Przyjazna Karolkowa - przejście dla pieszych w ciągu ulicy Karolkowej

508
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Wola
Autor pomysłu Paweł Kubalewski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
50 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Celem projektu jest wyznaczenie przejścia dla pieszych przez Aleje Solidarności tak aby odzyskać ciągłość dla pieszych na całej długości ulicy Karolkowej.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Wola
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Przejście dla pieszych na przedłużeniu ulicy Karolkowej 56 przez Aleje Solidarności. Szczegółowa lokalizacja w załączniku "przejście".
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Celem projektu jest wyznaczenie przejścia dla pieszych przez Aleje Solidarności tak aby odzyskać ciągłość dla pieszych na całej długości ulicy Karolkowej.
Opis projektu
Projekt zakłada wyznaczenie jednego przejścia dla pieszych wraz z sygnalizacją przez Aleje Solidarności. Przejście miałoby powstać na wysokości Specjalnej Szkoły Podstawowej nr 147 przy ulicy Karolkowej 56 tak by połączyło się z chodnikiem po wschodniej stronie ulicy Karolkowej na południe od Alei Solidarności (szczegółowy rysunek w załączniku "przejście"). Sygnalizacja powinna funkcjonować w formule na żądanie oraz być zsynchronizowana z sygnalizacją przy rondzie Kercelak i skrzyżowaniu Alei Solidarności z ulicą Młynarską. W ten sposób nie ucierpią tramwaje ani kierowcy samochodów a piesi zyskają bezpieczne i wygodne przejście przez Aleję Solidarności.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Mieszkańcy Młynowa muszą obecnie chodzić naokoło by móc przedostać się do bliskiej Woli lub Centrum. Stanowi to znaczącą barierę dla osób o ograniczonej mobilności lub dla rodziców z wózkiem. Piesi muszą nadkładać drogi przez rondo Kercelak albo zmagać się ze schodami przy skrzyżowaniu z Młynarską. Aleja Solidarności cierpi na deficyt naziemnych przejść dla pieszych. Równoległa ulica Leszno o podobnej kategorii na krótszym dystansie co Aleje Solidarności posiada 3 naziemne przejścia dla pieszych (patrz załącznik). Wyznaczenie kolejnych przejść naziemnych wydaje się być koniecznością i jest zgodna z kierunkiem, który Warszawa objęła w swojej wieloletniej strategii rozwoju miasta.

Wraz z zagęszczającą się zabudową bliskiej Woli przejście wzdłuż ulicy Karolkowej przez Aleje Solidarności staje się koniecznością. Nie tylko poprawi komunikację pieszą do szkół, punktów usługowych i biur pomiędzy Czystym, Mirowem i Młynowem ale stworzy także alternatywną drogę dla pieszych w kierunku centrum i bliskiej Woli, z dala od głównych arterii Wolskiej i Towarowej generujących znaczny hałas i zanieczyszczenia.

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
50 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
We wskazanej lokalizacji Zarząd Dróg Miejskich dn. 11 lutego 2021 r. opiniował dokumentacje projektową dla budowy przejścia dla pieszych w ramach obsługi komunikacyjnej budynku mieszkalnego wielorodzinnego z lokalami usługowo-handlowymi, garażem podziemnym i infrastrukturą towarzyszącą. Roboty budowlane nastąpią po zawarciu umowy na przebudowę drogi pomiędzy inwestorem a zarządcą drogi. Przejście dla pieszych wyposażone w sygnalizację świetlną wymaga opracowania wielobranżowej dokumentacji technicznej. Opracowanie takiej dokumentacji zajmuje od 8 do kilkunastu miesięcy, w zależności od poziomu skomplikowania i czasu oczekiwania na uzgodnienia (w tym od instytucji niezależnych od miasta). Dokumentację opracowuje na zlecenie ZDM firma wybrana w przetargu, którego przeprowadzenie (od ogłoszenia do podpisania umowy) zajmuje ok. 2 miesięcy. Po ukończeniu dokumentacji, konieczny jest przetarg na wykonawcę robót, który również trwa ok. 2 miesięcy. Następnie, od 2 do 6 miesięcy zajmuje sama budowa. W związku z tym, że prace nad realizacją możemy zacząć dopiero w 2022 r., nie jest możliwe zakończenie, odebranie i rozliczenie robót do 15 grudnia 2021 r., czyli w ciągu jednego roku budżetowego.

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (6)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Projekt bardzo potrzebny i wazny ale niestety zostanie odrzucony zapewne przez zdm.
    Widzialam jakies artykuly, ze nie ma szans na zmiane przejsc dla pieszych na Wolskiej chyba do konca 2022.
    Tak naprawde na tej ulicy potrzeba ich duzo wiecej, bo przejscia podziemne przy Mlynarskiej rowniez sa powazna bariera dla osob starszych, niepelnosprawnych czy matek z dziecmi, ale z tego co wiem nie zanosi sie na zmiane w najblizszym czasie :(
    Mieszkanka25109  21.01.2021 19:16
  • Popieram! Bardzo się cieszę, że taki projekt został zgłoszony. Marzę o tym przejściu odkąd mieszkam w Warszawie. Uwielbiam spacerować małymi, bocznymi ulicami. Mam nadzieję, że dzięki temu przejściu, jak i wielu innym nowym przeprawom będzie o wiele przyjemniej.
    Trzymam kciuki za powodzenie projektu!
    Mieszkaniec7263  26.01.2021 04:35
  • Moim zdaniem prawdopodobieństwo pojawienia się tam przejścia naziemnego (raczej na pewno z konieczną całodobową sygnalizacją świetlną) jest obecnie niewielkie bardziej z uwagi na stosunkowo bliską odległość skrzyżowań z sygnalizacją świetlną z ul. Młynarską, Okopową i Towarową (możliwe szybkie korkowanie Al. Solidarności). Co prawda teraz nie mam potrzeby jeżdżenia Al. Solidarności ale moim zdaniem niezależnie od pory dnia jest to ulica z dużym natężeniem ruchu (w obu kierunkach). Tak myślę czy być może nieco lepszą i bardziej realną alternatywą dla naziemnego przejścia dla pieszych byłoby zbudowanie przejścia podziemnego w tym rejonie {z dostosowaniem dla niepełnosprawnych i rodziców z wózkami dla dzieci niezależnie od warunków technicznych (np. poprzez pochylnie)} w tym miejscu (i być może jeszcze kilku innych pobliskich miejscach na tej samej ulicy (Al. Solidarności) gdzie mieszka stosunkowo dużo mieszkańców i w ich jest sąsiedztwie jest trochę sklepów (zwłaszcza spożywczych) byłoby to dobre rozwiązanie bez tworzenia korków i potrzeby chodzenia do sklepów okrężną drogą.
    Mieszkaniec22406  22.02.2021 18:18
    • 300 metrów przed przejściem i za istnieją już sygnalizacje świetlne (na rondzie Kercelak i przy skrzyżowaniu z ul. Młynarską) przepustowość na tej drodze jest ograniczona przez te skrzyżowania więc pojawienie się nowych świateł zsynchronizowanych z sąsiednimi nic nie zmieni. 300 metrów w dowolną stronę to ponad 600 metrów nadkładania drogi aby przedostać się na druga stronę jezdni (w środku miasta!) w mojej opinii to wcale nie jest bliska odległość.

      W tym miejscu naprawdę nie trzeba poruszać się autem ze względu na liczne linie autobusowe i tramwajowe i bliskość metra.Przykład z Ronda Czterdziestolatka pokazują że niestety usprawnienia dla niepełnosprawnych przy przejściach podziemnych się nie sprawdzają i są dla osób o ograniczonej mobilności tylko półśrodkiem. Propozycja budowania przejścia podziemnego w momencie gdy miasto większości podziemnych przejść wybudowanych w słusznie minionych czasach zasypuje jest niedorzeczne (abstrahując od samych kosztów takiej budowy).
      Paweł Kubalewski  22.02.2021 18:34 Autor projektu
    • Jeśli chodzi o ten pomysł ("Przyjazna Karolkowa - przejście dla pieszych w ciągu ulicy Karolkowej"), biorąc pod uwagę wspomnianą informację o synchronizacji świateł pomysł ten jest ciekawy. Na pewno podoba mi się pomysł możliwych ułatwień dla pieszych bezpiecznych przejść (różnego typu) na drugą stronę ulicy bez konieczności lub potrzeby naddawania przez nich drogi przez najbliższe (czasem dość mocno oddalone) przejścia dla pieszych do tych samych miejsc (mieszkam w pobliżu kilku zlikwidowanych przejść dla pieszych z których korzystało dość dużo mieszkańców i czasami zapominam o ich likwidacji zamierzając przejść na drugą stronę ulicy). Mój pogląd (odnośnie ewentualnej modyfikacji pomysłu na ewentualne przejście podziemne z ułatwieniami dla niepełnosprawnych) bardziej wynikał z tego że pomysł budowy przejścia naziemnego w planowanym miejscu (z najprawdopodobniej całodobową sygnalizacją świetlną w proponowanym miejscu) wydawał się korkować Al. Solidarności w tym doskonale kojarzonym przeze mnie miejscu z uwagi na dwa duże pobliskie skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Jeśli faktycznie synchronizacja świateł w tym proponowanym na to przejście miejscu jest możliwa (i będzie wystarczająco dużo czasu na bezpieczne przejście na drugą stronę (wraz z ewentualnym widocznym z większej odległości oznaczeniem ostrzegawczym o przejściu dla pieszych), to pomysł jest ciekawy. Nie wiem czy w tym rejonie planowanego przejścia są szczególnie niebezpieczne przejścia dla pieszych. Niezależnie od nich myślę że w razie potrzeby warto (na wszelki wypadek) dodatkowo oznaczyć to przejście np. żółtym obramowaniem i widocznym z większej odległości oznakowaniem np. o ograniczeniu prędkości czy tym przejściu dla pieszych na poziomie (lub w pobliżu tego przejścia) tak aby uniknąć wypadków z udziałem pieszych i kierowcy mieli świadomość dojeżdżania do tego przejścia. Wspominam o tym gdyż tego typu rozwiązanie (z ograniczeniem prędkości i żółtym obramowaniem znaku "Przejście dla pieszych" spełnia swoją rolę w innej dzielnicy Warszawy i kierowcy zmniejszają prędkość) a bez tych znaków myślę że byłoby tam bardzo dużo wypadków z udziałem pieszych i przejście na drugą stronę byłoby niemożliwe.

      Odnośnie usprawnień (także tych niezależnych od warunków technicznych) dla niepełnosprawnych (typu pochylnie, wjazdy, zjazdy itp.) - jestem za ich wprowadzaniem (oczywiście tam gdzie są możliwe i potrzebne).


      Mieszkaniec22406  23.02.2021 22:31
  • Trzymam kciuki, aby projekt przeszedł pozytywnie weryfikację. Na pewno będę głosował za.
    Mieszkaniec11627  18.04.2021 09:00
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany