Wygodne dojście do Parku Zachodniego - cicha, zielona i uspokojona ulica Szujskiego
1731
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Ochota

Koszt pomysłu
120 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Wyrównanie, spowolnienie i zazielenienie uliczki Szujskiego prowadzącej do Parku Zachodniego i Dworca Zachodniego od strony Starej Ochoty (skrzyżowanie Szczęśliwicka/Rokosowska). Uliczka stanie się strefą zamieszkania - zostanie oddana pieszym oraz osobom jadącym na hulajnogach czy deskorolkach, a jednocześnie zyskają oni równą nawierzchnię. Zostaną dodane dwa miejsca na postój samochodów do 10 minut.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ochota
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ul. Szujskiego od ul. Szczęśliwickiej do Parku Zachodniego
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Wyrównanie, spowolnienie i zazielenienie uliczki Szujskiego prowadzącej do Parku Zachodniego i Dworca Zachodniego od strony Starej Ochoty (skrzyżowanie Szczęśliwicka/Rokosowska). Uliczka stanie się strefą zamieszkania - zostanie oddana pieszym oraz osobom jadącym na hulajnogach czy deskorolkach, a jednocześnie zyskają oni równą nawierzchnię. Zostaną dodane dwa miejsca na postój samochodów do 10 minut.
Opis projektu
Projekt zakłada:
1. Ustanowienie całej uliczki strefą zamieszkania przez postawienie odpowiednich znaków (tzn. pierwszeństwo dla pieszych, ograniczenie prędkości do 20 km/h, zakaz parkowania poza miejscami wyznaczonymi).
2. Zmianę nawierzchni na całej ulicy na cichą (najlepiej kostkę brukową bez rowków lub ew. asfalt), tak żeby walizki, hulajnogi czy deskorolki nie powodowały hałasu i żeby wygodniej się na nich jechało w stronę Parku Zachodniego i skateparku.
3. Położenie dwóch progów zwalniających - jeden za wjazdem na parking społeczny, drugi w okolicy furtki na osiedle Szczęśliwicka 54.
4. Likwidację oddzielnego chodnika wzdłuż większości ulicy (od wjazdu na parking społeczny do wejścia do Parku Zachodniego) - ruch pieszych będzie miał pierwszeństwo na ulicy.
5. Wyznaczenie na początku uliczki dwóch miejsc równoległych na postój samochodów do 10 minut (zielone miejsca parkingowe), np. na zakupy w Żabce, odwiezienie kogoś do parku, szkoły lub budynków mieszkalnych (po prawej stronie uliczki, tuż za wjazdem na parking społeczny, w miejscu obecnego chodnika, ze znakiem zakaz postoju powyżej 10 minut).
6. Posadzenie trawy z krzewami ozdobnymi w miejscu obecnego chodnika wzdłuż parkingu społecznego (pomiędzy planowanymi dwoma miejscami parkingowymi a wejściem do Parku Zachodniego) w celu zazielenienia uliczki i częściowego zasłonięcia parkingu.
7. Postawienie tablicy informującej o nazwie ul. Szujskiego.
1. Ustanowienie całej uliczki strefą zamieszkania przez postawienie odpowiednich znaków (tzn. pierwszeństwo dla pieszych, ograniczenie prędkości do 20 km/h, zakaz parkowania poza miejscami wyznaczonymi).
2. Zmianę nawierzchni na całej ulicy na cichą (najlepiej kostkę brukową bez rowków lub ew. asfalt), tak żeby walizki, hulajnogi czy deskorolki nie powodowały hałasu i żeby wygodniej się na nich jechało w stronę Parku Zachodniego i skateparku.
3. Położenie dwóch progów zwalniających - jeden za wjazdem na parking społeczny, drugi w okolicy furtki na osiedle Szczęśliwicka 54.
4. Likwidację oddzielnego chodnika wzdłuż większości ulicy (od wjazdu na parking społeczny do wejścia do Parku Zachodniego) - ruch pieszych będzie miał pierwszeństwo na ulicy.
5. Wyznaczenie na początku uliczki dwóch miejsc równoległych na postój samochodów do 10 minut (zielone miejsca parkingowe), np. na zakupy w Żabce, odwiezienie kogoś do parku, szkoły lub budynków mieszkalnych (po prawej stronie uliczki, tuż za wjazdem na parking społeczny, w miejscu obecnego chodnika, ze znakiem zakaz postoju powyżej 10 minut).
6. Posadzenie trawy z krzewami ozdobnymi w miejscu obecnego chodnika wzdłuż parkingu społecznego (pomiędzy planowanymi dwoma miejscami parkingowymi a wejściem do Parku Zachodniego) w celu zazielenienia uliczki i częściowego zasłonięcia parkingu.
7. Postawienie tablicy informującej o nazwie ul. Szujskiego.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Uliczka Szujskiego służy mieszkańcom Starej Ochoty jako dojście do Parku Zachodniego i Dworca Zachodniego. Od czasu ustanowienia Centrum Kształcenia Ustawicznego na końcu uliczki Szujskiego w miejscu dotychczasowego Liceum im. E. Dembowskiego, zwiększył się ruch samochodowy, gdyż słuchacze w większości przyjeżdżają samochodami. Samochody mieszkańców Ochoty z kolei nie mają gdzie się zatrzymać na kilka minut (np. na zakupy w Żabce czy odbiór posiłku z lokali gastronomicznych), gdyż na całej uliczce jest zakaz zatrzymywania się, a większość okolicznych miejsc parkingowych jest stale zajęta.
Od czasu otwarcia Parku Zachodniego ruch pieszy na tej uliczce jest też coraz większy. Bardzo dużą część użytkowników uliczki stanowią osoby z walizkami oraz osoby na hulajnogach, rolkach i deskorolkach. Dźwięk terkotania ich po kostce brukowej i chodniku jest uciążliwy dla okolicznych mieszkańców praktycznie całą dobę, szczególnie w nocy w ciepłych porach roku. Jednocześnie wygodniej jeździło by się na hulajnogach itp. po równej, szerokiej nawierzchni. Z kolei niezbyt atrakcyjny widok parkingu społecznie strzeżonego można zasłonić nowymi nasadzeniami.
Dzięki zaproponowanym zmianom dojście do Parku Zachodniego i Dworca Zachodniego stanie się dużo przyjemniejsze dla wszystkich pieszych użytkowników.
Od czasu otwarcia Parku Zachodniego ruch pieszy na tej uliczce jest też coraz większy. Bardzo dużą część użytkowników uliczki stanowią osoby z walizkami oraz osoby na hulajnogach, rolkach i deskorolkach. Dźwięk terkotania ich po kostce brukowej i chodniku jest uciążliwy dla okolicznych mieszkańców praktycznie całą dobę, szczególnie w nocy w ciepłych porach roku. Jednocześnie wygodniej jeździło by się na hulajnogach itp. po równej, szerokiej nawierzchni. Z kolei niezbyt atrakcyjny widok parkingu społecznie strzeżonego można zasłonić nowymi nasadzeniami.
Dzięki zaproponowanym zmianom dojście do Parku Zachodniego i Dworca Zachodniego stanie się dużo przyjemniejsze dla wszystkich pieszych użytkowników.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys: 1. Wykonanie dokumentacji projektowej 20.000 zł
2. Wykonanie prac w terenie – 98.000 zł
3. Wykonanie oznakowania dot. realizacji projektów w ramach BO 2.000 zł
Suma kosztów na projekt 120.000 zł
2. Wykonanie prac w terenie – 98.000 zł
3. Wykonanie oznakowania dot. realizacji projektów w ramach BO 2.000 zł
Suma kosztów na projekt 120.000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
120 000,00 zł
Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)
Skutki realizacji
Uporządkowanie przestrzeni publicznej. Zwiększenie bezpieczeństwa uczestników drogi.
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarz