Nowe drogi dla rowerów

668
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski
Pomysł na rok 2022
Autor pomysłu Łukasz Bielecki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
5 609 539 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Oddano 13570 głosów za tym projektem
Wyślij wiadomość do autora
Projekt polega na uzupełnieniu dróg rowerowych w wybranych lokalizacjach o brakujące odcinki i modernizacje istniejących dróg rowerowych w celu uzyskania spójnego rowerowego systemu transportowego.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1. Praga-Południe: ul. Fieldorfa, al. Wedla, Al. Stanów Zjednoczonych;
2. Ursynów: ul. Płaskowickiej;
3. Białołęka: ul. Światowida
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Projekt zostanie zrealizowany w przedmiotowych lokalizacjach: 1) Budowa drogi dla rowerów: wschodnia strona Fieldorfa (od Umińskiego do Nowaka-Jeziorańskiego); 2) Budowa drogi dla rowerów: Światowida (Ćmielowska - Mehoffera przy bazarku - połączenie infrastruktury wybudowanej fragmentarycznie przez Tramwaje Warszawskie); 3) Budowa drogi dla rowerów: Filipiny Płaskowickiej (od Lanciego do Pileckiego nad tunelem); 4) Budowa drogi dla rowerów: al. Stanów Zjednoczonych (odcinek Grenadierów - Garibaldiego po stronie zachodniej wraz z nowym chodnikiem); 5) Remont i oznakowanie al. Wedla jako ciąg pieszo-rowerowego wraz z budową łączników dla rowerów;
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na uzupełnieniu dróg rowerowych w wybranych lokalizacjach o brakujące odcinki i modernizacje istniejących dróg rowerowych w celu uzyskania spójnego rowerowego systemu transportowego.
Opis projektu
Projekt polega na uzupełnieniu dróg rowerowych w wybranych lokalizacjach o brakujące odcinki i modernizacje istniejących dróg rowerowych tam gdzie bywają konflikty z pieszymi lub jest obecnie słaba nawierzchnia.

W ramach projektu planowana jest:
Projekt zostanie zrealizowany w przedmiotowych lokalizacjach:
1) Budowa drogi dla rowerów: wschodnia strona Fieldorfa (od Umińskiego do Nowaka-Jeziorańskiego);
2) Budowa drogi dla rowerów: Światowida (Ćmielowska - Mehoffera przy bazarku - połączenie infrastruktury wybudowanej fragmentarycznie przez Tramwaje Warszawskie);
3) Budowa drogi dla rowerów: Filipiny Płaskowickiej (od Lanciego do Pileckiego nad tunelem);
4) Budowa drogi dla rowerów: al. Stanów Zjednoczonych (odcinek Grenadierów - Garibaldiego po stronie zachodniej wraz z nowym chodnikiem);
5) Remont i oznakowanie al. Wedla jako ciąg pieszo-rowerowego wraz z budową łączników rowerów;



Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Infrastruktura rowerowa jest w Warszawie niespójna. Warto, aby tworzyła sieć, po której można bez problemów jeździć rowerem. Wybrane ulice charakteryzują się dużym ruchem samochodowym, na których rowerzyści mogą odczuwać dyskomfort. Wybrane do modernizacji odcinki były projektowane przed wprowadzeniem standardów projektowych. Modernizacja powinna wyeliminować konflikty pomiędzy rowerzystami a pieszymi, jednocześnie poprawiając jakość nawierzchni dróg rowerowych (asfalt) i chodników, o ile ich stan jest niezadowalający.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1) Budowa drogi dla rowerów: wschodnia strona Fieldorfa (od Umińskiego do Nowaka-Jeziorańskiego): 1 331 800 zł;
2) Budowa drogi dla rowerów: Światowida (Ćmielowska - Mehoffera przy bazarku - połączenie infrastruktury wybudowanej fragmentarycznie przez Tramwaje Warszawskie): 495 000 zł;
3) Budowa drogi dla rowerów: Filipiny Płaskowickiej (od Lanciego do Pileckiego nad tunelem): 2 170 000 zł;
4) Budowa drogi dla rowerów: al. USA (odcinek Grenadierów - Garibaldiego po stronie zachodniej wraz z nowym chodnikiem): 495 000 zł
5) Remont i oznakowanie al. Wedla jako CPR: 1 117 739 zł
suma: 5 609 539 zł;
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
5 609 539,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
W ramach przedmiotowego projektu zostanie wybudowana infrastruktura rowerowa, która pomoże ujednolicić system tras rowerowych w m. st. Warszawie. Ponadto część dróg dla rowerów zostanie wyremontowana. Przedmiotowa inwestycja zostanie zrealizowana kosztem części istniejących chodników oraz zieleni.

Modyfikacje

24.01.2021 14:05
Autor projektu
30.04.2021 14:06
Wydział Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich
30.04.2021 16:57
Wydział Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich
30.04.2021 16:58
Wydział Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich
30.04.2021 17:05
Wydział Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich
30.04.2021 17:14
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
26.05.2021 10:37
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • W punkcie 7 jest błąd: na Bemowie nie ma ulicy Rozwadowskiego. Jest Rostworowskiego.
    Mieszkaniec13999  24.01.2021 09:45
    • Komentarz został usunięty przez autora

      Łukasz Bielecki  24.01.2021 14:01 Autor projektu
    • Zostało poprawione. Pomysł w tej części był zgłoszony przez mieszkankę Bemowa.
      Łukasz Bielecki  24.01.2021 14:07 Autor projektu
  • Przy Mehoffera jest ulica Oczary.
    Czy projekt zaklada przesadzenie wszystkich drzew w parku Ogrody Mehoffera?
    W przeciągu kilku lat w Budzetu Obywatelskiego posadzono wiele roslin, wybudowano ścieżki z przepuszczalnej nawierzchni , postawiono mostek i wiele ławek To wszystko ma być zniszczone?
    Michał Salamon  25.04.2021 10:28
    • Zgodnie z koncepcją zazielenienia ulicy Mehoffera, miał być pozostawiony teren pod ciąg pieszo-rowerowy i doprowadzony do właśnie do ronda przy Oczary. Obecnie wydeptana dróżka przebiega po terenie prywatnym. Aby jak najmniej ingerować w teren zaproponowana jest z nawierzchni mineralnej, a nie asfaltowej. Kwestia wykorzystania już istniejącej ścieżki z nawierzchni mineralnej jest otwarta.

      Link: http://konsultacje.um.warszawa.pl/sites/konsultacje.um.warszawa.pl/files/4_z_5_ul._mehoffera_od_ul.nowodworskiej_do_ul.ksiazkowej.jpg

      Obecne zagospodarowanie jest zgodne z tą koncepcją. Jedynie pomiędzy Światowida a Myśliborską są nowe nasadzenia w miejscu planowanej drogi rowerowej. Ale to już poza tym projektem.
      Łukasz Bielecki  25.04.2021 18:31 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany