji ruchu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Istnieje konieczność poprawy bezpieczeństwa i warunków jazdy rowerzystów na szerokich ulicach Sadyby. Obecnie zgodnie z prawem rowerzyści powinni tam jechać jezdnią, jednak wielu kierowców ze względu na szerokość pasów, przekracza tam dozwoloną prędkość, co powoduje zagrożenie dla rowerzysty na jezdni. Część rowerzystów z tej przyczyny korzysta z chodników, co może stanowić zagrożenie dla pieszych. Utworzenie tam pasów rowerowych spowodowałoby również poprawę bezpieczeństwa i wygody pieszych na chodniku.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
uspokojenie ruchu na ul. Limanowskiego (pas postojowy, wyspy na przejściach): 50 000 zł
pasy rowerowe ul. Bonifacego (odc. ul. Kaspijska – ul. Powsińska): 180 000 zł
łączniki do pasów rowerowych przy ul. Sobieskiego: 20 000 zł
słupki regulujące prawidłowe parkowanie przy ul. Bonifacego: 50 000 zł
Ruch rowerowy „pod prąd” na ul. Konstancińskiej: 15 000 zł
utwardzenie drogi gruntowej Przy Grobli 110 000 zł
łącznik ul. Arbuzowej z al. Wilanowską (wzdłuż brzegu potoku): 120 000 zł
Dokumentacja budowlana: 50 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
595 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

26.04.2016 12:40
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
06.05.2016 12:54
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Super, bardzo często jeżdzę rowerem, popieram inicjatywę rozbudowy ścieżek rowerowych :) trzymam kciuki, żeby tym razem projekt uzyskał poparcie.
    beatagreen  17.02.2016 20:25
  • Gdzie maja być umieszczone "słupki regulujące prawidłowe parkowanie przy ul. Bonifacego". Czy może w tym miejscu, gdzie będzie puszczona trakcja tramwaju.
    Piotr Życzliwy  25.02.2016 22:53
    • Chodzi o odcinek od ul. Klarysewskiej w stronę Konstancińskiej, gdzie samochody nieprawidłowo wjeżdżają na przystanek autobusowy. Są one zaznaczone na rysunku DDR_Boni2016_3
      Tramwaj na ul. Bonifacego to wg. mojej wiedzy raczej odległa perspektywa. Jeżeli ma Pan inne informacje, to proszę się podzielić, w jakiej perspektywie Pana zdaniem, będzie ta linia wybudowana.
      krysiazyzynska  25.02.2016 23:27 Autor projektu
  • Ze względu na wątpliwości, które pojawiły się na spotkaniu, na którym prezentowane były projekty z rejonu D, chciałabym zaznaczyć, że na ul. Konstancińskiej proponowany jest kontrapas jedynie na odcinku przy szkole, natomiast w miejscu, gdzie znajdują się miejsca parkingowe byłoby to jedynie dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd, dzięki czemu na ul. Konstancińskiej nie ubędzie ani jedno miejsce parkingowe. Rozwiązanie to jest bezpieczne, co sprawdzono już w wielu innych miastach, np. w Gdańsku, gdzie taki ruch jest dopuszczony na wielu małych uliczkach, w ciągu kilku lat był tylko jeden wypadek z udziałem rowerzysty.
    krysiazyzynska  25.02.2016 23:32 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany