Chcemy buspasów na Marynarskiej: od Galerii Mokotów do PKP Służewiec
1586
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Mokotów

Koszt pomysłu
20 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Mimo poszerzenia ulicy Marynarskiej autobusy miejskie - poza czasem pandemii - stoją w korkach.
Trzeba umożliwić płynność kursowania autobusów, którymi porusza się większość uczestników ruchu drogowego na jezdni - na buspas przeznaczając właśnie ten dodany niedawno pas ruchu.
Trzeba umożliwić płynność kursowania autobusów, którymi porusza się większość uczestników ruchu drogowego na jezdni - na buspas przeznaczając właśnie ten dodany niedawno pas ruchu.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Marynarska - od PKP Służewiec do Ronda Unii Europejskiej (przy Galerii Mokotów)
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Mimo poszerzenia ulicy Marynarskiej autobusy miejskie - poza czasem pandemii - stoją w korkach.
Trzeba umożliwić płynność kursowania autobusów, którymi porusza się większość uczestników ruchu drogowego na jezdni - na buspas przeznaczając właśnie ten dodany niedawno pas ruchu.
Trzeba umożliwić płynność kursowania autobusów, którymi porusza się większość uczestników ruchu drogowego na jezdni - na buspas przeznaczając właśnie ten dodany niedawno pas ruchu.
Opis projektu
Mimo poszerzenia ulicy Marynarskiej autobusy miejskie stoją w korkach.
Trzeba umożliwić płynność kursowania autobusów, którymi porusza się większość uczestników ruchu drogowego na jezdni - na buspas przeznaczając właśnie ten dodany niedawno pas ruchu.
Ludzie wybierający komunikację publiczną, rezygnujący z komfortu dojazdu własnym samochodem, dbający o ograniczanie przyczyn smogu, nie powinni stać w korkach tworzonych przez samochody, w większości przewożące tylko kierowcę.
Na załączonych plikach przykładowy korek (Mapy Google), z zaznaczonymi dzięki aplikacji BusLive pozycjami autobusów - widać dublowanie numerów, co oznacza długotrwałe blokowanie autobusu.
Trzeba umożliwić płynność kursowania autobusów, którymi porusza się większość uczestników ruchu drogowego na jezdni - na buspas przeznaczając właśnie ten dodany niedawno pas ruchu.
Ludzie wybierający komunikację publiczną, rezygnujący z komfortu dojazdu własnym samochodem, dbający o ograniczanie przyczyn smogu, nie powinni stać w korkach tworzonych przez samochody, w większości przewożące tylko kierowcę.
Na załączonych plikach przykładowy korek (Mapy Google), z zaznaczonymi dzięki aplikacji BusLive pozycjami autobusów - widać dublowanie numerów, co oznacza długotrwałe blokowanie autobusu.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Konieczne jest wprowadzenie buspasów tam, gdzie autobusy dzisiaj stoją w korkach, co nie jest robione z obawy przed kosztami politycznymi. Miasto jednak powinno być dla wszystkich - nie tylko dla samochodów.
Ludzie wybierający komunikację publiczną, rezygnujący z komfortu dojazdu własnym samochodem, dbający o ograniczanie przyczyn smogu, nie powinni stać w korkach tworzonych przez samochody, w większości przewożące tylko kierowcę.
Pasażerowie wybierający komunikację zbiorową powinni otrzymać coś w zamian: pierwszeństwo.
To właśnie dawałby buspas, sprawiając też, że autobusy za tym zakorkowanym rejonem biurowego Służewca nie byłyby tak często opóźnione.
Ta konkretna lokalizacja buspasów wskazana była przez Radę Osiedla Służewiec Południowy w roku 2017 do wyższych instancji samorządu - do dziś nie ma na to odpowiedzi.
Na załączonych plikach przykładowy korek (Mapy Google), z zaznaczonymi dzięki aplikacji BusLive pozycjami autobusów - widać dublowanie numerów, co oznacza długotrwałe blokowanie autobusu.
Ludzie wybierający komunikację publiczną, rezygnujący z komfortu dojazdu własnym samochodem, dbający o ograniczanie przyczyn smogu, nie powinni stać w korkach tworzonych przez samochody, w większości przewożące tylko kierowcę.
Pasażerowie wybierający komunikację zbiorową powinni otrzymać coś w zamian: pierwszeństwo.
To właśnie dawałby buspas, sprawiając też, że autobusy za tym zakorkowanym rejonem biurowego Służewca nie byłyby tak często opóźnione.
Ta konkretna lokalizacja buspasów wskazana była przez Radę Osiedla Służewiec Południowy w roku 2017 do wyższych instancji samorządu - do dziś nie ma na to odpowiedzi.
Na załączonych plikach przykładowy korek (Mapy Google), z zaznaczonymi dzięki aplikacji BusLive pozycjami autobusów - widać dublowanie numerów, co oznacza długotrwałe blokowanie autobusu.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
20 000,00 zł
Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Lista poparcia jest niepoprawnie wypełniona
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarz