Wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Dźwigowej

273
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Włochy
Autor pomysłu Kinga Karczewska
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
160 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Przedmiotem projektu jest wyznaczenie pasów rowerowych na ulicy Dźwigowej od istniejących pasów rowerowych w tunelu pod torami PKP do skrzyżowania z ul. Wałowicką.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Włochy
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ul. Dźwigowa: odcinek od istniejących pasów rowerowych do skrzyżowania z ul. Wałowicką.
Działki ewidencyjne nr: 1/1, 102/10, 102/12, 1/2, 1/3, 102/13, 102/14, 102/6, 102/15, 102/16, 102/17, 102/18, 102/3, 1/8, 1/16, 1/31.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Cała inwestycja ogranicza się do pasa drogowego.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Przedmiotem projektu jest wyznaczenie pasów rowerowych na ulicy Dźwigowej od istniejących pasów rowerowych w tunelu pod torami PKP do skrzyżowania z ul. Wałowicką.
Opis projektu
Przedmiotem projektu jest wyznaczenie ok. 800 m pasów rowerowych po obu stronach ulicy Dźwigowej na odcinku: od istniejących pasów rowerowych w tunelu pod torami PKP do skrzyżowania z ul. Wałowicką.

Założeniem projektu jest wyznaczenie pasów rowerowych o szerokości 1,5 m na jezdni, co równałoby się ze zwężeniem pasa ruchu samochodowego z ok. 3-4 m do 2,5 m (tak jak jest to na wcześniejszym odcinku tej ulicy w tunelu pod PKP).

Szczegóły inwestycji:
- Pasy rowerowe wymagają wylania nowej, równej nawierzchni asfaltowej, ze szczególnym dbaniem o to, by rowerzysta nie musiał "wpadać" w studzienki od deszczówki.
- W miejscach gdzie są przystanki autobusowe (Parowcowa) i wysepki przy przejściach dla pieszych, pasy rowerowe mogłyby znikać, tak aby autobus mógł podjechać do krawędzi chodnika, a przy przejściach, by samochody miały zapewnione 2,5 m szerokości pasa ruchu.

Koszt inwestycji :
- wyznaczenie pasów (wg cennika "Ile kosztuje miasto"): 8 * 100 mb pasów rowerowych = 8 * 15 000 zł = 120 000 zł
- projekt: 30 000 zł
- znaki drogowe: 10 000 zł
Suma: 160 000 zł

Szczegóły projektu mogą być zmienione na etapie oceny projektu.

Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Bardzo wielu rowerzystów przemieszcza się przez Włochy w kierunku Bemowo-Okęcie, jednak droga dla rowerów wzdłuż ul. Dźwigowej urywa się i wielu rowerzystów z uwagi na duży ruch uliczny wybiera tam jazdę chodnikiem.

Wyznaczenie pasów rowerowych wzdłuż ulicy Dźwigowej:
- zachęci mieszkańców do korzystania z rowerów,
- poprawi bezpieczeństwo rowerzystów,
- spowoduje spowolnienie ruchu samochodowego poprzez zwężenie pasa ruchu,
- przyczyni się do uszczelnienia siatki połączeń rowerowych w Warszawie.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
160 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
1. Obecna szerokość jezdni ul. Dźwigowej wynosi ok. 8,6-9 m. Zgodnie z opinią Zarządu Transportu Miejskiego: „Należy zachować minimalną szerokość pasa ruchu 3,50 m, w wyjątkowych sytuacjach na prostej dopuszczamy 3,25 m.”, natomiast zgodnie z § 46 Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, szerokość pasa ruchu dla rowerów wynosi min. 1,5 m. Z tego względu realizacja projektu wymaga poszerzenia jezdni do 9,5 lub 10 m. 2. Poszerzenie jezdni wymaga opracowania wielobranżowej dokumentacji projektowej, uwzględniającej przebudowę kolidujących sieci uzbrojenia podziemnego. Powyższe powoduje, że projekt nie jest możliwy do realizacji w ciągu jednego roku budżetowego.

Modyfikacje

29.04.2021 13:43
Koordynator w Dzielnicy Włochy

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Świetny pomysł obecna sytuacja prowadzi do tego, że część osób jeździ po ulicy, a część po chodniku. Ja bym nawet ambitnie napisała, żeby wyznaczyć do popularnej.
    Mieszkaniec8108  13.01.2021 22:13
    • Byłoby super, ale to już na pewno przekroczy koszt budżetu (max. ok 300 tys. zł). Małymi kroczkami i dalej może się uda.
      Kinga Karczewska  13.01.2021 22:26 Autor projektu
  • Komentarz został usunięty przez autora

    Mieszkaniec8108  13.01.2021 22:14
  • super!
    Mieszkanka24884  27.01.2021 19:36
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany