Wygodne drogi dla rowerów

670
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski
Pomysł na rok 2022
Autor pomysłu Łukasz Bielecki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
4 991 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Oddano 28153 głosów za tym projektem
Wyślij wiadomość do autora
Projekt polega na uzupełnieniu dróg rowerowych w wybranych lokalizacjach w całej Warszawie o brakujące odcinki oraz modernizacje istniejących dróg rowerowych w celu uzyskania spójnego rowerowego systemu transportowego.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ulice: Aleje Jerozolimskie (Popularna - Sokołowskiego "Grzymały"), Al. Jana Pawła II (odc.Nowolipki – Anielewicza), łącznik ulicy Długiej w Wesołej z ulicą Grzybową; Rembielińska.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na uzupełnieniu dróg rowerowych w wybranych lokalizacjach w całej Warszawie o brakujące odcinki oraz modernizacje istniejących dróg rowerowych w celu uzyskania spójnego rowerowego systemu transportowego.
Opis projektu
Projekt polega na uzupełnieniu dróg rowerowych w wybranych lokalizacjach o brakujące odcinki i modernizacje istniejących dróg rowerowych tam gdzie bywają konflikty z pieszymi lub jest obecnie słaba nawierzchnia.

W ramach projektu planowana jest budowa dróg rowerowych na następujących ulicach:
- łącznik ulicy Długiej w Wesołej z ulicą Grzybową

Ponadto zaplanowano modernizację dróg rowerowych na następujących ulicach:
- Al. Jana Pawła II (odc.Nowolipki – Anielewicza)

- Aleje Jerozolimskie (odc. Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Grzymały-Sokołowskiego, około 600 metrów)

- Rembielińska pomiędzy granicą robót metra a Bartniczą z zastosowaniem separatorów parkingowych w zatoce przy Galerii Rembielińska, 550 metrów

- Aleje Jerozolimskie (po obu stronach odc. Śmigłowca - Popularna z poszerzeniem i uwzględnieniem dwukierunkowego ruchu tam, gdzie to możliwe)
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Infrastruktura rowerowa jest w Warszawie niespójna. Warto, aby tworzyła sieć, po której można bez problemów jeździć rowerem. Wybrane ulice charakteryzują się dużym ruchem samochodowym, na których rowerzyści mogą odczuwać dyskomfort. Wybrane do modernizacji odcinki były projektowane przed wprowadzeniem standardów projektowych. Modernizacja powinna wyeliminować konflikty pomiędzy rowerzystami a pieszymi, jednocześnie poprawiając jakość nawierzchni dróg rowerowych (asfalt) i chodników, o ile ich stan jest niezadowalający.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
al. Jana Pawła (Anielewicza – Nowolipki) – remont – 376 000 zł, w tym:
Remont drogi dla rowerów: 320 m x 2 m x 400 zł/m2 = 256 000 zł
Remont chodnika na fragmentach o zmienianej geometrii: 200 m2 x 400 zł/m2 = 80 000 zł
Odtworzenie zieleni: 10 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 10 000 zł
Dokumentacja projektowa: 20 000 zł

budowa chodnika i drogi dla rowerów na przedłużeniu ul. Długiej do ul. Grzybowej – 290 000 zł, w tym:
Roboty drogowe: 210 000 zł
Budowa oświetlenia: 70 000 zł
Aktualizacja dokumentacji projektowej: 10 000 zł

Rembielińska (granica robót II linii metra – Wyszogrodzka/Bartnicza) – remont z zastosowaniem separatorów parkingowych wzdłuż Galerii Rembielińska, ograniczających blokowanie chodnika przez zwisy pojazdów – 600 000 zł, w tym:
Remont drogi dla rowerów: 370 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 370 000 zł
Remont chodnika na odcinku z kostki betonowej: 200 m x 1,5 m x 400 zł/m2 = 120 000 zł
Separatory parkingowe: 60 000 zł
Odtworzenie zieleni: 10 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 20 000 zł

Aleje Jerozolimskie (po obu stronach odc. Śmigłowca – Popularna) – remont z poszerzeniem i wprowadzeniem dwóch kierunków ruchu tam, gdzie to jest możliwe – 2 840 000 zł, w tym:
Remont z poszerzeniem drogi dla rowerów: 2 100 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 2 100 000 zł
Remont chodnika przylegającego do drogi dla rowerów: 650 m x 2 m x 400 zł/m2 = 520 000 zł
Odtworzenie zieleni: 50 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 150 000 zł

Aleje Jerozolimskie (odc. Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Grzymały-Sokołowskiego, około 600 metrów) – remont – 885 000 zł, w tym:
Remont chodnika: 250 m x 3 m x 400 zł/m2 = 300 000 zł
Remont drogi dla rowerów: 650 m x 2 m x 400 zł/m2 = 520 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 10 000 zł
Odtworzenie zieleni: 15 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 20 000 zł

RAZEM: 4 991 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
4 991 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Budowa i modernizacja dróg dla rowerów we wskazanych lokalizacjach.

Modyfikacje

27.04.2021 11:31
Wydział Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich
28.05.2021 09:11
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (8)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Popieram.

    W pliku z rozwiązaniami szczegółowymi nad rysunkami fajnie było by zamieścić tytuły z lokalizacjami, żeby było wiadomo których odcinków dotyczą te grafiki.
    Mieszkaniec9354  23.01.2021 17:26
  • Super pomysł. Często tamtędy jeżdżę i przydałby się tam remont. Zwłaszcza w Alejach Jerozolimskich. Wiadomo, że lepsze byłoby wyznaczenie nowych dróg rowerowych w miejskiej sieci, ale drogi o których wspomina autor, są bardzo często używane przez rowerzystów i należy zastanowić się nad ich gruntowną modernizacją.
    Mieszkaniec26464  09.06.2021 12:14
  • Modernizacja DDR przy aleji Jana Pawła II oraz alejach Jerozolimskich powinna być wykonana jak najszybciej. Są to ważne ciągi komunikacyjne, a aktualna infrastruktura rowerowa pozostawia wiele do życzenia
    Mieszkaniec26854  15.06.2021 10:10
  • Często jeżdzę rowerem wzdłuż al. Jerozolimskich. Istniejąca ścieżka rowerowa jest zupełnie wystaraczająca. Nigdy nie ma tam tylu rowerzystów by był jakikolwiek kłopot z mijaniem.
    Mieszkaniec3464  26.06.2021 11:26
    • Zgadzam się, że jeśli chodzi o szerokość ścieżki na al. Jerozolimskich, to jest ona aktualnie wystarczająca, ale w Warszawie ruch rowerowy wzrasta i miasto powoli zaczyna w niektórych miejscach stosować nowy standard 3 metrów szerokości. Dobrze myśleć o takich rzeczach z wyprzedzeniem. Myślę, że mimo wszystko w tym projekcie jednak priorytetem jest wymiana nawierzchni na asfalt, niż zwiększenie szerokości ścieżki.

      PS: Zwiększenie szerokości może być nawet efektem ubocznym wymiarów maszyny służącej do nakładania asfaltowej powierzchni.
      Mieszkaniec26464  26.06.2021 11:56
    • Wydaje mi się, że budowa nowych ścieżek i uzupełnianie brakujących fragmentów jest ważniejsze niż ulepszanie czy poszerzanie istniejących fragmentów. Zresztą obecna nawierzchnia jest OK.
      Mieszkaniec3464  26.06.2021 13:26
    • Są też projekty dotyczące budowy nowych dróg rowerowych. Jeżeli Pan uważa, że wszystko jest ok na Alejach Jerozolimskich, to niech Pan nie głosuje na ten projekt, tylko na inny. Rozumiem, że jako użytkownik tej drogi, wyraża Pan swoje opinie i przekonania, ma Pan do tego prawo, ale ja również to robię :) Demokracja pokaże, który pomysł otrzyma więcej głosów. Ja wraz z rodziną zagłosowaliśmy na ten projekt, bo uważamy, że wymienionym w pomyśle odcinkom, przyda się modernizacja, która przystosuje te odcinki do nowych rowerowych standardów. Zresztą tak na marginesie, ten projekt nie dotyczy tylko AJ :)

      Pozdrawiam z Ursusa.
      Mieszkaniec26464  26.06.2021 18:51
    • Dokładnie tak. Nie widzę sensu w tej rozbudowie. W wielu miejscach ścieżki rowerowe zaczynają już być szersze niż chodniki dla pieszych. To aktywistyczna paranoja.
      Mieszkaniec11949  15.07.2021 23:24
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany