Skwer międzypokoleniowy przy ulicach: Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej i Przemyskiej

373
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Ochota
Autor pomysłu Mieszkanka
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
420 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
  • sport
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt polega na utworzeniu terenu zieleni wyposażonego w urządzenia integrujące dzieci, seniorów, młodzież, opiekunów czworonogów. Istniejące zadrzewienia zostaną poddane zabiegom pielęgnacyjnym i adaptacji oraz uzupełnione o nowe nasadzenia. Chodniki przecinające teren zostaną zmodernizowane, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz o ograniczonej mobilności, a teren będzie uporządkowany i oświetlony.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ochota
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ulice: Grójecka, Bitwy Warszawskiej i Przemyska między budynkami: Grójecka 78, Bitwy Warszawskiej 1920 r. 4 i Przemyska 9, przy przedszkolu nr 99 im. Misia Wojtka
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
południowo-zachodni fragment działki ew. nr 77/12 z obrębu 2-02-07
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na utworzeniu terenu zieleni wyposażonego w urządzenia integrujące dzieci, seniorów, młodzież, opiekunów czworonogów. Istniejące zadrzewienia zostaną poddane zabiegom pielęgnacyjnym i adaptacji oraz uzupełnione o nowe nasadzenia. Chodniki przecinające teren zostaną zmodernizowane, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz o ograniczonej mobilności, a teren będzie uporządkowany i oświetlony.
Opis projektu
Elementami projektu jest stworzenie placu zabaw, kącika dla seniorów, miejsca do ćwiczeń plenerowych, mini-wybiegu dla czworonogów z toaletą, a także zachowanie i dosadzenie nowych drzew oraz modernizacja istniejących chodników. Sąsiedztwo przedszkola, domu pomocy społecznej i klubu osiedlowego Surma oraz położenie na przecięciu ciągów pieszych prowadzących w głąb osiedli sprawia, że teren projektu jest idealnym miejscem na połączenie potrzeb różnych grup wiekowych mieszkańców jego okolicy. Teren dzięki oświetleniu będzie ogólnodostępny dla mieszkańców 7 dni w tygodniu przez całą dobę.

Projekt składa się z:
- naturalnego placu zabaw z urządzeniami do zabawy i ławkami o powierzchni około 220 m kwadratowych,
- kącika dla seniorów ze stolikami do gier i ławkami oraz karmnikiem dla ptaków,
- miejsca do ćwiczeń plenerowych (tzw. street workout) z przyrządami do ćwiczeń i ławeczką
- mini-wybiegu dla czworonogów z toaletą i podajnikiem na torebki z koszem na zanieczyszczenia, mini torem przeszkód, ogrodzeniem oraz ławką,
- dosadzenia około 7 nowych drzew,
- dosadzenia około 100 m kwadratowych krzewów,
- urządzenia około 350 m kwadratowych trawnika,
- wymiany nawierzchni chodników, których adaptację przewiduje projekt,
- przebudowy schodów na pochylnię na niewielkim fragmencie chodnika,
- montaż około 4-6 stojaków rowerowych,
- montaż 4 estetycznych słupków uniemożliwiających ruch pojazdów po terenie C6.14 KDW,
- ustawienie koszy na śmieci,
- montaż oświetlenia.

Prace obejmować będą:
1. Przygotowanie projektu
2. Przygotowanie terenu
3. Realizację urządzeń, infrastruktury oraz nasadzeń
4. Oznakowanie i ustawienie regulaminów

Szczegółowy opis oraz rysunki koncepcji znajdują się w prezentacji złączonej do projektu. Oszacowany koszt realizacji projektu uwzględnia roczne koszty utrzymania terenu.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Rejon ulic: Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Przemyskiej pozbawiony jest terenów zieleni, w których mieszkańcy mogą odpocząć od wielkomiejskiego zgiełku. Znajdujące się tu podwórko, mimo przeznaczenia pod funkcje zieleni osiedlowej, nie spełnia tej roli i jest dzikim parkingiem. Wymaga ono uprządkowania i urządzenia. Grunt należy do miasta i jest przestrzenią publiczną, z której powinna korzystać jak największa liczba mieszkańców. Blisko położone są przedszkola, dom pomocy społecznej oraz klub osiedlowy Surma. Brakuje jednak miejsc integrujących różne grupy społeczne korzystające z tych miejsc. Rodzice z dziećmi, opiekunowie, seniorzy oraz dzieci i młodzież muszą przeciskać się między parkującymi i poruszającymi się po chodnikach pojazdami. Prowadzi to do niebezpiecznych sytuacji. Teren przecinają liczne chodniki prowadzące do ulicy Grójeckiej i hali Banacha. Posiadacze czworonogów nie mają nawet skrawka terenu, na którym mogliby zrealizować potrzeby swoich pupili. Miejsce to powinno być bezpieczne i uporządkowane. Rosnące w otoczeniu drzewa dają cień i podnoszą walory estetyczne, które warto wzmocnić nowymi elementami zieleni. Obowiązujący plan miejscowy Ochoty Centrum przewiduje w tym miejscu urządzenie zieleni osiedlowej, która została zdegradowana przez postój pojazdów. Nie dopuszcza on w tym miejscu postoju pojazdów i ich ruchu po chodniku łączącym ulicę Przemyską z ulicą Grójecką. Projekt ten jest więc realizacją postanowień wynikających z obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego.

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
- projekt 10 000,-
- naturalny plac zabaw - 100 000,-
- miejsca do ćwiczeń z przyrządami - 100 000,-
- rewitalizacja terenu zielonego - 60 000,-
- przebudowa schodów na pochylnie - 20 000,-
- wymiana nawierzchni chodnika - 50 000,-
- wybieg dla czworonogów - 60 000,-
- inne prace - 20 000,-
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
420 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Poprawa wyglądu terenu i ożywienie społeczności lokalnej do aktywności w terenie zewnętrznym.

Modyfikacje

20.01.2021 16:15
Autor projektu
21.01.2021 09:58
Autor projektu
21.01.2021 10:00
Autor projektu
25.01.2021 19:44
Autor projektu
28.04.2021 12:38
Koordynator w Dzielnicy Ochota

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (36)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Pomysł całkowicie nietrafiony i bezsensowny mający na celu jedynie utrudnienie życia zmotoryzowanym, którzy już teraz nie maja gdzie parkować samochodów w tej lokalizacji. Przypada 1 miejsce parkingowe na 10 mieszkańców tej okolicy. Identyczne „skwerki” można znaleźć przechodząc na druga stronę ulicy Grójeckiej, bądź Bitwy Warszawskiej a nawet można się pokusić o płac na ulicy Baśniowej. Stanowcze NIE dla projektów, które skończą jako łaźnia dla pijaków.
    Mieszkaniec26205  23.02.2021 20:07
  • Uważam, że to świetny pomysł! Aż żal patrzeć na rozjeżdżone trawniki i błoto. Jednak najważniejsze to nasze wspólne bezpieczeństwo - nie można pozwolić na jazdę samochodem po chodniku, zwłaszcza w sąsiedztwie przedszkola! Obecnie każdy wjeżdżający na ten dziki parking łamie prawo o ruchu drogowym, jeżdżąc beztrosko po chodniku dla pieszych.
    Myślę, że okoliczni mieszkańcy, zwłaszcza ci starsi, zasługują na dobrze zaprojektowany i urzymany skwer, gdzie będą mogli pobyć na świeżym powietrzu i spotkać się z sąsiadami. I pamiętajmy - posiadanie samochodu to nie przymus, a przywilej!
    Mieszkaniec26207  24.02.2021 12:43
    • Nikt ze starszych nie chce siedzieć wśród okolicznych pijaczków i w syfie, który się tworzy po postawieniu jednej ławeczki. Błoto było jak padały deszcze a było ich sporo.
      Dla dzieci w przedszkolu to lepiej jak patrzą i słuchają wywodów pijaczków. To dopiero frajda.
      Mieszkanka27116  19.06.2021 00:06
  • Deweloper stawiający blok dla nowobogackich wiedział doskonale co robi zapewniając miejsca podziemne jedynie dla nowych mieszkańców jednocześnie pozbawiając "starych" miejsc parkingowych na zewnątrz budynku. Okna i śmieszne balkoniki skierowane na dość brzydkie ale bardzo użyteczne miejsce tylko po to aby po sprzedaży mieszkań przebudować istniejącą i dobrze działającą tam od lat infrastrukturę, która de facto już dawno temu powinna zostać zmieniona na użyteczność w kierunku samochodowym. Pseudo aktywizm jest chorobą naszego wieku a bycie pedalarzem z ambicjami o "zielonej Warszawie" jest już irracjonalne. Walka z mieszkańcami trwa a słoiki dalej mieszają swoje nosy gdzie nie trzeba po przeprowadzce z Ciechanowa. Wiele lat temu w tamtym miejscu znajdował się podobny plac o podobnym zastosowaniu - zgadnijcie co się z nim stało i dlaczego? :) Dzieciaki wolały bawić się na ul. Baśniowej bo tu nie było potrzeby na tego typu atrakcje. Budżet 420 tysięcy ? Błagam.. Na ten moment nie wiadomo czy już można zacząć się śmiać czy też płakać.
    Mieszkaniec26208  24.02.2021 13:29
    • popieram w 100% , ławeczki i trawniki są od strony bitwy
      Mieszkaniec26914  15.06.2021 13:01
  • Szanowny Panie "mieszkańcu" - zwracam się tak bo "zakładam", że mieszka tu Pan od lat i jest Pan związany z tym miejscem. Wnioskuję po sposobie opisu tego miejsca. Otóż droga, która tamtędy prowadzi jest miejscem znacznie oddalonym od przedszkola ( wejście jest od drugiej strony, a samo przedszkole jest odgrodzone wysokim płotem :) ). Zamiast próbować na siłę wciskać kolejne miejsce, które ma przeznaczenie "rekreacyjne" może warto by było najpierw się rozeznać w okolicy i jej zapotrzebowaniu na miejsca parkingowe, których od lat ewidentnie brakuje a mimo to są one "usuwane". Może warto by było pomyśleć o ich zapewnieniu mieszkańcom, którzy są tacy źli i rozjeżdżają trawniczki bo wracając z pracy nie mają gdzie postawić samochodu. Owszem samochód to przywilej - ale spędzanie czasu na ławeczce już nim nie jest? :) Podwójne standardy i hipokryzja. Chodnik chodnikiem, ale od lat tamtędy przejeżdzam i nigdy nie było sytuacji potrącenia czy też stworzenia jakiegokolwiek zagrożenia z obydwu stron. Wystarczy kultura osobista i wyrozumiałość, której ewidentnie ludziom takim jak Pan brakuje. "Starsi" mieszkańcy nawet nie wychodzą z domów, może poza wizytą w sklepie. W aktualnej sytuacji (pandemia koronawirusa) taki projekt jest wręcz zabójczy i nie powinien mieć miejsca zgodnie z aktualnymi rozporządzeniami i ustawami. Pozdrawiam serdecznie :)
    Mieszkaniec26208  24.02.2021 13:40
  • Szanowni,
    tak, jestem mieszkańcem okolicy i codziennie w drodze do pracy idąc od Białobrzeskiej do Grójeckiej przechodzę tamtędy i widzę tę wyrozumiałość, jak matki z wózkami i starsze osoby poruszające się o kulach uskakują przed samochodami na to rozjeżdzone błotko. Być może miejsc parkingowych nie jest wystarczająco dużo, ale obecna sytuacja faktyczna jest taka, że wg. planów miejscowych jest to chodnik, a więc nie mogą się po nim poruszać pojazdy mechaniczne. I to nie podlega dyskusji. Natomiast jeżeli mieszkańcy chcą nadal parkować w okolicy, to nie widzę powodu, dla którego nie mogliby zgłosić tego miejsca jako parkingu w kolejnej edycji budżetu obywatelskiego, ale jako takiego ucywilizowanego - z wyznaczonymi miejscami, odpowiednim dojazdem etc.
    A miejsce spotkań na świeżym powietrzu w dobie pandemii to genialny pomysł - w końcu transmisja wirusa w przestrzeniach otwartych jest zdecydowanie niższa. Więc zachęcajmy naszych seniorów do spotkań na skwerach, ławkach a nie w domach.
    Mieszkaniec26207  24.02.2021 14:10
    • Jak najbardziej tak, projekt na przebudowę tego miejsca na parking (przykład Bitwy 6) z wyznaczonymi miejscami.
      Natomiast co do tych matek i innych…., to mam dużo wątpliwości. Ludzie sami chodzą po ulicy zamiast wejść na chodnik. Bardzo często widzę mamy z wózkami i innych pieszych, którzy idą uliczką wychodząc z bramy przy budynku Grójecka, bo nie chce się wejść na chodnik. A potem pretensja do kierowców.
      Mieszkanka27116  19.06.2021 00:28
  • Bardzo mi się podoba pomysł na to miejsce. Dzisiaj nawet nie mam gdzie wyjść z moją sunią na spacer. Podwórko może służyć większej liczbie mieszkańców i to oceniam na plus. A po takiej zmianie każdy znajdzie coś dla siebie. Kilka miejsc do zostawienia samochodu też będzie. Nie jestem w stanie chodzić daleko, a ławka na podwórku by się przydała - szczególnie, że mamy naprawdę ładne drzewa za oknem. Mamy różne potrzeby, a teren jest spory i da się na nim jak widać pogodzić wiele aktywności
    Mieszkanka26239  27.02.2021 09:49
    • trawniki dla piesków oraz ławeczki są od strony bitwy
      Mieszkaniec26914  15.06.2021 12:59
  • Pomysł jest super! To co jest teraz to betonoza z nielegalnym parkingiem. Głosy dotyczące potrzebnych miejsc parkingowych powinny być kierowane do miasta a nie pomysłodawcy projektu. Obszar jest bardzo dobrze skomunikowany (rowerowo, czy komunikacja zbiorowa), a oczekiwanie, że będę mieszkać w centrum wielkiej metropolii i mieć miejsce parkingowe pod domem jest po prostu nie realne. Dodatkowo pokazuje też krótkowzroczność bo zamiast zastanowić się jak poprawić jakość życia i przestrzeni miejskiej, zastanawiamy się jak dopchać więcej samochodów i zlikwidować zieleń. To nic że pod nosem są autobusy / tramwaje, a niedługo powstanie dodatkowa linia - chcem samochodem! Proszę bardzo najlepiej do własnego dużego pokoju :)
    Mieszkaniec26397  30.03.2021 12:08
  • I oto mamy przedsmak zmian, które miejmy nadzieję czekają nas na skwerze w przyszłości. Dzięki wysiłkom służb miejskich teren zyskał nowe nasadzenia, ławeczkę i kosz na śmieci. Miejmy nadzieję, że niedługo pojawi się ich więcej, niezorjeżdżona trawa się zazieleni i mieszkańcy będą mogli się cieszyć spokojnym miejscem do odpoczynku, relaksu i międzysąsiedzkich spotkań!
    Mieszkaniec26207  09.06.2021 08:22
    • Ten projekt jest do bani a ta jedna założona ławeczka już jest okupowana przez pijaków i co pan na to
      jest fajnie??????????
      Mieszkaniec26914  16.06.2021 14:45
  • w sprawie zmian na podwórku Bitwy 4, Grójecka 78, Przemyska 9,
    dotyczących: nasadzeń nowych drzew(już to wykonano w załączeniu zdjęcia)i w tym wypadku jest to potrzebne, natomiast zabranie dużej powierzchni podwórka na którym mieszkańcy z Bitwy 4 i Grójecka 78 parkują samochody na zainstalowanie ławek jest dyskusyjne. W tych dwóch budynkach jest po 150 mieszkań , więc te miejsca do parkowania są bardzo potrzebne. Chciałbym się dowiedzieć czyja jest inicjatywa wprowadzenia zmian na podwórku? W moim Zarządzie nikt nic na ten temat nie wie, sąsiedzi też nie znają tej sprawy. Według mnie za tym stoją mieszkańcy nowo wybudowanego malutkiego budynku, o przepraszam to się nazywa Willa Banacha na aż 12 mieszkań Przemyska 9 z parkingiem podziemnym i to im przeszkadzają samochody. Dlaczego nie przeprowadzono konsultacji w tej sprawie z mieszkańcami okolicznych dużych budynków tylko jest brany pod uwagę interes bardzo bogatych mieszkańców Willi których było stać na zakup mieszkań wykończonych pod klucz, zdjęcia wnętrz są na stronie Willi. Także sumując bogaty wszystko może załatwić, także jeszcze raz podkreślam kto stoi za tą inicjatywą bo nie mieszkańcy z Bitwy i Grójeckiej, czy nie można pozostawić tego podwórka w stanie obecnym? Acha ławeczki i trawniki są przy budynku od ulicy Bitwy Warszawskiej, więc jak ktoś jest taki spragniony siedzenia na ławeczce to jest miejsce i dla piesków też , koszty bardzo wysokie
    projekt do kitu a te kąciki dla seniorów to paranoja
    Mieszkaniec26914  15.06.2021 12:57
    • Oczywiście, że w zarządzie ani jednym, ani drugim ani pewnie trzecim nic nie wiedzą, bo to teren należący do miasta i zarządzany przez ZGN na Ochocie bodajże.
      A to, że wszystkie uliczki i placyki na osiedlu są zastawione autami to już zasługa tych, co chcą mieszkać w centrum miasta i wjeżdzać autem do dużego pokoju, i tych, co mają po 2-3 auta w gospodarstwie domowym, tym bardziej, że pod nosem jest duży węzeł komunikacyjny na skrzyżowaniu Bitwy i Grójeckiej.
      Mieszkaniec26207  15.06.2021 21:47
    • to może mam mieszkać na wsi bo mam samochód paranoja
      projekt jest nietrafiony i tyle w temacie panie urząd miasta
      Mieszkaniec26914  16.06.2021 07:36
    • Jestem jak najbardziej przeciwna temu projektowi, niektórzy myślą ze jeżeli teren jest gminy to mieszkańcy nie maja nic do powiedzenia. Wiec spytam po co komu placyk, jeżeli ludzie go nie chcą. Chyba tylko dla wandali i pijaków.
      Nie może być tak, ze bez konsultacji mieszkańców próbuje ich sie uszczęśliwiać na sile.
      Mieszkanka27116  16.06.2021 23:38
  • Jestem bardzo przeciwna takim wymysłom. Projekt jest drogi i nie przemyślany. Nie wiem gdzie tu jest taki metraż do zagospodarowania 730 m2. Jak ktoś sobie wyobraża, ze przy płocie przedszkola ma być wychodek dla psów oczywiście wg projektu. Podwórko to nigdy nie cieszyło się sława. Już postawienie ławeczki spowodowało to, ze jest „obsrane” przez ptaki a patologia „pijacy” przesiadują tam, piją i śpią. Szkoda, ze nie mogę na dowód wrzucić tu zdjęcia.
    W koło jest już pełno śmieci, worków plastikowych i innych a z kosza się wysypuje. A dzieci z przedszkola na to patrzą. Mieszkam na Ochocie ponad 60 lat a przy tym podwórku prawie 40 lat. Stawiane sprzęty dla dzieci były zawsze niszczone a na ławkach pijacy przesiadywali do późnych godzin wieczornych. Tuż przy opiece, kiedy nie było apartamentowca często grillowano i pito alkohol. Policja tylko z daleka dochodziła bo bali się interweniować.
    Może lepiej by było aby zadbać o te krzaczory, które nasadzono na trawnikach i nikt o to nie dba. To nie trawnik a klepisko, którego nikt nie kopie i nie dba aby rosła trawa. Drzewa, które nasadzono od wewnątrz przy budynku Bitwy 4, trzy uschły ale wsadza się kilkanaście drzew na skrawku zieleni podwórka zamiast wymienić te uschnięte. Moja babcia, rodzice i ja z dziećmi także nigdy nie chcieliśmy korzystać z tego podwórka. Mamy piękne parki i również doszedł park zachodni a tak że plac dla dzieci Baśniowa. To ma sens utrzymywanie placy a nie robić ludziom na złość i wydawać pieniądze na coś czego nie chcą. To podwórko zawsze było przechodnie: na bazar, do komunikacji …
    Uważam, również ze lepiej by było przebudować ten teren na parking tak jak jest zrobione na Bitwy 6. Bloki te są stare, nie posiadające garaży i należałoby z tym zrobić porządek ku uciesze mieszkańców tych terenów. W tych blokach mieszka sporo starszych ludzie dlaczego oni nie maja mieć możliwości postawienia samochodu na własnym podwórku. Ostatecznie pracowali całe życie na to aby mieć samochód i nim jeździć. Nie wszyscy mogą jeździć rowerem czy hulajnoga.
    Mieszkanka27116  16.06.2021 14:26
    • NO NARESZCIE KTOŚ NAPISAŁ PRAWDĘ O TYM ZŁYM PROJEKCIE SKWERKA BRAWO BRAWO
      Mieszkaniec26914  16.06.2021 14:42
  • Smutne są te komentarze krytykujące, a nie proponujących nic sensownego w zamian. Jedyna koncepcja tych "komentatorów" to wybetonować i zamienić na parking - proponuję najlepiej 100 piętrowy żeby można było stawiać na sobie samochody. Poza tym parkingo-smutkiem zero jakichkolwiek propozycji poprawiających jakość tego miejsca i jego użyteczność.

    To tylko pokazuje jak bardzo ta inicjatywa jest potrzebna!

    A dla malkontentów i "poszukiwaczy prawdy" - zapraszam wysilić się i złożyć swój pomysł do budżetu partycypacyjnego, czy może to jednak za dużo wysiłku i starcza sił tylko na internetowe utyskiwania?
    Mieszkaniec26397  16.06.2021 15:20
    • Szanowna/y Pani/nie
      Tak to jest smutne ale bardzo prawdziwe. Bez przesady z tym betonowaniem. Może to byłby dobry pomysł aby wybudować parking piętrowy a nie zabierać miejsca parkingowe budując apartamentowiec.
      Widać ze Pan/i nie mieszka przy tym podwórka jak pisze takie rzeczy.
      Co z tego, ze to jest teren Gminy ale gminę ta stanowią mieszkańcy, którzy powinni mieć coś do powiedzenia. Nie może być tak, ze jedna osoba bez konsultacji nagle zgłasza beznadziejne projekty. Jestem osoba starszą i nie mam ochoty siedzieć na brudnych ławkach z „pijakami”. Jak będę chciała posłuchać śpiewu ptaków to pojadę do lasu albo pójdę do parku. Tak że mam prawo mieć możliwość zaparkowania samochodu koło domu a nie dźwigać zakupy kilometr od domu.
      Może lepiej Pan/Pani wymyśli co zrobić aby rowerzyści nie rozjeżdżali ludzi na chodniku Bitwy Warszawskiej 4 od Grójeckiej w kierunku Dworca Zachodniego. Albo niech ruch rowerowy zostanie skierowany na stronę przeciwna gdzie jest ścieżka rowerowa. To jest kwestia kilku znaków i słupków. Doprosić się nie można aby można na odcinku Bitwy 6 postawić stosownego znaku lub słupków aby po wąskim chodniku gdzie stoją ławki przestały jeździć rowery. To są potrzeby mieszkańców.
      Na zakończenie pare zdjęć prześlę jako załącznik wspaniałego pomysłu, brut, śmiecie, picie i spanie na nowej ławeczce, zaniedbane trawniki ( wystarczy skopać i posiać trawę), zadbać o posadzone krzaki i lepiej było wymienić uschnięte nasadzenia pod blokiem a nie wskazać drzewa jedno na drugim na małym skrawku trawnika :(
      Pozdrawiam
      Mieszkanka Gminy Ochota
      PS zdjęcia wysłałam w mailu
      Mieszkanka27116  16.06.2021 23:30
  • Niektórzy "komentatorzy" nie potrafią chyba czytać ze zrozumieniem na skwerku planowanym parkuje obecnie około 10 w porywach do 12 aut... Reszta tego wspaniałego parkingu zostaje!! Przypominam że nie jest on zgodny z prawem, co z resztą pokazują załączone materiały, jest on nielegalny. Tam przewidywana od lat była zieleń osiedlowa. Mieszkam przy Siewierskiej praktycznie od urodzenia i za każdym razem kiedy patrzę na te biedne starsze Panie i Panów którzy przechodzą przez to betonowe rozjeżdżone klepisko nie mając gdzie przysiąść po zrobionych zakupach, robi mi się smutno, że właściwie posiadacz samochodu jest stawiany w przestrzeni osiedlowej na piedestał. Naprawdę trudno przeprowadza się zmiany jeśli ktoś niedokładnie czyta przedstawioną pracę, łatwo jest krytykować a trudno samemu coś zaproponować prawda? Popieram ten projekt wreszcie będzie jakiś oddech od tej przytłoczonej samochodami przestrzeni. A apropos nowych nasadzeń drzew zwiędły bo ziemia do której są wsadzone była rozjeżdżana przez parkujące tam auta!
    Mieszkanka27156  16.06.2021 20:40
    • Drzewa uschły przy bloku , dokładnie trzy. Chciałam zauważyć, ze tam nie ma możliwości rozjeżdżania trawnika. Na trawnikach rosną krzaczory, o które od zasadzenia nikt nie dba. Trawnik nie pamięta łopaty i ziaren trawy. Pewnie, ze smutno.
      Szkoda, ze Pani nie pomyślała, aby powstał skwerek pomiedzy Przemyska i Siewierska (tam gdzie jest dawny SPEC), gdzie nie będzie spalin i samochód w koło.
      Zdjęcia wysłałam w odpowiedzi na maila
      Pozdrawiam
      Mieszkanka27116  16.06.2021 23:26
    • Oczywiście że jest bo zanim posadzono drzewa rozjeżdżano trawnik, który stał się błotem, przechodzę tam praktycznie codziennie i widzę co się dzieje. Każdy może zgłosić projekt do budżetu obywatelskiego, za rok może to być SPEC :) a spaliny no cóż, właśnie zmniejszając ilość parkowanych samochodów zmniejszymy ilość spalin.
      Mieszkanka27156  16.06.2021 23:55
    • Pani mieszkanko 27156
      Właśnie dlatego, ze nikt nie myśli o mieszkańcach dzieją się takie rzeczy. Samochód jak stoi to nie wydziela spalin. A ta wewnętrzną uliczka jeździły i będą jeździć samochody wiec nie jest to dobre miejsce dla wypoczynku. Ponadto wg planu gdzie nasadzono drzewa, jedno na drugim, ma powstać wychodek dla psów. A jeżeli Pani codziennie przechodzi przez nasze podwórko to zapewne Pani widzi te śmiecie występujące się z kosza, pijaków którzy siedzą i piją alkohol oraz śpią na tej ławeczce., a na to patrzą dzieci z przedszkola. Wiec jak my biedne staruszki mamy tu wypoczywać. Może zamiast tych krzaczorow o które nikt nie dba nasadzić krzewy kwitnące które będą cieszyć oko a nie sadzić drzewa z których szpaki będą zanieczyszczać ławki.
      Mieszkanka27116  17.06.2021 00:19
    • idz kobieto na leczenie na tej jednej ławeczce którą posadowili już pijaczki siedzą piją i nie dość tego to śpią wiec ten skwerek jest potrzebny ale dla patologi z mopsu
      Mieszkaniec26914  17.06.2021 07:46
    • Proponuje, aby o podwórku na Bitwy decydowali mieszkańcy, do których bloków owo podworko należy, a nie mieszkańcy z kilku ulic dalej. Zajmijcie się Waszymi podwórkami i chodnikami, które są jeszcze bardziej zastawione przez auta. Gdyby mieszkańcy chcieli tam skwer to by tak było i dbałaby o to. Skoro jest tam parking to
      Chyba tez o czymś mówi i świadczy. Naprawdę znajdujemy się w takiej lokalizacji, ze do dwóch ogromnych parków mamy po 15 min na piechotę, a po drugiej stronie Bitwy jest Skwer Maharadży, którego rewitalizacją moznaby się zająć. Nie twórzmy sztucznie miejsc, z których korzystać będą jedynie „menele”, co dzieje się już teraz. Nie można wrocic z dzieckiem z przedszkola, bo już siedzą tam narąbany jegomoście, butelki wysypują się z kosza i nikt tam nie sprząta. Do tego wszędzie walają się kupy psów! Tak samo będzie wyglądał nowy skwerek! Chce widzieć miny i zadowolenie mieszkańców nowego bloku, jak to wszystko będzie pod ich oknami - może wtedy się ockną i zgłoszą jakiś sprzeciw. Pomysł jest absolutnie nie do zaakceptowania. I tak, jestem mieszkanka tego bloku, mam auto, po mieście poruszam się komunikacja, ale czasem muszę skorzystać z auta i chce mieć do tego prawo, tak jak chce mieć miejsce, by to auto zaparkować…
      Mieszkanka27427  20.06.2021 07:46
    • Dzień dobry mieszkanko 27427.
      Popieram Pani opinie w 100%. Każdy powinien zajmować się swoim podwórkiem. Ktoś próbuje uszczęśliwiać nas na siłę.
      Mieszkanka27116  20.06.2021 10:14
    • Mieszkanko z Siewierskiej,
      proszę urządzać swoje podwórko, a nie sprowadzać patologię za prawie pół miliona na nasze. Czyż to nie właśnie mieszkańcy z Siewierskiej zainstalowali kraty w bramie swojego budynku, żeby uchronić się przed napływem patologii z naszego podwórka?. W tym miejscu nie może stać żadna ławka. Nigdy nie służyła i nie będzie służyć mieszkańcom. Znowu sprowadzi nam typy spod ciemnej gwiazdy, a my mieszkańcy będziemy żyć w strachu. Nie dla marnowania publicznych pieniędzy.
      Mieszkanka28660  04.07.2021 12:50
  • Nie wiem skąd się bierze przeświadczenie, że to mieszkańcy innych oddalonych od tego podwórka budynków chcą przynajmniej częściowej jego zmiany. Mieszkam od 40 lat przy tym podwórku i z żalem patrzę jak nie potrafimy szanować zieleni i samych siebie na wzajem. Na wszystko na podwórku jest miejsce i na rekreację w zieleni, i na szybki spacer z psem i na samochody. Gdy nie ma miejsca na mój samochód szukam go dalej do skutku i zwykle nie zajmuje mi to wiele czasu, żeby zaparkować tylko, że trochę dalej od klatki. To nie jest koniec świata. Mieszkańcy Bitwy Warszawskiej 6 i Białobrzeskiej 22 też długo nie mogli doprosić się wygospodarowania jakiegoś miejsca do posiedzenia. Tylko, że średnio im się udało, bo muszą siedzieć między samochodami. Na naszym podwórku mamy piękny starodrzew. Doceniam to i przykro mi patrzeć, że traktujemy to miejsce wyłącznie jak betonową patelnię do parkowania, tuż przy ogrodzeniu przedszkola, jeżdżąc innym po plecach przez chodnik. Zawsze zastanawiam się co musi myśleć mój pies o miejscu, na które muszę go z braku laku wyprowadzać... :-( Tak więc popieram w 100%. Pozdrawiam, Jarek
    Mieszkaniec27437  20.06.2021 11:43
    • Panie Jarku. Ja rozumiem Pana argumenty. Tylko pytam dlaczego teren na którym stoi apartamentowiec Przemyska chyba 9 został tu wybudowany. Dlaczego wewnątrz podwórka buduje się takie budynki. A terenie zielonym przy opiece i dawnym żłobku mozna było zaadaptować na miejsce do posiedzenia i dla dzieci. Zamiast dać inny teren deweloperowi to wycięto drzewa biegiem jak tylko weszła ustawa i zmiejszonej miejsca parkującymi. Zasłonięto przestrzeń mieszkańcom na wyższych piętrach i tym na dole. Wycięto drzewa i nasadzono nam pod blokiem i krzaczory o które nikt ale to nikt nie dba. Państwo z bitwy 6 mogli by pokusić się o adaptacje podwórka na tyłach straży miejskiej i tyłach budynku Siewierska gdzie dawny spec był. Nikt nikomu by nie przeszkadzał. Jeżeli pan mieszka tu tak jak ja długo to widział pan ze na ławeczkach dawniej jak i dzisiaj, na tej jednej, siedzą osoby spożywające alkohol bądź piwo. Odzywają się wulgarnie a za płotem jest przedszkole. Strach się bać. Dlatego nie chcemy tego. Moja babcia, rodzice a także ja z dziećmi korzystaliśmy z parku bo tu było bardzo nieprzyjemnie usiąść na ławce. Teraz śmiecie się walają. Nawet ktoś żucił worek na śmiecie i dalej leży ten syf. Dlatego nie chcemy powtórki z rozrywki.
      Pozdrawiam
      Mieszkanka27116  20.06.2021 13:01
  • Z przerażeniem dowiedziałam się o projekcie sprowadzenia nieszczęścia na nasz teren pod postacią skweru. Mieszkam tu ponad 46 lat i wychowałam się na tym podwórku, Doświadczyłam wszystkich transformacji tego miejsca. Okoliczne ławki były zawsze miejscem spotkań pijaków, podejrzanych typków, głośnych balang i bójek. Z czasem było coraz gorzej. Lata 90 i początek XXI wieku to liczne kradzieże samochodów, poprzebijane opony, porozbijane butelki, porozrzucane strzykawki i igły, rozboje . Nigdy nie wypuściłam wówczas moich dzieci na to niebezpieczne podwórko. Gdy skradziono mi samochód spod okien, rozmawiałam z policją i prosiłam o więcej patroli ze względu na to , że jest to niebezpieczna okolica. Policja odpowiedziała, że musieliby tu być cały czas, ponieważ problem tego podwórka leży w jego lokalizacji. Jest ono położone u zbiegu dużych ulic, gdzie przesiadają się podróżni z różnych dzielnic oraz przyjezdni z Dworca Zachodniego, ponadto młodzież przed lub po szkole z okolicznych przystanków szuka miejsca na spotkania, wypicia piwa lub przyjęcia narkotyków, jest to dobre miejsce dla dilerów ( duży ruch i są ukryci za blokami), wreszcie za bramą znajdują schronienie dla siebie alkoholicy, bezdomni i poszukiwacze podwórkowej toalety. Wszystko się poprawiło gdy z podwórka ZNIKNĘŁY ŁAWKI i parkujące samochody zajęły miejsce spotkań podejrzanym typom. Ostatnie lata to NAJBEZPIECZNIEJSZY okres tego miejsca. Ten skwer znowu sprowadzi na nasze podwórko, bezdomnych , alkoholików, porozbijane butelki ,wymioty, dilerów narkotyków i dopalaczy, przestępców , powrócą rozboje. Zwolennicy tego projektu zapewne mieszkają w tym miejscu niewiele lat i nie zdają sobie sprawy jak było tu niebezpiecznie . Gmina powinna dbać przede wszystkim o bezpieczeństwo mieszkańców, a nie wspierać półświatek.
    Mieszkanka28660  01.07.2021 22:30
    • Dzień dobry,
      Zgadzam się z tym co jest napisane w 100%. Nie wiem tylko kto macza w tym palce aby bez zgody mieszkańców wymyślać takie projekty, najgorzej jak próbuje się nas mieszkańców uszczęśliwiać na siłę i chce wybudować skwer dla patologi i tych wszystkich o których Pani pisze. Teraz to tylko trzeba się modlić aby na te bzdury ludzie nie głosowali.
      Pozdrawiam
      Mieszkanka
      Mieszkanka27116  06.07.2021 11:40
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany