Chcemy buspasów w Dolinie Służewieckiej i Alei Sikorskiego

1590
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Mokotów
Autor pomysłu Łukasz Garbal
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
25 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Wyznaczenie buspasa w Dolinie Służewieckiej i Alei Sikorskiego między ul. Nowoursynowską a Sobieskiego.

Trzeba umożliwić płynność kursowania autobusów, którymi porusza się większość uczestników ruchu drogowego na jezdni - konieczne jest wyznaczenie buspasów w Dolinie Służewieckiej i Alei Sikorskiego.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Dolina Służewiecka, Nowoursynowska, Al. Wilanowska
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Wyznaczenie buspasa w Dolinie Służewieckiej i Alei Sikorskiego między ul. Nowoursynowską a Sobieskiego.

Trzeba umożliwić płynność kursowania autobusów, którymi porusza się większość uczestników ruchu drogowego na jezdni - konieczne jest wyznaczenie buspasów w Dolinie Służewieckiej i Alei Sikorskiego.
Opis projektu
Wyznaczenie buspasa w Dolinie Służewieckiej i Alei Sikorskiego między ul. Nowoursynowską a Sobieskiego.

Ludzie wybierający komunikację publiczną, rezygnujący z komfortu dojazdu własnym samochodem, dbający o ograniczanie przyczyn smogu, nie powinni stać w korkach tworzonych przez samochody, w większości przewożące tylko kierowcę.
Powinni w zamian otrzymać coś niewymiernego: pierwszeństwo.

Na załączonych plikach przykładowy korek (Mapy Google), z zaznaczonymi dzięki aplikacji BusLive pozycjami autobusów - widać dublowanie numerów, co oznacza długotrwałe blokowanie autobusu.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Konieczne jest wprowadzenie buspasów tam, gdzie autobusy dzisiaj stoją w korkach, co nie jest robione z obawy przed kosztami politycznymi. Miasto jednak powinno być dla wszystkich - nie tylko dla samochodów.

Ludzie wybierający komunikację publiczną, rezygnujący z komfortu dojazdu własnym samochodem, dbający o ograniczanie przyczyn smogu, nie powinni stać w korkach tworzonych przez samochody, w większości przewożące tylko kierowcę.
Pasażerowie wybierający komunikację zbiorową powinni otrzymać coś w zamian: pierwszeństwo.

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
25 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Lista poparcia jest niepoprawnie wypełniona

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Bardzo potrzebny pomysł. Niestety obawiam się, że będzie zweryfikowany negatywnie, ze względu na o wiele wyższy koszt oraz dłuższy niż rok czas realizacji. Musimy szukać innej drogi realizacji tego postulatu. Po oddaniu POW nie powinno już być żadnej wymówki przeciwko utworzeniu buspasa na tych ulicach.
    • Dziękuję za komentarz! Ponieważ w kosztorysie nie przewidziałem analiz, teoretycznie w ciągu roku jest to możliwe, podobnie, jak było to możliwe na Wołoskiej czy Puławskiej (akurat na tych odcinkach, na których korków nie ma). Jedynym kosztem jest wymalowanie oznaczeń, a problemem jest brak woli politycznej...
      Łukasz Garbal  26.01.2021 19:01 Autor projektu
  • Bardzo, bardzo potrzebny projekt! Urzędnicy rzeczywiście mogą rzucać kłody pod nogi w postaci argumentu o realizacji > roku. Bo badania ruchu, bo analiza, bo opinie zyliona jednostek, bo radni, bo zatwierdzenie projektu organizacji ruchu, bo przetargi na wyłonienie wykonawcy. Przy woli politycznej i sprawnym działaniu urzędników da się to przeprowadzić w rok. Zobaczymy jaka będzie weryfikacja i powody ew. odmowy.
    Sylwia Jedyńska  30.01.2021 08:57
  • Świetny pomysł, chętnie wybierał bym autobus zamiast samochodu gdyby były szybkie buspasy.
    Mieszkaniec5949  18.03.2021 01:59
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany