Wschodnia Velostrada - Rembertów / Wesoła

264
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2022
Autor pomysłu Maciej Ciulkin
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
5 614 505 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Droga Wojewódzka 637 na odcinku od ul. Szatkowników do ronda Kleibera (Wesoła)
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Obecnie pomiędzy Rembertowem a Wesołą, wzdłuż Drogi Wojewódzkiej 637 brakuje bezpiecznych i wygodnych szlaków rowerowych. DW637 nawet bez infrastruktury rowerowej stanowi popularną dla cyklistów trasę. Droga ta jest bardzo niebezpieczna z powodu braku pobocza, jezdni umieszczonej na nasypie oraz ograniczenia prędkości do 90km/h. Część rowerzystów wybiera drogę przez las lub pokonuje ten odcinek za pomocą SKM lub KM.
W ramach projektu przewidywane jest:
- Badanie ruchu rowerowego przed i po realizacji.
- Droga pieszo-rowerowa po północnej stronie DW 637 na odcinku od ul. Szatkowników (Rembertów) do ronda Kleibera (Wesoła)
- Stojaki rowerowe 8 szt. 4 szt. przy stacji PKP Wesoła, 4 szt. przy pętli Rembertów/Kolonia.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Potrzebna jest budowa ścieżki pieszo-rowerowej, która ułatwiałaby ruch rowerowy pomiędzy Wesołą a Rembertowem. Obecnie mieszkańcy (rowerzyści) muszą pokonywać odcinek 3,1 km po wąskiej DW637 na której ograniczenie prędkości wynosi 90km/h, co jest niezwykle niebezpieczne.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
5 614 505,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Budowa takiej drogi dla rowerów na wskazanym odcinku wymaga opracowania wielobranżowej dokumentacji technicznej. Opracowanie takiej dokumentacji zajmuje od 6 do kilkunastu miesięcy, w zależności od poziomu skomplikowania i czasu oczekiwania na uzgodnienia (w tym od instytucji niezależnych od miasta). Dokumentację opracowuje na zlecenie ZDM firma wybrana w przetargu, którego przeprowadzenie (od ogłoszenia do podpisania umowy) zajmuje ok. 2 miesięcy. Po ukończeniu dokumentacji, konieczny jest przetarg na wykonawcę robót, który również trwa ok. 2 miesięcy. Następnie, od 2 do 6 miesięcy zajmuje sama budowa. W związku z tym, że prace nad realizacją możemy zacząć dopiero w 2021 r., nie jest możliwe zakończenie, odebranie i rozliczenie robót do 15 grudnia 2021 r., czyli w ciągu jednego roku budżetowego.

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Ścieżka by się przydała i pomysł nie jest zły, ale pytanie o konieczność wycinki lasu?

    Czy z tego punktu widzenia nie lepsza by była strona południowa. PKP i tak wycina drzewa blisko torów i lepiej by było zlokalizować ścieżkę przy torach.
    Mieszkaniec9354  17.01.2021 22:35
    • Panie Łukaszu, z tego co mi wiadomo PKP a dokładnie PKP PLK S.A wycina drzewa na potrzeby budowy kolejnej linii torów. Dlatego też projekt postanowiłem umiejscowić po drugiej stronie drogi. Mając tez na uwadze ewentualną rozbudowę tej ścieżki na odcinku Cyrulików w Rembertowie oraz dalej w głąb Wesołej. Odcinek Cyrulików od strony torów na dłuższym jej odcinku jest rowem melioracyjnym dla wód opadowych.
      Maciej Ciulkin  20.01.2021 12:39 Autor projektu
  • Bardzo dobry pomysł. Brakuje połączenia rowerowego Wesołej z Rembertowem.
    Mieszkaniec1137  04.03.2021 23:13
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany