Wiata rowerowa przy zajezdni Kleszczowa

321
Dopuszczony do głosowania
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Włochy
Autor pomysłu Damian Sztuk
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
48 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
  • Komunikacja Rowerowa
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Łatwiejszy i szybszy dostęp do transportu autobusowego mieszkańcom Włoch, którzy mieszkają z dala od przystanku dzięki postawieniu zadaszonej wiaty dla prywatnych rowerów w pobliżu przystanku Zajezdnia Kleszczowa.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Włochy
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Rejon przystanku Zajezdnia Kleszczowa (przy stacji roweru miejskiego)
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Lokalizacja w rejonie Ronda Miasta Ogrodu Włochy, po południowej stronie ul.Kleszczowej.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Łatwiejszy i szybszy dostęp do transportu autobusowego mieszkańcom Włoch, którzy mieszkają z dala od przystanku dzięki postawieniu zadaszonej wiaty dla prywatnych rowerów w pobliżu przystanku Zajezdnia Kleszczowa.
Opis projektu
Projekt składa się z pięciu etapów:
1. Wskazanie dogodnego miejsca na wiatę w okolicy przystanku Zajezdnia Kleszczowa z uwzględnieniem własności gruntu, przepisów prawa, ruchu drogowego i innych.
2. Planowanie wykonania: przygotowanie projektu wykonawczego wiaty / wysłanie zapytań na rynek / znalezienie wykonawcy / przygotowanie planu / ustalenie harmonogramu wykonania.
3. Przygotowanie i utwardzenie gruntu (np. wyłożenie płytami chodnikowymi)
4. Postawienie zadaszonej niezamykanej wiaty rowerowej
5. Montaż stojaków typu "U" we wiacie przy których można pozostawić rower

Wiata będzie otwarta i ogólnodostępna dla mieszkańców korzystających z komunikacji autobusowej w tym rejonie.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Dzięki realizacji projektu mieszkańcy dzielnicy Włochy zyskają szybszy dostęp do komunikacji miejskiej dzięki wykorzystaniu prywatnego roweru, z którego będą mogli się przesiąść do autobusu.

Dlaczego warto zrealizować?

1. Ten punkt komunikacyjny to idealny węzeł łączący Włochy z innymi rejonami miasta. Przystanek "Zajezdnia Kleszczowa" jest bardzo dobrym punktem komunikacyjnym dla rejonu Starych Włoch. Można z niego odjechać autobusami na Mokotów / Służewiec / Wolę (189, 401), do Centrum / Dworzec Centralny (517) i na Metro Politechnika (187), Dworzec Zachodni, al.Krakowską / Grójecką, dzielnicę Ursus / Factory, Ochotę (Reduta / Blue City). Budowa wiaty rozwiązałaby "problem ostatniego kilometra" czyli odcinka miedzy przystankiem a miejscem zamieszkania.

2. Uzupełnienie infrastruktury rowerowej w rejonie Starych Włoch. Przystanek położony jest przy wyremontowanej ulicy Kleszczowej, wzdłuż której już teraz biegnie nowa ścieżka rowerowa łącząca al.Jerozolimskie i ul.Ryżową. Ścieżka ta akumuluje ruch rowerowy z rejonu Starych Włoch, rejonu Solipse lub Salomea. Jednocześnie w tym rejonie jest stacja roweru miejskiego. Budowa wiaty dla rowerów prywatnych byłaby doskonałym uzupełnieniem tej infrastruktury.

3. Oszczędność czasu w codziennych dojazdach do pracy / szkoły. Mieszkańcy osiedli położonych z dala od przystanku komunikacji miejskiej szybciej byliby w stanie dostać się na przystanek. Mając świadomość, że mogliby zostawić bezpiecznie rower i przesiąść się na autobus do pracy częściej wybieraliby taką formę dojazdu. Przykładowo odległość między nowo powstałym osiedlem z 370 mieszkaniami przy ul.Przerwanej do najbliższego przystanku komunikacji miejskiej to aż 1 km (15 minut pieszo). Podobnie mieszkańcy z rejonu ul.Popularnej, którzy bez przesiadki nie mogą przedostać się na Mokotów / Służewiec.

4. Zachęcenie do większej aktywności. Dzięki możliwości pozostawienia roweru prywatnego i skorzystania z autobusu - mieszkańcy, którzy nie decydowali się na komunikację miejską ze względu na odległość od przystanku mogliby rozważyć wybranie takiej formy transportu.

5. Aktywność zamiast stania w korku. Wszyscy dojeżdżający do pracy liniami 187, 189, 401, 517 znają ogromne problemy z korkami na Ryżowej / Chrobrego i Kleszczowej. Często podczas korków zdarza się, że na odcinku samej ul.Kleszczowej stoi kilka autobusów tej samej linii. Mieszkańcy więc zamiast tkwić w korku mogliby bezpiecznie i szybciej "wydostać" się z zakorkowanego rejonu - ominąć go jadąc na rowerze i szybciej wsiąść do autobusu.

6. Niedostateczna ilość rowerów na stacji roweru miejskiego. Zwłaszcza w ciepłe dni rowery miejskie są rozchwytywane przez osoby dojeżdżający do mieszkań / na sąsiednie stacje gdzie mają lepszą przesiadkę. Przez to, że część mieszkańców korzystałaby z rowerów prywatnych - zwolniłoby się kilka rowerów miejskich dla innych osób.

7. Ukłon w stronę rowerzystów. Znacznie poprawią miłośnikom dwóch kółek komfort korzystania z roweru. Nawet w deszczu czy śniegu będą oni mogli zaparkować lub przygotować się do drogi w miejscu chroniącym od opadów.

8. Popularyzacja roweru jako alternatywnego środka transportu.

9. Większa renoma regionu Starych Włoch. Ul.Kleszczowa jest jedną z wizytówek rejonu Starych Włoch i wraz z ulicą Popularną / Ryżową / Chrobrego stanowi tranzyt dla kilku / kilkunastu tysięcy podróży międzydzielnicowych dziennie. Montaż wiat rowerowych w tym miejscu poprawiłby wizerunek dzielnicy jako miejsca, które dba o wygodę i zdrowie mieszkańców.

10. Dostępność roweru przez cały rok. Rower miejski nie jest dostępny przez cały rok. Teraz, gdy zimy są łagodniejsze, osoby, które chciałyby skorzystać z roweru w dojeździe do pracy nie mogą tego zrobić. Dzięki wiacie rowerowej mogłyby dojeżdżać na przystanek również wtedy, kiedy rower miejski nie funkcjonuje.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Ustawienie wiaty rowerowej: 40 000 zł
Utwardzenie terenu: 15 m2 x 400 zł/m2 = 6 000 zł
Odtworzenie zieleni: 1 000 zł
Projekt stałej organizacji ruchu: 2 000 zł
Łącznie: 48 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
48 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Ustawienie wiaty umożliwiającej parkowanie rowerów.

Modyfikacje

26.01.2021 10:56
Koordynator w Dzielnicy Włochy
26.04.2021 16:27
Wydział Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany