Wygodne drogi dla rowerów
670
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2022

Koszt pomysłu
4 991 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt polega na uzupełnieniu dróg rowerowych w wybranych lokalizacjach w całej Warszawie o brakujące odcinki oraz modernizacje istniejących dróg rowerowych w celu uzyskania spójnego rowerowego systemu transportowego.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
29.03.2022 15:37
Trwa projektowanie dróg dla rowerów.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Dróg Miejskich
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ulice: Aleje Jerozolimskie (Popularna - Sokołowskiego "Grzymały"), Al. Jana Pawła II (odc.Nowolipki – Anielewicza), łącznik ulicy Długiej w Wesołej z ulicą Grzybową; Rembielińska.
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt polega na uzupełnieniu dróg rowerowych w wybranych lokalizacjach w całej Warszawie o brakujące odcinki oraz modernizacje istniejących dróg rowerowych w celu uzyskania spójnego rowerowego systemu transportowego.
Opis projektu
Projekt polega na uzupełnieniu dróg rowerowych w wybranych lokalizacjach o brakujące odcinki i modernizacje istniejących dróg rowerowych tam gdzie bywają konflikty z pieszymi lub jest obecnie słaba nawierzchnia.
W ramach projektu planowana jest budowa dróg rowerowych na następujących ulicach:
- łącznik ulicy Długiej w Wesołej z ulicą Grzybową
Ponadto zaplanowano modernizację dróg rowerowych na następujących ulicach:
- Al. Jana Pawła II (odc.Nowolipki – Anielewicza)
- Aleje Jerozolimskie (odc. Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Grzymały-Sokołowskiego, około 600 metrów)
- Rembielińska pomiędzy granicą robót metra a Bartniczą z zastosowaniem separatorów parkingowych w zatoce przy Galerii Rembielińska, 550 metrów
- Aleje Jerozolimskie (po obu stronach odc. Śmigłowca - Popularna z poszerzeniem i uwzględnieniem dwukierunkowego ruchu tam, gdzie to możliwe)
W ramach projektu planowana jest budowa dróg rowerowych na następujących ulicach:
- łącznik ulicy Długiej w Wesołej z ulicą Grzybową
Ponadto zaplanowano modernizację dróg rowerowych na następujących ulicach:
- Al. Jana Pawła II (odc.Nowolipki – Anielewicza)
- Aleje Jerozolimskie (odc. Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Grzymały-Sokołowskiego, około 600 metrów)
- Rembielińska pomiędzy granicą robót metra a Bartniczą z zastosowaniem separatorów parkingowych w zatoce przy Galerii Rembielińska, 550 metrów
- Aleje Jerozolimskie (po obu stronach odc. Śmigłowca - Popularna z poszerzeniem i uwzględnieniem dwukierunkowego ruchu tam, gdzie to możliwe)
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Infrastruktura rowerowa jest w Warszawie niespójna. Warto, aby tworzyła sieć, po której można bez problemów jeździć rowerem. Wybrane ulice charakteryzują się dużym ruchem samochodowym, na których rowerzyści mogą odczuwać dyskomfort. Wybrane do modernizacji odcinki były projektowane przed wprowadzeniem standardów projektowych. Modernizacja powinna wyeliminować konflikty pomiędzy rowerzystami a pieszymi, jednocześnie poprawiając jakość nawierzchni dróg rowerowych (asfalt) i chodników, o ile ich stan jest niezadowalający.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
al. Jana Pawła (Anielewicza – Nowolipki) – remont – 376 000 zł, w tym:
Remont drogi dla rowerów: 320 m x 2 m x 400 zł/m2 = 256 000 zł
Remont chodnika na fragmentach o zmienianej geometrii: 200 m2 x 400 zł/m2 = 80 000 zł
Odtworzenie zieleni: 10 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 10 000 zł
Dokumentacja projektowa: 20 000 zł
budowa chodnika i drogi dla rowerów na przedłużeniu ul. Długiej do ul. Grzybowej – 290 000 zł, w tym:
Roboty drogowe: 210 000 zł
Budowa oświetlenia: 70 000 zł
Aktualizacja dokumentacji projektowej: 10 000 zł
Rembielińska (granica robót II linii metra – Wyszogrodzka/Bartnicza) – remont z zastosowaniem separatorów parkingowych wzdłuż Galerii Rembielińska, ograniczających blokowanie chodnika przez zwisy pojazdów – 600 000 zł, w tym:
Remont drogi dla rowerów: 370 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 370 000 zł
Remont chodnika na odcinku z kostki betonowej: 200 m x 1,5 m x 400 zł/m2 = 120 000 zł
Separatory parkingowe: 60 000 zł
Odtworzenie zieleni: 10 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 20 000 zł
Aleje Jerozolimskie (po obu stronach odc. Śmigłowca – Popularna) – remont z poszerzeniem i wprowadzeniem dwóch kierunków ruchu tam, gdzie to jest możliwe – 2 840 000 zł, w tym:
Remont z poszerzeniem drogi dla rowerów: 2 100 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 2 100 000 zł
Remont chodnika przylegającego do drogi dla rowerów: 650 m x 2 m x 400 zł/m2 = 520 000 zł
Odtworzenie zieleni: 50 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 150 000 zł
Aleje Jerozolimskie (odc. Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Grzymały-Sokołowskiego, około 600 metrów) – remont – 885 000 zł, w tym:
Remont chodnika: 250 m x 3 m x 400 zł/m2 = 300 000 zł
Remont drogi dla rowerów: 650 m x 2 m x 400 zł/m2 = 520 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 10 000 zł
Odtworzenie zieleni: 15 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 20 000 zł
RAZEM: 4 991 000 zł
Remont drogi dla rowerów: 320 m x 2 m x 400 zł/m2 = 256 000 zł
Remont chodnika na fragmentach o zmienianej geometrii: 200 m2 x 400 zł/m2 = 80 000 zł
Odtworzenie zieleni: 10 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 10 000 zł
Dokumentacja projektowa: 20 000 zł
budowa chodnika i drogi dla rowerów na przedłużeniu ul. Długiej do ul. Grzybowej – 290 000 zł, w tym:
Roboty drogowe: 210 000 zł
Budowa oświetlenia: 70 000 zł
Aktualizacja dokumentacji projektowej: 10 000 zł
Rembielińska (granica robót II linii metra – Wyszogrodzka/Bartnicza) – remont z zastosowaniem separatorów parkingowych wzdłuż Galerii Rembielińska, ograniczających blokowanie chodnika przez zwisy pojazdów – 600 000 zł, w tym:
Remont drogi dla rowerów: 370 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 370 000 zł
Remont chodnika na odcinku z kostki betonowej: 200 m x 1,5 m x 400 zł/m2 = 120 000 zł
Separatory parkingowe: 60 000 zł
Odtworzenie zieleni: 10 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 20 000 zł
Aleje Jerozolimskie (po obu stronach odc. Śmigłowca – Popularna) – remont z poszerzeniem i wprowadzeniem dwóch kierunków ruchu tam, gdzie to jest możliwe – 2 840 000 zł, w tym:
Remont z poszerzeniem drogi dla rowerów: 2 100 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 2 100 000 zł
Remont chodnika przylegającego do drogi dla rowerów: 650 m x 2 m x 400 zł/m2 = 520 000 zł
Odtworzenie zieleni: 50 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 150 000 zł
Aleje Jerozolimskie (odc. Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Grzymały-Sokołowskiego, około 600 metrów) – remont – 885 000 zł, w tym:
Remont chodnika: 250 m x 3 m x 400 zł/m2 = 300 000 zł
Remont drogi dla rowerów: 650 m x 2 m x 400 zł/m2 = 520 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 10 000 zł
Odtworzenie zieleni: 15 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 20 000 zł
RAZEM: 4 991 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
4 991 000,00 zł
Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)
Skutki realizacji
Budowa i modernizacja dróg dla rowerów we wskazanych lokalizacjach.
Modyfikacje
27.04.2021 11:31
28.05.2021 09:11
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzW pliku z rozwiązaniami szczegółowymi nad rysunkami fajnie było by zamieścić tytuły z lokalizacjami, żeby było wiadomo których odcinków dotyczą te grafiki.
PS: Zwiększenie szerokości może być nawet efektem ubocznym wymiarów maszyny służącej do nakładania asfaltowej powierzchni.
Pozdrawiam z Ursusa.