Bezpieczne przejście dla pieszych - ul. Dzieci Warszawy/Baranowska - azyl i doświetlenie

312
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Ursus
Autor pomysłu Anna Lewandowska
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
72 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Oddano 894 głosów za tym projektem
Wyślij wiadomość do autora
Projekt zakłada zwiększenie bezpieczeństwa uczestników ruchu korzystających z przejścia dla pieszych na ul. Dzieci Warszawy w rejonie ul. Baranowskiej poprzez:
- uspokojenie ruchu,
- poprawę widoczności
- doświetlenie

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ursus
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Przejście dla pieszych na ul. Dzieci Warszawy/ul. Baranowska
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada zwiększenie bezpieczeństwa uczestników ruchu korzystających z przejścia dla pieszych na ul. Dzieci Warszawy w rejonie ul. Baranowskiej poprzez:
- uspokojenie ruchu,
- poprawę widoczności
- doświetlenie
Opis projektu
Przejście dla pieszych na ul. Dzieci Warszawy w rejonie ul. Baranowskiej jest wyjątkowo źle widoczne. To ważny ciąg komunikacyjny dla mieszkańców w tym dla rodziców odprowadzających dzieci do przedszkola/szkoły. Należy zastosować rozwiązania, które zwiększą widoczność samego przejścia.
Wśród zmian należy uwzględnić:
- budowę azylu dla pieszych po środku jezdni, pozwala na to szerokość jezdni,
- eliminację nielegalnego parkowania przed przejściem, co wpłynie na poprawę widoczności,
- doświetlenie przejścia.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Każde działania wpływające na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu, a szczególnie pieszych są uzasadnione. Piesi na tym przejściu, szczególnie w porze jesienno-zimowej są bardzo mało widoczni.
Droga na tym odcinku jest wystarczająco szeroka, aby wybudować na środku azyl dla pieszych, który wpływa na poprawę bezpieczeństwa.
Istotne będzie również poprawienie widoczności przejścia poprzez jego doświetlenie.

Charakterystyka

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Budowa azylu: 32 000 zł, w tym:
- Roboty budowlane: 25 000 zł
- Dokumentacja projektowa: 2 000 zł
- Czasowa organizacja ruchu: 5 000 zł
Montaż słupków blokujących: 15 000 zł
Doświetlenie przejścia dla pieszych: 25 000 zł, w tym:
- Montaż oświetlenia: 20 000 zł
- Dokumentacja projektowa: 5 000 zł

Łącznie: 72 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
72 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejściu z oceną 1/5 w audycie bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Modyfikacje

15.04.2021 10:32
Wydział Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich
01.06.2021 14:09
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • bardzo dobry pomysł
    Mieszkanka24884  27.01.2021 19:11
  • Moim zdaniem pomysł jest bardzo dobry biorąc pod uwagę powyższy opis. Myślę że dobrym rozwiązaniem wartym przemyślenia (biorąc pod uwagę pobliskie placówki edukacyjne) jest też zastosowanie progów zwalniających np. na tym przejściu wraz z żółtym obramowaniem znaku "Przejście dla pieszych ", jeśli znak ten jest bez obramowania (tym bardziej że w pobliżu jest skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Przy okazji myślę że kierowcy prawdopodobnie zdjęliby trochę nogę z gazu jadąc w kierunku ul. Ryżowej mając informację o przejściu dla pieszych (zwłaszcza z żółtym obramowaniem znaku) i możliwym progu zwalniającym. Zbudowanie azylu czy "wysepki" dla pieszych pomiędzy jezdniami (o ile jest w planach tego Projektu, nie pamiętam czy jest tam ten element i nie mam w tym momencie możliwości podglądu tego Projektu) też uważam za dobry pomysł także ograniczający chociaż trochę prędkość kierowców. Jeśli chodzi o możliwe doświetlenie tego przejścia, to nie mam tu zdania. Na pewno jestem za obramowaniem na żółto znaku "Przejście dla pieszych" i możliwym punktowym ograniczeniem prędkości oraz dodaniem znaku ostrzegawczego "Przejście dla pieszych" oraz możliwym azylem dla pieszych pomiędzy jezdniami w obu kierunkach na ul. Dzieci Warszawy, jeśli to przejście jest bez obramowania na żółto.
    Mieszkaniec22406  15.02.2021 16:51
  • Popieram ten pomysł, ponieważ jestem za tym, by na ul. Dzieci Warszawy prawie każde przejście dla pieszych zostało wyposażone w tzw. wyspę drogową. Dotychczas zamontowane takie trzy azyle na tej ulicy (skrzyżowanie Dzieci Warszawy/Tomcia Palucha, skrzyżowanie Dzieci Warszawy/Skoroszewska i wyspa przy Dzieci Warszawy 27A) znacznie poprawiły bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów w tych miejscach. Wyspa drogowa przy skrzyżowaniu Dzieci Warszawy/Baranowska stanowiłaby przedłużenie tej koncepcji bezpieczeństwa, tym bardziej, że przy tym przejściu znajduje się Park Achera, do którego przychodzi sporo osób. Gdyby udałoby się ją stworzyć, to na ul. Dzieci Warszawy brakowałoby wyspy już tylko w jednym takim newralgicznym miejscu, jakim jest przejście dla pieszych przy Liceum Ogólnokształcącym im. Rotmistrza Witolda Pileckiego, (które prowadzi również do okolicznego placu zabaw i do Szkoły Podstawowej nr 360), a dokładniej przy skrzyżowaniu ul. Dzieci Warszawy z ul. Szancera. Ponadto przy tylu ofiarach wypadków drogowych w Polsce nie wolno oszczędzać na bezpieczeństwie, zwłaszcza bezpieczeństwie pieszych, którzy w starciu z samochodem są bez szans. Dla hejtujących tego typu stwierdzenie, przypomnę, że piesi to nie tylko dorośli, ale również dzieci.
    Mieszkaniec26464  01.05.2021 19:04
    • Też uważam że rozwiązania z użyciem wysepki dla pieszych i ewentualnie (jeśli zwiększają one bezpieczeństwo pieszych na przejściu) zamontowane garby zwalniające (niekoniecznie progi zwalniające) są bardzo dobrymi rozwiązaniami (oczywiście tylko w niektórych bardziej niebezpiecznych miejscach). Myślę że tego typu rozwiązania (garby / progi zwalniające i / lub wyspy z azylem dla pieszych pomiędzy jezdniami) byłyby potrzebne również w kilku innych miejscach w Ursusie na bardziej niekoniecznie zawsze ruchliwych ulicach (ale tych gdzie kierowcy mają tendencje do dużego zwiększania prędkości) i / lub w miejscach gdzie piesi często bywają niewidoczni z perspektywy kierowców z np. z powodu ograniczonej różnymi czynnikami widoczności. Przykładowe miejsca to chociażby: przynajmniej jedno przejście przy Galerii Gawra (przy przystanku 716 w kierunku Piastowa - wyspa dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej), przejście dla pieszych przy Keniga przy dawnej pętli 401 i 517 przy Keniga (obok wieżowca i od strony Administracji - znaki informujące kierowców o dojeżdżaniu do przejścia dla pieszych wraz z ograniczeniem prędkości np. do 30 - 40 km/h i np. obramowaniem przejść dla pieszych na żółto i być może 1 - 2 garby. Chodzi mi tu o to że wielu kierowców (zwłaszcza tych jadących w kierunku stacji kolejowej Warszawa Ursus Niedźwiadek) nie zawsze zdaje sobie sprawę z możliwego pojawienia się pieszych na przejściu lub nieoczekiwanego pojawienia się pieszych wchodzących na lekki zakręt na jezdni na łuku drogi (chodzi mi tu o niebezpieczne "skracanie" przez pieszych drogi) zza którego piesi ci także są często niewidoczni patrząc z perspektywy - zwykle dość szybko - jadących kierowców) - oraz pieszych przechodzących na pasach (zwłaszcza tych idących od strony wieżowca w kierunku Administracji). Być może podobne rozwiązania byłyby potrzebne w jeszcze kilku innych miejscach Dzielnicy - np. na ul. Wojciechowskiego (np. w rejonie Galerii Ursus i bloku obok popularnie zwanego "Koala") progi zwalniające są bardzo dobrymi rozwiązaniami. Chodzi mi tu o to że jeśli piesi nagle wyjdą na jezdnię zza zaparkowanych samochodów (szczególnie poza przejściami dla pieszych) na jezdnię (niezależnie od miejsca), możliwe jest zahamowanie pojazdów (z uniknięciem wypadków z udziałem pieszych) z uwagi na zmniejszenie prędkości do - o ile pamiętam 30 km / h. Mam tu na myśli oczywiście tylko krótkie odcinkowe ograniczenia prędkości (na długości ok. +/ - 500 - 800 m).
      Mieszkaniec22406  02.05.2021 18:47
  • Bardzo dziękuję za pozytywne i merytoryczne komentarze. Wszystkie one potwierdzają, że należy w tym miejscu wprowadzić rozwiązania, które wpłyną na bezpieczeństwo pieszych.
    Sprawdzę możliwość poprawy bezpieczeństwa na przejściu przy ul. Szancera - może właśnie projekt do BO okaże się pomocny.
    Do projektu wprowadzono kilka zmian, nie wszystkie sugestie z Państwa komentarzy były możliwe do uwzględnienia.
    Wierzę, że dzięki BO uda się doprowadzić tę inwestycję do realizacji - to prośby Mieszkańców, kierowane do mnie jeszcze zanim zdecydowałam się na zgłoszenie projektu.
    Projekt nie zabiera z budżetu na ten rok zbyt wielu środków, a korzyści będą długotrwałe.
    Wszystko w rękach Mieszkańców... Liczę na Państwa pomoc w tej sprawie :)
    Anna Lewandowska  04.05.2021 14:22 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany