Podjazdy dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi w każdej dzielnicy Warszawy
223
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2022

Koszt pomysłu
3 960 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt polega na zbudowaniu podjazdów dla osób niepełnosprawnych ruchowo do budynków użyteczności publicznej, które podlegają zarządzaniu przez m. st. Warszawę . Realizacja projektu zakłada budowę minimum 18 podjazdów wraz dostosowaniem strefy wejściowej do budynku na terenie m.st. Warszawy.
W przypadku dzielnic (władze) zdecyduje, do którego budynku zostanie wybudowany w podjazd w celu zapewnienia dostępności.
W przypadku dzielnic (władze) zdecyduje, do którego budynku zostanie wybudowany w podjazd w celu zapewnienia dostępności.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Wszystkie dzielnice Warszawy:
- Bemowo
-Białołęka
-Bielany
-Mokotów
- Ochota
-Praga Południe
-Praga Północ
- Rembertów
-Śródmieście
- Targówek
- Ursus
- Ursynów
- Wawer
- Wesoła
- Wilanów
- Włochy
- Wola
-Żoliborz
- Bemowo
-Białołęka
-Bielany
-Mokotów
- Ochota
-Praga Południe
-Praga Północ
- Rembertów
-Śródmieście
- Targówek
- Ursus
- Ursynów
- Wawer
- Wesoła
- Wilanów
- Włochy
- Wola
-Żoliborz
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
projekt ma być zrealizowany w miejscach w których jest największe zapotrzebowanie na jego budowę
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt polega na zbudowaniu podjazdów dla osób niepełnosprawnych ruchowo do budynków użyteczności publicznej, które podlegają zarządzaniu przez m. st. Warszawę . Realizacja projektu zakłada budowę minimum 18 podjazdów wraz dostosowaniem strefy wejściowej do budynku na terenie m.st. Warszawy.
W przypadku dzielnic (władze) zdecyduje, do którego budynku zostanie wybudowany w podjazd w celu zapewnienia dostępności.
W przypadku dzielnic (władze) zdecyduje, do którego budynku zostanie wybudowany w podjazd w celu zapewnienia dostępności.
Opis projektu
Przedmiotem projektu jest budowa minimum 18 podjazdów dla osób z niepełnosprawnością ruchową, średnio po jednym na dzielnicę. Władze dzielnic zdecydują, do którego budynkuna terenie dzielnicy zostanie wybudowany
w podjazd w celu zapewnienia dostępności .
Należy rozważyć aby podjazdy były zbudowane do budynków z których korzysta duża liczba mieszkańców. Przykładowo może być : Urząd dzielnicy, Dom Kultury, Zakład Gospodarowania Nieruchomościami dla właściwej dzielnicy, Dom Pomocy Społecznej, Szkoły, Ośrodki sportu, Biblioteki należące do właściwej dzielnicy.
Korzystanie z projektu jest bezpłatne i całodobowe/ bez ograniczeń. Nie ma uzasadnienia do stosowania zasad naboru do projektu. Projekt jest możliwy do wykonania w okresie 1 roku.
Proponowany koszt realizacji projektu:
min. 18 podjazdów x 220.000 zł. (kwota przeznaczona na jeden podjazd) = 3.960.000,00 zł.
w kwocie tej uwzględnione zostały koszty sporządzenia dokumentacji projektowo - kosztorysowych, koszty nadzoru inwestorskiego, wykonanie podjazdu oraz dostosowanie strefy wejściowej oraz inne koszty wymagane przepisami prawa a także oznakowanie i reklama projektu w ramach budżetu obywatelskiego.
w podjazd w celu zapewnienia dostępności .
Należy rozważyć aby podjazdy były zbudowane do budynków z których korzysta duża liczba mieszkańców. Przykładowo może być : Urząd dzielnicy, Dom Kultury, Zakład Gospodarowania Nieruchomościami dla właściwej dzielnicy, Dom Pomocy Społecznej, Szkoły, Ośrodki sportu, Biblioteki należące do właściwej dzielnicy.
Korzystanie z projektu jest bezpłatne i całodobowe/ bez ograniczeń. Nie ma uzasadnienia do stosowania zasad naboru do projektu. Projekt jest możliwy do wykonania w okresie 1 roku.
Proponowany koszt realizacji projektu:
min. 18 podjazdów x 220.000 zł. (kwota przeznaczona na jeden podjazd) = 3.960.000,00 zł.
w kwocie tej uwzględnione zostały koszty sporządzenia dokumentacji projektowo - kosztorysowych, koszty nadzoru inwestorskiego, wykonanie podjazdu oraz dostosowanie strefy wejściowej oraz inne koszty wymagane przepisami prawa a także oznakowanie i reklama projektu w ramach budżetu obywatelskiego.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt odpowiada na potrzeby osób z niepełnosprawnością ruchową , poruszające się na wózkach, przy pomocy sprzętu specjalistycznego a także rodziców /opiekunów z wózkami z dziećmi.
Realizacja projektu to:
- wejście/wyjście do/z budynku bez problemów
- aspekt społeczny
- równy dostęp do budynków użyteczności publicznej dla wszystkich ludzi bez względu na niepełnosprawność czy wiek
- umożliwi i ułatwi załatwianie spraw urzędowych, skorzystanie z projektów kulturalnych czy dostęp do szkoły
- zlikwiduje część barier architektonicznych
Realizacja projektu to:
- wejście/wyjście do/z budynku bez problemów
- aspekt społeczny
- równy dostęp do budynków użyteczności publicznej dla wszystkich ludzi bez względu na niepełnosprawność czy wiek
- umożliwi i ułatwi załatwianie spraw urzędowych, skorzystanie z projektów kulturalnych czy dostęp do szkoły
- zlikwiduje część barier architektonicznych
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
min. 18 podjazdów x 220.000 zł. (kwota przeznaczona na jeden podjazd) = 3.960.000,00 zł.
w kwocie tej uwzględnione zostały koszty sporządzenia dokumentacji projektowo - kosztorysowych, koszty nadzoru inwestorskiego, wykonanie podjazdu oraz dostosowanie strefy wejściowej oraz inne koszty wymagane przepisami prawa, a także oznakowanie i reklama projektu w ramach budżetu obywatelskiego.
w kwocie tej uwzględnione zostały koszty sporządzenia dokumentacji projektowo - kosztorysowych, koszty nadzoru inwestorskiego, wykonanie podjazdu oraz dostosowanie strefy wejściowej oraz inne koszty wymagane przepisami prawa, a także oznakowanie i reklama projektu w ramach budżetu obywatelskiego.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
3 960 000,00 zł
Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)
Skutki realizacji
Realizacja projektu umożliwi wielu mieszkańcom pełniejszy dostęp do budynków użyteczności publicznej takich jak na przykład: szkoła czy urząd dzielnicy. Pozwoli to na usamodzielnienie się w zakresie załatwiania spraw urzędowych i pozwoli korzystać z usług miejskich niezbędnych do codziennego funkcjonowania.
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzWyliczyła Pani koszt 18x kwota ... A co, jeśli w kilku dzielnicach przydałyby się podjazdy np. do trzech budynków użyteczności publicznej, a w innych - po 5? Taki zapis, jaki jest obecnie, nie pozwoli na przerzucenie środków do dzielnicy, gdzie są większe potrzeby niż na 1 podjazd.
Może jakoś inaczej to ująć, żeby dzielnica mogła bardziej skorzystać niż tylko z jednej kwoty ...
Taki trochę niedopracowany ten pomysł, a szkoda by było.
Pozdrawiam
Bardzo dziękuje za zainteresowanie projektem i przeczytanie informacji w nim zawartych.
Pewne informacje we wniosku zostały celowo podane jako informacje ogólne i pozostawione do dyspozycji i podjęcia decyzji jednostce, która będzie odpowiedzialna za realizację projektu.
Moim założeniem było 18 ponieważ tyle mamy dzielnic, a zamysł był taki aby każda dzielnica mogła skorzystać z projektu i w każdej z nich powstał jeden podjazd. Każdej zostanie również przekazana taka sama kwota pieniędzy, która z pewnością wystarczy na realizację. Zdaję sobie sprawę, że potrzeby są bardzo duże i 1 podjazd to jest zaledwie początek ala ale ... od czegoś trzeba zacząć. Nie chcę aby pieniądze były przerzucane z dzielnicy do dzielnicy bo wtedy okazałoby się, ze dzielnice które potrafią i chcą się zaangażować zgłoszą zainteresowanie i zapotrzebowanie na więcej niż 1 podjazd a inne dzielnice nie będą zainteresowane projektem. Uważam, że tak jest sprawiedliwie podzielone bez podnoszenia kwestii wielkości dzielnicy i ilości ludności ją zamieszkującej.
Jestem przekonana, że każda dzielnica potrzebuje więcej niż jeden podjazd, ale to zawsze może być pomysł na kolejny projekt i wskaże kierunek działania władzom dzielnic .
Burmistrzowie dzielnic znają swoje potrzeby i wiedzą, która placówka będąca w ich zarządzaniu, nie posiadająca roszczeń do gruntów może zostać zakwalifikowana i przedstawiona jako priorytetowa do wykonania podjazdu.
z wyrazami szacunku
Edyta Oknińska