Zielone dla pieszych i rowerzystów w każdym cyklu!

1505
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2022
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
248 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Często na nowo powstających skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną domyślnie montuje się urządzenia do detekcji obecności pieszych przed przejściami i rowerzystów przed przejazdami. Jeżeli w danym cyklu pieszy/rowerzysta nie stoi przed przejściem, zielone się nie zapali. Chcę to zmienić. Niech rowerzyści/piesi nie będą dyskryminowani, niech nie przechodzą na czerwonym.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Skrzyżowania w całym mieście.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Projekt dotyczy skrzyżowań na Mokotowie i Włochach.

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Często na nowo powstających skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną domyślnie montuje się urządzenia do detekcji obecności pieszych przed przejściami i rowerzystów przed przejazdami. Jeżeli w danym cyklu pieszy/rowerzysta nie stoi przed przejściem, zielone się nie zapali. Chcę to zmienić. Niech rowerzyści/piesi nie będą dyskryminowani, niech nie przechodzą na czerwonym.
Opis projektu
Projekt polega na montażu urządzeń do automatycznej detekcji pieszych i/lub rowerzystów na skrzyżowaniach ulic:
1. Woronicza - Racjonalizacji,
2. Witosa - Sobieskiego,
3. Witosa - Beethovena.
Pozostałe zmiany wyszczególnione w pierwotnej wersji projektu zostały wykreślone w porozumieniu z autorem projektu.
Część proponowanych zmian zostanie zrealizowana w ramach zadań własnych Zarządu Dróg Miejskich oraz Biura Zarządzania Ruchem Drogowym, tj.:
1. Montaż urządzeń do automatycznej detekcji pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu Puławska - Dolna (realizacja w ramach zadań własnych przez ZDM),
2. Zmiany w programach sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach (realizacja w ramach zadań własnych przez BZRD):
- Sobieskiego - Limanowskiego - Mangalia (zmiany dotyczy obsługi wlotu ul. Mangalia),
- Komitetu Obrony Robotników na wysokości nr 45abd (zmiany dotyczą obsługi pieszych i rowerzystów poruszających się po południowej stronie ul. Komitetu Obrony Robotników),
- Witosa - Beethovena (korekta sterowania umożliwiająca obsługę pieszych i rowerzystów na przejściach i przejazdach przez Witosa zawsze razem z obsługą pojazdów wyjeżdżających z wlotu ul. Beethovena).
Kosztorys projektu:
1. Woronicza - Racjonalizacji, koszt ok. 108 000 zł,
2. Witosa - Sobieskiego, koszt zamontowania detekcji pieszej (rowerowa już jest) to ok. 70 000 zł,
3. Witosa - Beethovena, koszt ok. 70 000 zł.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Obecnie wprowadzane ustawienia sygnalizacji świetlnej, w których często zdarza się sytuacja, że pieszy/rowerzysta nie dostaje zielonego światła, jeżeli nie oczekuje na zmianę przed sygnalizatorem stanowi utrudnienie ruchu pieszego i rowerowego. Prowadzi to również do sytuacji, w której piesi/rowerzyści przechodzą/przejeżdżają na czerwonym świetle, co może być niebezpieczne. Projekt ma na celu zmniejszenie dyskryminacji tych grup oraz poprawę ich bezpieczeństwa.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys projektu:
1. Woronicza - Racjonalizacji, koszt ok. 108 000 zł,
2. Witosa - Sobieskiego, koszt zamontowania detekcji pieszej (rowerowa już jest) to ok. 70 000 zł,
3. Witosa - Beethovena, koszt ok. 70 000 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
248 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Realizacja projektu nie ma skutków negatywnych dla pozostałych uczestników ruchu drogowego

Modyfikacje

28.04.2021 10:23
Koordynator w Biurze Zarządzania Ruchem Drogowym

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Dobry projekt. Trzeba walczyć z postępującą dyskryminacją niezmotoryzowanych na skrzyżowaniach przez urząd miasta.
    Mieszkaniec287  26.01.2021 10:52
  • Pełne poparcie dla tego projektu. Dość dyskryminacji pieszych i rowerzystów!
    Mieszkaniec9354  26.01.2021 18:54
  • Wprowadzone w projekcie zmiany są sprzeczne z celem projektu deklarowanym przez autora, jaki ma to sens?
    "Projekt polega na montażu urządzeń do automatycznej detekcji pieszych i/lub rowerzystów..."
    Mieszkanka27135  16.06.2021 18:23
    • Niestety muszę się zgodzić z tym,że zmiany wprowadzone przez urząd znacznie pogorszyły to, co można było osiągnąć i co było celem projektu. Z około 10 miejsc zostały 3, w których ta detekcja ma być zamontowana, jednak w tych konkretnych miejscach byłby to mimo wszystko postęp względem obecnej sytuacji, kiedy piesi czekają na zielone, a ono się nie zapala, bo trzeba nacisnąć żółty przycisk. W przypadku skrzyżowania Witosa/Beethoveena udało się wymóc na urzędnikach to, że mimo istnienia detekcji, rowerzyści na przejeździe przez al. Witosa będą otrzymywali zielone światło za każdym razem, kiedy otrzymają je kierowcy jadący równolegle.
      Krystyna Żyżyńska-Galeńska  16.06.2021 21:05 Autor projektu
    • Oby było więcej takich miejsc. To paranoja, jeśli dojeżdżając do skrzyżowania w odpowiedniej fazie cyklu trzeba czekać pełny cykl, bo zielone dla rowerzystów jest załączane tylko w oparciu o detekcję...
      Mieszkanka27135  30.06.2021 14:05
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany