Bezpieczeństwo uczniów i nauczycieli w każdej dzielnicy Warszawy, dzięki potwierdzonej i skutecznej pracy mobilnych robotów UV-C niszczących wirusa Covid-19 na terenie szkół

709
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2022
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
4 321 800 zł
Kategoria
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
  • ZDROWIE
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Wiemy, że szkoły to duże skupisko dzieci,dorosłych a tym samym potencjalne skupisko zwielokrotnionej możliwości zarażenia wirusem Covid. Stąd tak ważne w naszej nowej rzeczywistości staje się wyposażenie szkół w mobilne roboty, które są skutecznym i sprawdzonym narzędziem w walce z koronawirusem w trosce o zdrowie i życie naszych bliskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Wszystkie dzielnice Waszawy tj. Bemowo,Białołęka,Bielany,Mokotów,Ochota,Praga Południe,Praga Północ,Rembertów,Śródmieście,Targówek,Ursus,Ursynów,Wawer,Wesoła,Wilanów,Włochy,Wola,
Żoliborz(SP_357
SP_356
SP_080
SP_307
SP_175
SP_312
SP_258
SP_217
SP_211
SP_084
SP_382
SP_340
SP_204
SP_353
SP_358
SP_094
SP_132
SP_065

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Szkoły na terenie wszystkich dzielnic Warszawy.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Wiemy, że szkoły to duże skupisko dzieci,dorosłych a tym samym potencjalne skupisko zwielokrotnionej możliwości zarażenia wirusem Covid. Stąd tak ważne w naszej nowej rzeczywistości staje się wyposażenie szkół w mobilne roboty, które są skutecznym i sprawdzonym narzędziem w walce z koronawirusem w trosce o zdrowie i życie naszych bliskich
Opis projektu
Robot mobilny z lampami sterylizującymi to skuteczne i łatwe w obsłudze narzędzie w walce z Covidem, składające się z 16 lamp umiejscowionych dookoła na funkcjonalnej ergonomicznej ruchomej platformie, która porusza się samodzielnie w wyniku zaprojektowania trasy odkażania.
TA ILOŚĆ LAMP GWARANTUJE, że z dużą mocą i relatywie w krótkim czasie, zostanie odkażony teren na którym pracuje. Zdalne sterowanie odbywa się za pomocą tabletu, a zarządzanie przez przeglądarkę internetową. Zasięg dezynfekcji to okrąg i sfera (rodzaj walca) o promieniu ok 4 metrów i wysokości ok 5 metrów z perspektywy ruchomej podstawy, która pokonując zaprojektowaną trasę z każdym centymetrem zmiany położenia zwielokrotnia w szybkim tempie obszar dezynfekcji co może odbywać się wewnątrz pomieszczeń jak i na zewnątrz budynku. Dzięki promieniom UV-C w ciągu kilku sekund zmienia on strukturę RNA korona - wirusa (wirus już nie zagraża) , a w ciągu kilku minut unicestwia go całkowicie. Dlatego jest to tak cenne narzędzie do walki z Covidem, bo skutecznie pomaga w zapewnieniu bezpiecznego i wolnego od patogenów środowiska pracy całej szkolnej kadry jak i uczących się dzieci. Istotne jest też, że odkażone klasy, korytarze, stołówki możemy używać natychmiast po zakończeniu odkażania, bowiem ten proces nie powoduje, nie pozostawia niebezpiecznych środków, odczynników w powietrzu czy na powierzchniach, które były w pobliżu. Dodatkowym atutem jest też fakt, że robot na bieżąco skanuje przestrzeń wokół siebie i jeśli pojawi się nowy obiekt (przeszkoda) robot automatycznie ją ominie.
Przewagą tego typu robota UV-C nad innymi rozwiązaniami jest wspomniana ilość 16 lamp, a także wyższość nad ozonowaniem - bo w tym przypadku od razu jest możliwość korzystania z klas, korytarzy, stołówek, natychmiast po zakończeniu dezynfekcji (nie ma konieczności wentylowania pomieszczeń, stabilizacji środka dezynfekcyjnego). A dezynfekcja wszystkich płaszczyzn (podłoga, ściany, sufit) światło rozchodzi się równomiernie w każdym z kierunków – nie opada jak rozpylany środek. Jest też brak niepożądanej reakcji z elektroniką, a także pozostałym wyposażeniem dezynfekowanego pomieszczenia itp.
Dlatego działanie robota na wirus Sars Cov-2 staje się skutecznym sprzymierzeńcem w tej trudnej walce, czego efektem jest jego całkowita dezaktywacja – wirus nie jest niebezpieczny – nie zakaża, a tym samym dzieci jak i pracownicy warszawskich szkół mogą czuć się bezpieczni.

Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Wszyscy wiemy, że szkoły to duże skupiska dzieci i osób dorosłych a tym samym niestety potencjalne skupisko zwielokrotnionej możliwości zarażenia wirusem Covid. Stąd tak ważne w naszej nowej rzeczywistości staje się wyposażenie szkół w robota, który jest skutecznym narzędziem w walce z koronawirusem w trosce o zdrowie i życie naszych bliskich.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
zakup 18 robotów x 240 000 zł = 4 320 000,00 zł
koszty oznakowania projektu 18 x 100 zł (tabliczka) = 1800 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
4 321 800,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Projekt, który zakłada zakup 18 robotów do wszystkich dzielnic m.st. Warszawy i przekazanie po jednym do wskazanych w opisie szkół (bez możliwości wypożyczania i przekazywania do innych) nie spełnia kryterium ogólnodostępności. Zgodnie z § 7 ust. 1 pkt 6 oraz § 18 ust. 2 pkt 3) lit.c) Uchwały nr XI/218/2019 Rady m.st. Warszawy z dnia 11 kwietnia 2019 r. w sprawie konsultacji społecznych z mieszkańcami m.st. Warszawy w formie budżetu obywatelskiego projekt powinien mieć określoną minimalną dostępność w wymiarze 25 godzin tygodniowo, kiedy to wszyscy mieszkańcy będą mogli korzystać z zakupionego sprzętu. Ponadto po analizie rynku- weryfikacja ofert w Internecie, wynika, że parametry robota wskazanego w projekcie, prawdopodobnie, może aktualnie spełnić tylko jedna firma, co może wiązać się z naruszeniem Prawa Zamówień Publicznych. W związku z powyższym autorce projektu zostały zaproponowane następujące zmiany: • zakup 18 robotów i przekazanie ich do Urzędów Dzielnic – roboty byłyby wypożyczane szkołom i placówkom potrzebującym tzn. w których wykryto COVID-19, w celu przeprowadzenia dezynfekcji . Autorka projektu wyraziła zgodę na zmianę. Jednakże po przedstawieniu propozycji wszystkim Dzielnicom, 14 z nich zaopiniowało propozycję negatywnie argumentując swoją decyzję m.in. tym, że wszystkie placówki zaopatrzone są w środki do dezynfekcji, niektóre zakupiły urządzenia do ozonowania, lampy UV-C oraz, że zakup jednego robota do obsługi tak dużej ilości placówek w danej dzielnicy (np. na Mokotowie 97 placówek) to za mało, również wskazywały na wysokie koszty związane z posiadaniem robota tj.: zatrudnienie jednej lub dwóch osób, koszty transportu– brak odpowiedniego samochodu, ubezpieczenie itp. Również był przedstawiony problem z brakiem wind w placówkach co wiązałoby się z dużym utrudnieniem dezynfekcji wszystkich poziomów placówki, koniecznością przenoszenia robota pomiędzy piętrami- waga robota około 100 kg. Zostały zaproponowane kolejne rozwiązania: • zakup samych lamp UV-C, które mogłyby być przekazane do wielu placówek na terenie m.st. Warszawy- koszt jest znacznie tańszy i umożliwiałby zakup nawet kilkuset, a następnie przekazania ich do szkól i placówek na terenie m.st. Warszawy, co pozwoliłoby na zwiększenie liczby odbiorców projektu. Autorka projektu nie wyraziła zgody na zmianę. • zakup samej usługi mającej na celu dezynfekcję pomieszczeń w szkołach i przedszkolach (kilka dzielnic sugerowało takie rozwiązanie). Autorka projektu nie wyraziła zgody na zmianę. • zakup robotów/urządzeń do dezynfekcji, o innych parametrach niż te określone w projekcie, spełniających taką samą rolę- dezynfekcja za pomocą lamp UV-C. Autorka projektu nie wyraziła zgody na zmianę.

Modyfikacje

25.01.2021 12:22
Autor projektu
22.04.2021 09:22
Koordynator w Biurze Edukacji
26.04.2021 12:32
Koordynator w Biurze Edukacji
29.04.2021 11:36
Koordynator w Biurze Edukacji

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • 1. Dla dzieci covid nie jest groźny.
    2. Roboty to zbędny wydatek, taniej takie lampy po prostu rozmieścić w odpowiednich miejscach.
    Mieszkaniec25518  23.01.2021 20:18
    • Niestety Panie Kamilu nie ma Pan racji!

      Dzieci przechodzą bezobjawowo, ale są czynnymi "transporterami" wirusa. W szkołach pracuje wiele setek Nauczycieli, Pań w świetlicach, personelu administracyjnego - czy tym Osobom też Pan powie, że w takim środowisku są bezpieczne?! Czy o dzieciach wracających do swoich domów, gdzie są przecież dorośli- też Pan powie, że nie ma problemu?
      Sama znam kilku Nauczycieli, którzy ciężko przechodzili w szpitalu to zakażenie, a są też Nauczyciele starsi, którzy dodatkowo mają pod opieką swoich Rodziców i z tego powodu odeszli niestety z zawodu.

      W KOŃCU NIECH PAN SOBIE PRZYPOMNI - ODPOWIE NA PYTANIE DLACZEGO SZKOŁY MIAŁY I DALEJ KONTYNUUJĄ LEKCJE ON-LINE ?!?

      Dodatkowo dopiszę, że jest już zdiagnozowany zespół pocovidowy właśnie u dzieci, ale być może pisząc ten komentarz nie jest Pan na bieżąco w temacie.
      ZAWSZE LEPIEJ MINIMALIZOWAĆ RYZYKO NIŻ PODCHODZIĆ DO TEMATU W SPOSÓB JAKI PAN ZAPREZENTOWAŁ.

      Wszyscy pamiętamy, jak to się zaczynało, wielu to bagatelizowało, a teraz nawet chyba i Pan widzi jakie skutki nie tylko zdrowotne niesie ten wirus.
      Po pierwszych miesiącach wiemy, że w szkołach był i niestety z pewnością będzie się pojawiał wirus. Jak to wpływało na zdrowie, nie wspominając na organizację pracy placówek, gdzie i tak Dyrekcje wręcz dokonywały "cudów", aby to ogarnąć - też chyba Pan wie?
      Stąd też każda możliwość, kiedy można wspomagać bezpieczeństwo jest uzasadniona.
      A co do stwierdzenia, że lepiej zamienić to na małe urządzenia w wielu miejscach - też się nie zgodzę.
      Zaproponowane rozwiązanie to MOBILNY ROBOT, który potrafi samodzielnie wykonać pracę na terenie placówki po zaprogramowaniu, bez potrzeby powielania ilośći urządzeń na danym terenie , a to już ekonomia etc, nie wspominając o skuteczności ze względu na opisane parametry.
      Bo jak przykładowo wyobraża Pan sobie pracę conajmniej kilkuset malutkich nie mobilnych lampek, które trzeba przenosić z miejsca na miejsce, aby osiągnąć efekt? Ludzi w pobliżu nie może być ze względu na transmisję promieni, a dodatkowo odkażenie następuje tylko w promieniu do kilku centymetrów w jednej płaszczyżnie ( ze względu właśnie na małe gabaryty)- a w przypadku mobilnych robotów jest to oś XYZ w promieniu kilku metrów, a przemieszczając się jest to co 1-2 sek zwielokrotnione w czasie i miejscu ustalonym przez administrację każdej placówki, biorąc pod uwagę aktualne potrzeby a co za tym idzie optymalne wykorzystanie robota na terenie szkoły.

      Łatwo zatem zauważyć różnicę!

      Jeśli doczyta Pan opis, to jest tam wytłumaczone dlaczego właśnie tego typu urzadzenia są najbardziej skuteczne ( m.in parametry) i zdecydowana wyższość sposobu oddziaływania na otoczenie w walce z wirusem.

      Reasumując życzę zdrowia dla Pana i najbliższych, tj. dla Wszystkich, którym przyszło żyć w tym trudnym czasie.
      Mieszkaniec  24.01.2021 10:15 Autor projektu
    • Komentarz został usunięty przez autora

      Mieszkaniec25518  24.01.2021 22:18
    • 1. Domyślam się, że chodzi o roboty ControlTec.
      2. Skoro w pobliżu takiej lampy nie powinni znajdować się ludzie, to jak zapewnić, że w szkole podstawowej w pobliżu takiego robota nie znajdą się dzieci?
      3. Wyobrażam sobie, że zamiast stosować robota można używać lamp tak samo jak używa się żarówek.
      4. W opisie brak konkretów, jest tylko pełno marketingowego bełkotu.
      Mieszkaniec25518  24.01.2021 22:23
  • Brakuje mi w opisie badań potwierdzających skuteczność zaproponowanej metody oraz obrazujących rzeczywistą skalę zagrożenia wynikającego z transmisji w szkołach.

    Brakuje mi też kosztorysu, nie wiadomo skąd wynika taki koszt.
    Mieszkaniec25518  24.01.2021 18:14
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany