Przejazdy przyjazne dla rowerzystów na Bielanach - podpórki rowerowe

248
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Bielany
Autor pomysłu Michał Michałowski
Współautorzy Krystian Lisiak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
25 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Oddano 859 głosów za tym projektem
Wyślij wiadomość do autora
Montaż 25 podpórek przy wybranych przejazdach z sygnalizacją, które ułatwią rowerzystom postój podczas oczekiwania na zmianę świateł.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Bielany
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
8 x skrzyżowanie ul. Marymonckiej i Alei gen. Marii Wittek
2 x skrzyżowanie ulic Conrada i Wólczyńskiej
1 x przejście przez ul. Wólczyńską na wysokości przystanku Aspekt
8 x skrzyżowanie ulic Żeromskiego i Wólczyńskiej oraz Alei Reymonta
4 x skrzyżowanie Alei Reymonta i ul. Broniewskiego
2 x przejście przez ul. Marymoncką na wysokości przystanku Żeromskiego 05
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Montaż 25 podpórek przy wybranych przejazdach z sygnalizacją, które ułatwią rowerzystom postój podczas oczekiwania na zmianę świateł.
Opis projektu
Podpórki pozwalają rowerzyście na wygodne i bezpieczne podparcie się, bez potrzeby schodzenia z roweru, podczas oczekiwania na zmianę świateł. Ponadto ułatwiają one swobodne ruszenie. Konstrukcja składa się dwóch kluczowych elementów: górnej rurki do trzymania się ręką i dolnej płaskiej podpory do oparcia się stopą. Projekt zakłada montaż podpórek.
Rower jest jednym z podstawowych środków służących mieszkańcom do przemieszczania się przez miasto. Jest jednocześnie najbardziej zalecanym ze względu na jego walory ekologiczne oraz wpływ na zdrowie. Aby podróżowanie rowerem było komfortowe i bezpieczne należy zapewnić odpowiednią infrastrukturę do tego, nie tylko same ścieżki rowerowe. Jednym z jej elementów są właśnie podpórki montowane przy przejściach przez drogę.
Projektowanie uniwersalne
Nie
Projektowanie uniwersalne - Uzasadnienie
Rower nie jest urządzeniem, z którego mogą korzystać osoby z niepełnosprawnościami, acz nie tyczy się to oczywiście wszystkich, a więc nie skorzystają także z infrastruktury skierowanej dla rowerzystów.
Uzasadnienie realizacji projektu
Podpórki mogą przyczynić się do podniesienia komfort przemieszczania się rowerem po dzielnicy i poprawy poziomu bezpieczeństwa przy ruchliwych drogach.
Realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia celu operacyjnego strategii Warszawa 2030: 3.3. Korzystamy z przyjaznego systemu transportowego (poprzez rozwój spójnego systemu transportu rowerowego i podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu rowerowego).

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys:
-podpórka: 1 000 zł/szt. x 25 szt. = 25 000 zł;
-suma: 25 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
25 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Projekt będzie skutkował poprawą bezpieczeństwa oraz poprawą jakości podróży rowerzystów.

Modyfikacje

21.01.2021 14:11
Autor projektu
14.04.2021 13:16
Wydział Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich
21.04.2021 16:24
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
27.04.2021 15:37
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Najmocniej przepraszam, ale zarówno nazwa projektu jak i jego opis jest mocno niefortunna

    Przy czym mają być podpórki? Przy ... przejściach dla pieszych? To sugeruje, że rowerzyści ... przejeżdżają po pasach ;)
    Ja rozumiem, że chodzi o PRZEJAZDY DLA ROWERZYSTÓW. Wypadałoby to skorygować
    Wojciech Zawiliński  18.01.2021 20:11
  • Jestem rowerzystką, ale uważam, że podpórki są niepotrzbne, a takie jak na zdjęciu poglądowym to już zdecydowanie nie. Niepotrzebnych "mebli" zaśmiecających przestrzeń publiczną mamy aż nadto! Naprawdę szkoda kasy.
    Joanna Radziejewska  26.01.2021 21:39
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany