Nowy las na Bielanach - posadzenie 500 drzew ozdobnych na serku bielańskim przy metrze Słodowiec

201
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Bielany
Autor pomysłu Piotr Walas
Współautorzy Ewa Turek
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
973 179 zł
Kategoria
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Oddano 2291 głosów za tym projektem
Wyślij wiadomość do autora
Dzięki posadzeniu 500 drzew ozdobnych powstanie nowy, piękny las na Bielanach. Ozdobne drzewa będą cieszyły oczy Mieszkańców, a przede wszystkim będą dawały cień w letnie, upalne dni.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Bielany
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Serek bielański - teren ograniczony ulicami: Żeromskiego - Marymonka - Sacharowa
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Dzięki posadzeniu 500 drzew ozdobnych powstanie nowy, piękny las na Bielanach. Ozdobne drzewa będą cieszyły oczy Mieszkańców, a przede wszystkim będą dawały cień w letnie, upalne dni.
Opis projektu
Posadzenie 500 drzew ozdobnych na serku bielańskim przy metrze Słodowiec. Ozdobne drzewa będą cieszyły oczy Mieszkańców, a przede wszystkim będą dawały cień w letnie, upalne dni.

Taki reprezentacyjny punkt, jakim jest serek bielański przy metrze Słodowiec zasługuje na odpowiednie zagospodarowanie.

Obwód pnia wszystkich sadzonych drzew minimum 15 cm.

Na etapie realizacji projektu wykonawczego wiążąca będzie opinia uzyskana od: Metra Warszawskiego, dendrologa, geodety, kulturoznawcy oraz architekta (zgodność posadowienia elementów zawartych w projekcie z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego). Dopuszcza się zmianę lokalizacji (parki lub tereny zieleni w obrębie Dzielnicy Bielany), niektórych pozycji zawartych w projekcie, jeżeli na etapie realizacji projektu wykonawczego uzyska się negatywną opinię od któregoś z podmiotów, jednostek.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Drzewa produkują tlen i można się schronić w ich cieniu podczas upalnego lata

Charakterystyka

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1946,35 - 1 szt. drzewa o obwodzie powyżej 15 cm. Na kwotę 1946,35 zł składa się zakup materiału, transport, nasadzenie i roczna pielęgnacja.
1946,35 zł x 500 szt. = 973179,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
973 179,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Poprawa estetyki miejsca, zwiększenie terenów do rekreacji dla wszystkich grup wiekowych.

Modyfikacje

07.01.2021 17:09
Piotr Walas
26.01.2021 11:03
Koordynator w Dzielnicy Bielany
21.04.2021 14:43
Wydział Ochrony Środowiska dla Dzielnicy Bielany
22.04.2021 14:13
Koordynator w Dzielnicy Bielany
28.04.2021 10:23
Wydział Ochrony Środowiska dla Dzielnicy Bielany

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (12)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Świetny pomysł! Popieram!
    Mieszkaniec26131  11.02.2021 20:50
  • Świetny pomysł, jednak zwracam uwagę, by sadzić tylko gatunki rodzime (a też mogą być ozdobne!)
    Mieszkanka26165  15.02.2021 15:07
  • To jest beznadziejnie głupi pomysł. Metro jest najdroższym, ale i najlepszym środkiem komunikacji po mieście. Dlatego też maksymalnie duża ilość spraw powinna być możliwa do załatwienia w pobliżu metra na piechotę - zakupy, praca, mieszkanie.

    Setki tysięcy ludzi buduje się na zadupiach typu Wawer czy Zielona Białołęka, bo za mało jest inwestycji w lepiej skomunikowanych rejonach, które leżą odłogiem. Następnie z racji braku dobrego zbiorkomu ludzie wsiadają w samochody i jadą do centrum przyczyniając się do większego zanieczyszczenia powietrza, korków i hałasu. Dlatego takie działki przy metrze powinny być jak najszczelniej zabudowywane, aby przeciwdziałać rozlewaniu się zabudowy na przedmieścia i zwiększaniu kosztów funkcjonowania miasta (kolejne latarnie, kanalizacja, drogi, odśnieżanie, itp), które to ponoszą wszyscy mieszkańcy niezależnie od tego gdzie mieszkają.

    Przypomnę też, że będąc przy metrze wystarczy przejść przez ulicę i już jest się w Dolince Marymonckiej, a dodatkowo w promieniu 5-7 min spaceru od metra są 3 parki - Stawy Kellera, Park Zbigniewa Herberta i Park Olszyna. Nie ma lepszego sposobu na ochronę środowiska jak tworzenie przestrzeni miejskiej, w taki sposób, który pozwala żyć bez auta. Jeśli obok metra nie powstaną mieszkania to powstaną w innym miejscu, np. na Derbach, a wtedy przybędą dodatkowe setki aut codziennie jadących do centrum.

    Jeśli obok metra nie da się wybudować mieszkań lub biur (bo strop metra) to powinny tam powstać dziesiątki punktów handlowych - warzywniaki, sklepy, restauracje, bary i inne punkty usługowe.

    Sadzenie drzew i innej zieleni to genialny pomysł, ale powinien być robiony z głową. W mieście są setki kilometrów dróg przy których jest miejsce na nowe drzewa, a jednocześnie nie da się tam stawiać mieszkań czy biur. Na takich miejscach i projektach najlepiej się skupić.




    Edit 8.05.2021, 10:00

    Do Mieszkaniec26131, bo nie mam możliwości odpowiedzenia pod jego komentarzem.

    1. Każdy kto skończył choćby podstawówkę wie, że z klasówki można dostać nie tylko jedynkę lub szóstkę, ale pomiędzy nimi jest wiele innych ocen. Mówiąc inaczej - świat nie jest zero-jedynkowy. Dlatego mówienie, że "a nie zabudowujcie betonem i parkingami każde zielone miejsce w Warszawie," jest perfidnym kłamstwem. Nikt w mieście nie chce zabetonować całej zieleni. Miasto to twór wielofunkcyjny i jest w nim miejsce dla każdego typu infrastruktury czy zieleni. Obok metra Słodowiec jest mnóstwo zieleni, czyli kilka parków.
    Jest mnóstwo miejsc w Warszawie, które powinny zostać zabudowane nowymi ulicami, blokami czy biurami oraz mnóstwo miejsc, gdzie jest zbędny asfalt i beton, np. niebawem ruszy zazielenienie ul. Stalowej na Pradze Północ, gdzie 2000 m2 asfaltu i betonu zostanie zerwane i zastąpione zielenią.
    W łazience człowiek się myje, a w łóżku śpi. I tak samo jest z przestrzenią miejską. Nie warto wszędzie sadzić drzew (wstawiać łóżka do łazienki), bo niektóre miejsca można zagospodarować dużo lepiej i sensowniej dla większości ludzi.

    2. "Drgania powodowane przez jeżdżące pociągi nie wpływają pozytywnie na konstrukcje z betonu i cegły, a wręcz całkiem na odwrót." - To jest kłamstwo. Mamy XXI wiek i metro już jeździ pod budynkami w Warszawie, one stoją i mają się dobrze. Poza tym nie trzeba budować nad metrem wielkich konstrukcji. Może na rogach działki, czyli z dala od tunelu da się postawić coś większego, np. mieszkania, ale jeśli nie to wystarczy jeśli wokół stacji powstanie kilkadziesiąt niskich pawilonów, w których ludzie będą mogli załatwić jak najwięcej spraw bez jeżdżenia autem. Bo jeśli nie tu to pojadą gdzieś indziej, a czym dalej od metra tym większa potrzeba korzystania z auta.

    Za drzewami przy metrze może głosować chyba tylko osoba, która ma z okna widok na ten teren i chce sobie sprawić ładny widoczek.
    Mieszkaniec15272  19.02.2021 19:58
    • Zgadzam się w 100%, nie można cieszyć się "bo sadzą drzewa", trzeba to robić mądrze.
      Mieszkaniec22627  19.02.2021 22:27
    • Mieszkaniec15272 i Mieszkaniec 22627, nie zgadzam się z Wami w żadnym stopniu. Chcecie mniej aut w centrum, to rozwijajcie miejską komunikację, a nie zabudowujcie betonem i parkingami każde zielone miejsce w Warszawie, bo tam gdzie miejska infrastruktura, tam i pojawią sią auta. W chwili obecnej zza okna jakoś nie widzę zbut dużo aut na Serku Bielańskim. Poza tym zabudowa budynkami terenu nad tunelem metra jest bardzo nieodpowiedzialnym pomysłem. Drgania powodowane przez jeżdżące pociągi nie wpływają pozytywnie na konstrukcje z betonu i cegły, a wręcz całkiem na odwrót. Nikt nie chciał by mieszkać w budynku który drży kiedy za każdym razem pod nim przejeżdża pociąg. Teren powinien zostać zielony, a dodatkowe drzewa tylko uatrakcyjnią teren przy wejściu do metra Słodowiec.
      Mieszkaniec26131  19.02.2021 23:16
  • Pomysł tragiczny, aczkolwiek idealnie wpisujący się we współczesny klimat dekadencji. Władze Bielan nie są w stanie zagospodarować tego świetnie skomunikowanego terenu, brak im wizji, pomysłu i woli działania, to po prostu postanowiły skapitulować i dorobić do tego ekologiczną ideologię, tak jakby na Bielanach brakowało drzew. Władze Bielan nie są w stanie rozwiązać kwestii zagospodarowania tego cennego terenu, więc postanowiły pozbyć się problemu, uciekając w las - dosłownie i w przenośni.
    Mieszkaniec26191  20.02.2021 08:09
  • Tam powinna być zabudowa a nie las, to jest tak bezmyślne, że aż ręce opadają - większym idiotyzmem był tylko chyba jezioro i las Śpiewaka radośnie szkicowane metr ponad tunelami kolejowymi na placu Defilad. Na serku bielańskim gdzie władowano setki milionów w tak dobre skomunikowanie komunikacją zbiorową powinna być koncentracja usług, dostępnych przede wszystkim inaczej niż tylko samochodami. Tymczasem w Warszawie planowanie jest postawione na głowie, gęsta zabudowa powstaje w miejscach trudno dostępnych, gdzie zatykają się drogi bo wszyscy pchają się tam samochodami, a tam gdzie powinny być centra miejskie czy dzielnicowe chce się... sadzić drzewa. Park powinien był powstać między Rudzką a Trasą AK. Skoro puszczono ten obszar pod deweloperkę, to należy poszerzyć park przy Stawach Kellera na drugą stronę Kolektorskiej w stronę Opatowskiej. Na serku, tak jak planowano od dziesięcioleci, niech powstanie centrum dzielnicowe.
    Mieszkaniec1944  20.02.2021 22:43
  • Ten pomysł to nieporozumienie. Metro, tramwaje, autobusy, a nad tym pole, przedepty i buda z pieczonymi ziemniakami. Więc najlepiej zrobić tam las, a tam gdzie jezdzi jeden autobus budować osiedla mieszkaniowe. Szkoda tylko, że taka niekompetencja wykazuje się radny.
    Mieszkaniec26508  07.05.2021 23:54
  • Świetny pomysł! Jak najwięcej zieleni. Brakuje w tym miejscu zieleni. Osiedla bielańskie zostały mądrze urbanistycznie przemyslane przez małżeństwo Piechotków. Teraz deweloperzy jak szaleni budują bez ładu i składu. Rozumiem, że wiele osób chce mieszkać w naszej pięknej dzielnicy, ale wepchane na siłę przez deweloperów kolejne blokowisko na serku nie będzie miłym miejscem do mieszkania- hałas i życie wśród spalin. Park w w tym miejscu to dobry pomysł. Estetycznie wyeksponuje to miejsce. Zrównoważy smród spalin. Ludzie z osiedli i ogromnego Słodowiec City będą mieli gdzie spacerować. Popieram pomysł drzew!!!!
    Mieszkanka26569  28.05.2021 15:35
  • Popieram!
    Te drzewa powinny tam zostać posadzone już 20 lat temu! jeśli nie teraz, to kiedy? Nie będzie już lepszego klimatu (dosłownie) na sadzenie drzew.
    Każdy wolny skrawek miasta powinien zostać obsadzony drzewami, i to jak najszybciej. Drzewa istotnie wpływają na zdrowie fizyczne i psychiczne mieszkanców.
    Drzewa produkują tlen, pochłaniają dwutlenek węgla, a liście naturalnie oczyszczają powietrze z zanieczyszczeń.
    Ponadto przeciwdziałają tworzeniu się wysp ciepła. Problem ten jest jednym z istotnych zagrożeń z jakimi boryka się teraz a w szczególności w przyszłóści Warszawa. Okoliczne budynki absorbuja i będą absorbować coraz więcej pormieniowania słonecznego, które będą oddawały do otoczenia, tworząc teren nieznośny do przemieszczania się pieszo i na rowerze. Taki zadrzewiony skrawek ziemi świetnie schładza atmosferę, tworzy mikroklimat dla okolicy. Drzewa także działają jak gąbka, która pochłania wodę z nawalnych deszczy, których będziemy mieli coraz więcej (zalewanie stacji metra na horyzoncie). Ponadto sprzyjają bioróżnordności - to siedlisko dla, małych ssaków, ptaków i owadów, których tak bardzo potrzebujemy, także w mieście.
    Myślę, że wyjście z metra, spacer z psem będzie dużo przyjemniejszy i zdrowszy niż przez obecnie istniejącą pustynię.
    Mieszkanka28001  28.06.2021 17:00
  • Komentarz został usunięty przez autora

    Mieszkanka28001  28.06.2021 17:01
  • Za przeproszeniem, ale to jest jakieś nieporozumienie. Siatka ulic i S8, metro i tramwaj, szkoła, modernistyczne osiedla pełne zieleni, zieleń na wschód od marymonckiej, Stawy Kellera i w zasięgu 10 minut Las Bielański, a ludzie tu chcą zieleni?

    W Warszawie jest ogromny niedobór mieszkań. Nasza stolica i tak jest całkiem zielona jak na standardy europejskie, to gdzie mamy budować osiedla? Na Zielonej Białołęce, gdzie nie ma siatki ulic, szkół ani sensownej komunikacji miejskiej? A potem szok, że ludzie korzystają z aut aby dojechać do centrum, ale się nie dziwię, skoro widokiem po wyjściu ze stacji jednej z dwóch linii meta w de facto dwumilionowym mieście jest las. Mam nadzieję, że głosujący na ten projekt nie będą mieć później pretensji, że mniej niż 11k za metr będzie tylko na Zielonej Białołęce.
    Mieszkaniec28709  15.07.2021 20:32
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany