Ścieżka rowerowa i chodnik wraz z oświetleniem wzdłuż ul. Wilanowskiej - od ul. Wołoska do ul. Z. Modzelewskiego – ETAP1
354
Trwa ocena
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Mokotów

Koszt pomysłu
1 200 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt przewiduje budowę pierwszego etapu ścieżki rowerowej o długości około 825m wraz z chodnikiem i oświetleniem wzdłuż ul. Wilanowskiej - od ul. Wołoska do ul. Z. Modzelewskiego. Budowa wspomnianej trasy przyczyniłaby się do zmniejszenia natężenia ruchu samochodowego pomiędzy Wilanowem a Mokotowem. Docelowa trasa wzdłuż ulicy Wilanowskiej łączyłaby dzielnice Wilanów, Mokotów, Służewiec.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Teren po północnej stronie ul. Wilanowskiej - od ul. Wołoska do ul. Z. Modzelewskiego.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Proponowana ścieżka będzie mogła być w przyszłości rozbudowana o kolejne etapy aż do utworzenia łącznika pomiędzy ulicami Wołoska oraz Bukowińska a następnie przebudowę skrzyżowania Wilanowska - Dolina Służewiecka tak aby uwzględniało ścieżkę rowerową oraz modernizację oświetlenia.
Projekt był już wstępnie konsultowany z Wydziałem Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich. Zgodnie z sugestią z całej trasy został wydzielony fragment od ul. Wołoska do ul. Z. Modzelewskiego, który możliwy byłby do zrealizowania w przewidywanym budżecie oraz terminie jednego roku.
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt przewiduje budowę pierwszego etapu ścieżki rowerowej o długości około 825m wraz z chodnikiem i oświetleniem wzdłuż ul. Wilanowskiej - od ul. Wołoska do ul. Z. Modzelewskiego. Budowa wspomnianej trasy przyczyniłaby się do zmniejszenia natężenia ruchu samochodowego pomiędzy Wilanowem a Mokotowem. Docelowa trasa wzdłuż ulicy Wilanowskiej łączyłaby dzielnice Wilanów, Mokotów, Służewiec.
Opis projektu
Projekt przewiduje budowę pierwszego etapu ścieżki rowerowej o długości około 825m wraz z chodnikiem i oświetleniem wzdłuż ul. Wilanowskiej - od ul. Wołoska do ul. Z. Modzelewskiego. Budowa wspomnianej trasy przyczyniłaby się do zmniejszenia natężenia ruchu samochodowego pomiędzy Wilanowem a Mokotowem (Służewcem) jak również poprawiłaby bezpieczeństwo i komfort pieszych i rowerzystów w dzielnicy Mokotów. Docelowa nowa trasa rowerowa wzdłuż ulicy Wilanowskiej łączyłaby dzielnice Wilanów, Mokotów (Służewiec) zapewniając sprawny dojazd do dzielnicy biznesowej potocznie nazywanej Mordorem. Teren na którym powstałaby ścieżka należy do Miasta st. Warszawa. Budowa ścieżki nie wymagałaby wycinki drzew ponieważ obecny chodnik można poszerzyć w stronę ulicy Wilanowskiej. Projekt był już wstępnie konsultowany z Wydziałem Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich. Zgodnie z sugestią z całej trasy został wydzielony fragment od ul. Wołoska do ul. Z. Modzelewskiego, który możliwy byłby do zrealizowania w przewidywanym budżecie oraz terminie jednego roku.
Proponowana ścieżka rowerowa miałaby szerokość 2.5m i wykonana byłaby z asfaltobetonu. Chodnik miałby szerokość 1.5m i wykonany byłby z płyt betonowych chodnikowych o wymiarach 50x50cm. Wzdłuż całej ścieżki przewidziano lampy z oświetleniem LED.
Proponowana ścieżka rowerowa miałaby szerokość 2.5m i wykonana byłaby z asfaltobetonu. Chodnik miałby szerokość 1.5m i wykonany byłby z płyt betonowych chodnikowych o wymiarach 50x50cm. Wzdłuż całej ścieżki przewidziano lampy z oświetleniem LED.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Budowa wspomnianej trasy przyczyniłaby się do zmniejszenia natężenia ruchu samochodowego pomiędzy Wilanowem a Służewcem jak również poprawiłaby bezpieczeństwo i komfort pieszych i rowerzystów w dzielnicy Mokotów. Docelowa nowa trasa rowerowa wzdłuż ulicy Wilanowskiej łączyłaby dzielnice Wilanów, Mokotów (Służewiec) zapewniając sprawny dojazd do dzielnicy biznesowej potocznie nazywanej Mordorem. W przyszłości okolice ścieżki i chodnika na tym odcinku można wzbogacić o ławki, nowe nasadzenia.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
1 200 000,00 zł
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzPo pierwsze Służewiec to nie dzielnica Warszawy.Jest to termin używany przez miejski system informacji w Warszawie(nie jest to dzielnica, lecz region Mokotowa ).
Po drugie chodnik na tej części ul. Wilanowskiej jest bardzo wąski. Ścieżka rowerowa musiałaby powstać poprzez częściową likwidację pasa zielni, który znajduje się tuż obok chodnika. (Zakładam, że autor nie miał na myśli wybudowania ścieżki na wąskim kawałku chodnika ). Na tym pasie zieleni jest posadzone mnóstwo zieleni tj. drzewa i krzewy. Zieleń przy ruchliwych ulicach jest bardzo ważna(poprawia jakość powietrza ).
Generalnie projekt poza tymi dwoma zastrzeżeniami uważam za bardzo dobry.Ścieżek rowerowych w niektórych regionach Warszawy porostu brakuje.Może warto byłoby zmienić lokalizacje projektu na inny kawełek ulicy Wilanowskiej gdzie chodnik jest szerszy lub w ogóle zmienić ulicę. Albo jeszcze inaczej. Alternatywą co do ścieżki rowerowej byłoby wyznaczenie na jezdni pasa dla rowerów bez integrowania w pas zieleni.
Pozdrawiam
Tylko nie uwzględnia tego, że tamtędy ma przebiegać linia tramwajowa, co spowoduje przebudowę całej ulicy.
Tak więc to pieniądze wyrzucone w błoto.
/Abstrahując do tego kiedy linia powstanie/
Bardzo popieram ten projekt!
Rozważałem również poprowadzenie ścieżki po drugiej stronie ulicy Wilanowskiej natomiast nie jest to możliwe ze względu na niewystarczającą ilość miejsca przy skrzyżowaniu z Wołoską.
Co do skierowania ścieżki w aleję Lotników to jest to zupełnie nowy pomysł i zachęcam do zgłoszenia go w kolejnej edycji :) Z pewnością tam również przydałaby się taka inwestycja.