Ścieżka rowerowa i chodnik wraz z oświetleniem wzdłuż ul. Wilanowskiej - od ul. Wołoska do ul. Z. Modzelewskiego – ETAP1

354
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Mokotów
Autor pomysłu Wojciech Świderski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
1 200 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt przewiduje budowę pierwszego etapu ścieżki rowerowej o długości około 825m wraz z chodnikiem i oświetleniem wzdłuż ul. Wilanowskiej - od ul. Wołoska do ul. Z. Modzelewskiego. Budowa wspomnianej trasy przyczyniłaby się do zmniejszenia natężenia ruchu samochodowego pomiędzy Wilanowem a Mokotowem. Docelowa trasa wzdłuż ulicy Wilanowskiej łączyłaby dzielnice Wilanów, Mokotów, Służewiec.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Teren po północnej stronie ul. Wilanowskiej - od ul. Wołoska do ul. Z. Modzelewskiego.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Proponowana ścieżka będzie mogła być w przyszłości rozbudowana o kolejne etapy aż do utworzenia łącznika pomiędzy ulicami Wołoska oraz Bukowińska a następnie przebudowę skrzyżowania Wilanowska - Dolina Służewiecka tak aby uwzględniało ścieżkę rowerową oraz modernizację oświetlenia. Projekt był już wstępnie konsultowany z Wydziałem Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich. Zgodnie z sugestią z całej trasy został wydzielony fragment od ul. Wołoska do ul. Z. Modzelewskiego, który możliwy byłby do zrealizowania w przewidywanym budżecie oraz terminie jednego roku.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt przewiduje budowę pierwszego etapu ścieżki rowerowej o długości około 825m wraz z chodnikiem i oświetleniem wzdłuż ul. Wilanowskiej - od ul. Wołoska do ul. Z. Modzelewskiego. Budowa wspomnianej trasy przyczyniłaby się do zmniejszenia natężenia ruchu samochodowego pomiędzy Wilanowem a Mokotowem. Docelowa trasa wzdłuż ulicy Wilanowskiej łączyłaby dzielnice Wilanów, Mokotów, Służewiec.
Opis projektu
Projekt przewiduje budowę pierwszego etapu ścieżki rowerowej o długości około 825m wraz z chodnikiem i oświetleniem wzdłuż ul. Wilanowskiej - od ul. Wołoska do ul. Z. Modzelewskiego. Budowa wspomnianej trasy przyczyniłaby się do zmniejszenia natężenia ruchu samochodowego pomiędzy Wilanowem a Mokotowem (Służewcem) jak również poprawiłaby bezpieczeństwo i komfort pieszych i rowerzystów w dzielnicy Mokotów. Docelowa nowa trasa rowerowa wzdłuż ulicy Wilanowskiej łączyłaby dzielnice Wilanów, Mokotów (Służewiec) zapewniając sprawny dojazd do dzielnicy biznesowej potocznie nazywanej Mordorem. Teren na którym powstałaby ścieżka należy do Miasta st. Warszawa. Budowa ścieżki nie wymagałaby wycinki drzew ponieważ obecny chodnik można poszerzyć w stronę ulicy Wilanowskiej. Projekt był już wstępnie konsultowany z Wydziałem Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich. Zgodnie z sugestią z całej trasy został wydzielony fragment od ul. Wołoska do ul. Z. Modzelewskiego, który możliwy byłby do zrealizowania w przewidywanym budżecie oraz terminie jednego roku.
Proponowana ścieżka rowerowa miałaby szerokość 2.5m i wykonana byłaby z asfaltobetonu. Chodnik miałby szerokość 1.5m i wykonany byłby z płyt betonowych chodnikowych o wymiarach 50x50cm. Wzdłuż całej ścieżki przewidziano lampy z oświetleniem LED.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Budowa wspomnianej trasy przyczyniłaby się do zmniejszenia natężenia ruchu samochodowego pomiędzy Wilanowem a Służewcem jak również poprawiłaby bezpieczeństwo i komfort pieszych i rowerzystów w dzielnicy Mokotów. Docelowa nowa trasa rowerowa wzdłuż ulicy Wilanowskiej łączyłaby dzielnice Wilanów, Mokotów (Służewiec) zapewniając sprawny dojazd do dzielnicy biznesowej potocznie nazywanej Mordorem. W przyszłości okolice ścieżki i chodnika na tym odcinku można wzbogacić o ławki, nowe nasadzenia.

Charakterystyka

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
1 200 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
1. Budowa takiej drogi dla rowerów powinna zapewniać spójność sieci tras. W tym przypadku oznacza to konieczność zapewnienia możliwości kontynuacji jazdy rowerem w obu kierunkach. Droga dla rowerów nie może zatem urwać się przez skrzyżowaniem z Modzelewskiego – konieczna jest jego przebudowa i zapewnienie włączenia się na jezdnię. Taka przebudowa nie jest możliwa do wykonania w ciągu roku. 2. Na wskazanym odcinku Tramwaje Warszawskie przygotowują inwestycję pn. "Budowa trasy tramwajowej w ciągu al. Wilanowskiej na odc. od ul. Wołoskiej do ul. Puławskiej". Tramwaje Warszawskie zaopiniowały negatywnie projekt z następującymi uwagami: - obszar projektu w całości znajduje się w obszarze realizacji trasy tramwajowej dla której aktualnie trwa procedura pozyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, - budowa trasy tramwajowej wymaga przebudowy kluczowych elementów uzbrojenia terenu jak ciepłociąg, wodociąg oraz kable wysokiego napięcia stąd potencjalna budowa drogi dla rowerów bez uwzględnienia budowy trasy tramwajowej i przebudowy ww. instalacji najpewniej spowoduje konieczność przebudowy elementów zrealizowanych w ramach projektu BO co wydaje się niezasadne z punktu widzenia dyscypliny finansów publicznych 3. Łączny koszt budowy wskazanego odcinka drogi rowerowej, chodnika i oświetlenia przekracza limit środków na jeden projekt.

Modyfikacje

23.01.2021 04:39
Autor projektu
23.01.2021 09:43
Autor projektu
23.01.2021 09:45
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (10)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Mam pewne zastrzeżenia co do projektu.
    Po pierwsze Służewiec to nie dzielnica Warszawy.Jest to termin używany przez miejski system informacji w Warszawie(nie jest to dzielnica, lecz region Mokotowa ).
    Po drugie chodnik na tej części ul. Wilanowskiej jest bardzo wąski. Ścieżka rowerowa musiałaby powstać poprzez częściową likwidację pasa zielni, który znajduje się tuż obok chodnika. (Zakładam, że autor nie miał na myśli wybudowania ścieżki na wąskim kawałku chodnika ). Na tym pasie zieleni jest posadzone mnóstwo zieleni tj. drzewa i krzewy. Zieleń przy ruchliwych ulicach jest bardzo ważna(poprawia jakość powietrza ).
    Generalnie projekt poza tymi dwoma zastrzeżeniami uważam za bardzo dobry.Ścieżek rowerowych w niektórych regionach Warszawy porostu brakuje.Może warto byłoby zmienić lokalizacje projektu na inny kawełek ulicy Wilanowskiej gdzie chodnik jest szerszy lub w ogóle zmienić ulicę. Albo jeszcze inaczej. Alternatywą co do ścieżki rowerowej byłoby wyznaczenie na jezdni pasa dla rowerów bez integrowania w pas zieleni.
    Pozdrawiam
    Mieszkaniec25222  18.01.2021 17:24
    • Zakładałem poszerzenie chodnika i ścieżki od strony ulicy tak więc wycinka drzew raczej nie byłaby konieczna. Ostateczny przebieg i tak zależałby od miasta oraz instalacji podziemnych. Nie analizowałem kosztowo i czasowo wykonalności ścieżki rowerowej na jezdni - temat do przeanalizowania z miastem.
      Wojciech Świderski  23.01.2021 04:54 Autor projektu
  • Projekt dość dobry.

    Tylko nie uwzględnia tego, że tamtędy ma przebiegać linia tramwajowa, co spowoduje przebudowę całej ulicy.

    Tak więc to pieniądze wyrzucone w błoto.
    /Abstrahując do tego kiedy linia powstanie/
    Mieszkaniec16830  20.01.2021 09:31
    • Faktycznie, linii tramwajowej w tym miejscu się nie spodziewałem. W ZDM nic na ten temat nie wspominali więc może jednak póki co nie jest w tym miejscu planowany tramwaj. Ścieżkę można też poprowadzić nieco inaczej - dalej od ulicy przez tereny zadrzewione. W tym przypadku nie potrzebna byłaby wycinka i ścieżka byłaby niezależna od ewentualnej linii tramwajowej przynajmniej na połowie długości.
      Wojciech Świderski  23.01.2021 04:44 Autor projektu
    • Tramwaj w tym miejscu powstanie za wiele lat (na razie opóźnione są pierwsze w kolejce tramwaj na Wilanów i Gocław) , a ścieżka rowerowa potrzebna jest jak najszybciej.

      Bardzo popieram ten projekt!
      Mieszkaniec9354  23.01.2021 17:38
    • Tramwaj nie powstanie w tym miejscu przez wiele lat, a ścieżka potrzebna jest na dziś. Jeśli kiedyś dojdzie do budowy torowiska, to rolą tramwajarzy będzie przesunięcie/korekta ścieżki. Popieram projekt, sam zgłosiłem inny odcinek Wilanowskiej. Oby nam się udało! :)
      Łukasz Rossochacki  25.01.2021 17:01
  • Stale jeżdżę odcinkiem tej trasy. Teoretycznie bardzo byłaby potrzebna, ale obawiam się, że przed przebudową ulicy w związku z planowaną trasą tramwaju uderzyłoby to w pieszych (drogowcy pewnie nie wpuściliby na ulicę). Sam w jedną stronę jadę ulicą, w drugą czasem chodnikiem. Nie chciałbym jednak dla DDR wycinki zieleni ani zmniejszenia miejsca dla pieszych. Zresztą dopiero co tam był wymieniany chodnik... Czy nie lepiej byłoby skierować DDR w Lotników, po prostu przeznaczając część nowego chodnika na wspólne pas dla pieszych i rowerzystów? (Po stronie Instytutu Fizyki).
    Łukasz Garbal  25.01.2021 19:57
    • Moim zdaniem nie byłaby konieczna wycinka drzew. Chodnik był wymieniany tylko na bardzo krótkim odcinku w okolicy przystanku autobusowego. Na większości zaproponowanej trasy nie ma żadnego chodnika ani tym bardziej ścieżki rowerowej. Wydaje mi się, że proponowana trasa spodobałaby się okolicznym mieszkańcom.
      Rozważałem również poprowadzenie ścieżki po drugiej stronie ulicy Wilanowskiej natomiast nie jest to możliwe ze względu na niewystarczającą ilość miejsca przy skrzyżowaniu z Wołoską.
      Co do skierowania ścieżki w aleję Lotników to jest to zupełnie nowy pomysł i zachęcam do zgłoszenia go w kolejnej edycji :) Z pewnością tam również przydałaby się taka inwestycja.
      Wojciech Świderski  29.01.2021 02:23 Autor projektu
  • Bardzo potrzebny projekt ale czy nie można wyznaczyć ścieżki na ulicy bez konieczność betobowania zieleni? Pasy na ul. Wilanowskiej są dość szerokie. Trzeba byłoby zmierzyć czy zmieści się 1,5 m ścieżka po jednej i drugiej str ulicy.
    Sylwia Jedyńska  30.01.2021 08:23
    • Mój projekt praktycznie nie ingeruje w zieleń. W miejscu proponowanej trasy pieszo-rowerowej są jedynie wydeptane / wyjeżdżone ścieżki i marny trawnik. Jestem przekonany, że w przyszłości wzdłuż ścieżki mogłyby pojawić się nasadzenia krzewów.
      Wojciech Świderski  26.02.2021 15:04 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany