Bezpieczne przejście dla Pieszych na Włodarzewskiej róg Grójeckiej
291
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Ochota

Koszt pomysłu
23 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Kierowcy, którzy skręcają z ul. Grójeckiej w ul. Włodarzewską, często nie zauważają przechodzących na przejściu pieszych oraz rowerzystów lub dostrzegają ich w ostatniej chwili. Jest to spowodowane:
a) ostrym kątem skrętu w ul. Włodarzewską,
b) wymagającym poprawy oznakowaniem tego przejścia dla pieszych,
c) brakiem dodatkowego oświetlenia chodników tuż przed przejściem (piesi i rowerzyści są widoczni dopiero na pasach lub tuż przed nimi)
a) ostrym kątem skrętu w ul. Włodarzewską,
b) wymagającym poprawy oznakowaniem tego przejścia dla pieszych,
c) brakiem dodatkowego oświetlenia chodników tuż przed przejściem (piesi i rowerzyści są widoczni dopiero na pasach lub tuż przed nimi)
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
09.05.2022 09:38
W ramach realizacji projektu wykonano biało-czerwone malowanie przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów na skrzyżowaniu ul. Grójeckiej i Włodarzewskiej, a także punktowe elementy odblaskowe. Ostatni element projektu, tj. wymiana słupa oświetleniowego zostanie wykonany do sierpnia br.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Dróg Miejskich
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ochota
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Grójecka róg Włodarzewskiej - modyfikacja istniejącego przejścia dla pieszych
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
dodatkowe oznakowanie przejścia dla pieszych (kocie oczka, biało czerwone pasy)
wymiana istniejącego słupa oświetleniowy na nowy w potrójnym wysięgnikiem, gdzie jedna oprawa skierowana będzie na chodnik a dwie pozostałe oświetlą przejście
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Kierowcy, którzy skręcają z ul. Grójeckiej w ul. Włodarzewską, często nie zauważają przechodzących na przejściu pieszych oraz rowerzystów lub dostrzegają ich w ostatniej chwili. Jest to spowodowane:
a) ostrym kątem skrętu w ul. Włodarzewską,
b) wymagającym poprawy oznakowaniem tego przejścia dla pieszych,
c) brakiem dodatkowego oświetlenia chodników tuż przed przejściem (piesi i rowerzyści są widoczni dopiero na pasach lub tuż przed nimi)
a) ostrym kątem skrętu w ul. Włodarzewską,
b) wymagającym poprawy oznakowaniem tego przejścia dla pieszych,
c) brakiem dodatkowego oświetlenia chodników tuż przed przejściem (piesi i rowerzyści są widoczni dopiero na pasach lub tuż przed nimi)
Opis projektu
Oznaczenie istniejącego przejścia dla pieszych w lokalizacji - Grójecka róg Włodarzewskiej, poprzez:
- bardziej widocznych pasów przejścia dla pieszych - biało czerwonych
- instalacji tzw. "kocich oczek" w pasach dla pieszych
- Doświetlenie chodników przed przejściami dla pieszych
Chodnik przed przejściem nie jest doświetlony latarniami a jedyne oświetlenie jest skierowane na jezdnię na ul. Grójeckiej. Ostry kąt skrętu z Grójeckiej we Włodarzewską powoduje że piesi i rowerzyści są widoczni dla kierowców praktycznie tylko wtedy kiedy są już na pasach albo tuż przed nimi. W efekcie pojawiają się na przejściu w"ostatniej chwili".
Dzięki zaproponowanemu rozwiązaniu wjazd z Grójeckiej we Włodarzewską będzie sprawniejszy a korzystający z tego przejścia dla pieszych bezpieczniejsi
Uwaga! projekt nie zakłada instalowania sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych. Instalacja takiego rozwiązania może spowodować dodatkowe korki w i tak bardzo ruchliwym miejscu, a co za tym idzie dodatkową frustrację kierowców.
- bardziej widocznych pasów przejścia dla pieszych - biało czerwonych
- instalacji tzw. "kocich oczek" w pasach dla pieszych
- Doświetlenie chodników przed przejściami dla pieszych
Chodnik przed przejściem nie jest doświetlony latarniami a jedyne oświetlenie jest skierowane na jezdnię na ul. Grójeckiej. Ostry kąt skrętu z Grójeckiej we Włodarzewską powoduje że piesi i rowerzyści są widoczni dla kierowców praktycznie tylko wtedy kiedy są już na pasach albo tuż przed nimi. W efekcie pojawiają się na przejściu w"ostatniej chwili".
Dzięki zaproponowanemu rozwiązaniu wjazd z Grójeckiej we Włodarzewską będzie sprawniejszy a korzystający z tego przejścia dla pieszych bezpieczniejsi
Uwaga! projekt nie zakłada instalowania sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych. Instalacja takiego rozwiązania może spowodować dodatkowe korki w i tak bardzo ruchliwym miejscu, a co za tym idzie dodatkową frustrację kierowców.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Dzięki zaproponowanemu rozwiązaniu wjazd z Grójeckiej we Włodarzewską będzie sprawniejszy a korzystający z tego przejścia dla pieszych bezpieczniejsi
Poprawa bezpieczeństwa pieszych, kierowców oraz rowerzystów dzięki bardziej widocznemu przejściu dla pieszych
Poprawa bezpieczeństwa pieszych, kierowców oraz rowerzystów dzięki bardziej widocznemu przejściu dla pieszych
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Wykonanie biało-czerwonego malowania przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów: 8 000 zł
Aktywne punktowe elementy odblaskowe w jezdni: 3 000 zł
Wymiana słupa oświetleniowego: 10 000 zł
Dokumentacja projektowa: 2 000 zł
Łącznie: 23 000 zł
Aktywne punktowe elementy odblaskowe w jezdni: 3 000 zł
Wymiana słupa oświetleniowego: 10 000 zł
Dokumentacja projektowa: 2 000 zł
Łącznie: 23 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
23 000,00 zł
Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)
Skutki realizacji
Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu Grójecka / Włodarzewska.
Modyfikacje
15.01.2021 12:16
15.01.2021 12:17
27.04.2021 17:44
27.04.2021 18:15
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzPrzydało by się też ograniczenie prędkości dla rowerzystów na tym odcinku ale Polska chyba jeszcze nie jest na to gotowa.
Korek się tworzył jedynie przez brak uregulowania ruchu pieszego.
Jednocześnie regularnie przejeżdżają tam rowerzyści bez nawet lekkiego przyhamowania - jest to wyjątkowo niebezpieczne. A niestety ograniczenia prędkości dla rowerzystów są nie mierzalne (mało który rowerzysta ma licznik prędkości, policja tego nie kontroluje...).
Widziałbym tam raczej czerwone na 5-10 sekund (koniecznie z odliczaniem żeby każdy wiedział że już za chwilę ruszy!).