Przyjazna Pawińskiego. Więcej zieleni, bezpiecznych przejść, miejsc parkingowych. Nowe chodniki wzdłuż Pawińskiego i pętli Banacha.
730
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Ochota
Rakowiec

Koszt pomysłu
367 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt przewiduje utworzenie około 415 metrów pasa zieleni, gdzie w dużej ilości zostaną nasadzone krzewy trawa, posadzenie około 25 drzew, wyznaczenie więcej miejsc parkingowych oraz brakujących przejść dla pieszych i chodników, zwłaszcza przy pętli Banacha. Zwiększenie miejsc parkingowych ułatwi parkowanie zmotoryzowanym mieszkańcom i studentom. Przejścia z azylami zwiększą bezpieczeństwo pieszych.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ochota
Obszar objęty pomysłem:
Rakowiec
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Pętla Banacha, ulica Pawińskiego
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt przewiduje utworzenie około 415 metrów pasa zieleni, gdzie w dużej ilości zostaną nasadzone krzewy trawa, posadzenie około 25 drzew, wyznaczenie więcej miejsc parkingowych oraz brakujących przejść dla pieszych i chodników, zwłaszcza przy pętli Banacha. Zwiększenie miejsc parkingowych ułatwi parkowanie zmotoryzowanym mieszkańcom i studentom. Przejścia z azylami zwiększą bezpieczeństwo pieszych.
Opis projektu
Projekt zakłada:
-przeniesienie parkowania z chodnika na jezdnię, na pas postojowy o szerokości 2,5m na jezdni (łącznie około 30nowych miejsc), w tym 0,5m skrajni; komunikacja miejsc postojowych zapewniona dzięki pozostawionej opasce chodnika 0,5m między pasem zieleni a jezdnią
-utworzenie pasa zieleni - żywopłot i trawa - o szerokości średnio1,2m w uwolnionym miejscu-stała szerokość chodnika 2metry
-utworzenie alei drzew poprzez nasadzenia drzew na odcinku Korotyńskiego-Dickensa (od Siemieńskiego17 do Pruszkowskiej oraz od Siemieńskiego do Korotyńskiego) głównie po stronie zachodniej, w miarę możliwości po wschodniej
-w miarę możliwości nasadzenia krzewów po wschodniej stronie Pawińskiego
-wybudowanie 530 m brakującego chodnika o szerokości 2m po wschodniej stronie Pawińskiego (omijając pas drzew przed IBB PAN) od Trojdena do pętli Banacha oraz uzupełnienie chodników wokół pętli, łącznie z poszerzeniem istniejących w miejscach przedeptów-gdzie chodnik jest wyraźnie zbyt wąski w stosunku do potrzeb-wg rysunków. Brązowy kolor naniesiony na istniejące chodniki oznacza poszerzenie;
-poprawę geometrii skrzyżowań z przeznaczeniem odzyskanej przestrzeni na chodnik lub pas zieleni-wg rysunków-skrócenie łuków skrzyżowań do minimalnej przepisowej długości w celu poprawy bezpieczeństwa i uspokojenia ruchu
-zwężenie pasów ruchu ogólnego do 3m(+0,5m skrajni)
-wyznaczenie nowych przejść dla pieszych-wg rysunków
-zwiększenie bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych dzięki zamontowaniu azyli z prefabrykatów o szerokości 3m-lokalizacja wg rysunków
-poprawę wygody i bezpieczeństwa pasażerów komunikacji publicznej dzięki budowie 3 antyzatok-lokalizacja wg rysunku
-wymalowanie sierżantów rowerowych w odległości 1m od krawężnika na całej długości ulicy
-zabezpieczenie pasa zieleni oraz chodników przed nieprawidłowym parkowaniem
Razem z projektami "Nowa Trojdena-ulica godna Księcia!" "Stojakowa Rewolucja w Szpitalu Banacha" oraz "Rowerem z Ochoty na Mokotów" (Mokotów, rejon B) projekt "Przyjazna Pawińskiego" tworzy pakiet prorowerowych zmian w okolicach Kampusu Banacha Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Spośród projektów ogólnodzielnicowych zachęcam do zagłosowania na:
- Stojaki dla studentów, czytelników i klientów
- Wyniesione przejście dla pieszych i przejazd rowerowy na skrzyżowaniu Banacha i Pasteura
-przeniesienie parkowania z chodnika na jezdnię, na pas postojowy o szerokości 2,5m na jezdni (łącznie około 30nowych miejsc), w tym 0,5m skrajni; komunikacja miejsc postojowych zapewniona dzięki pozostawionej opasce chodnika 0,5m między pasem zieleni a jezdnią
-utworzenie pasa zieleni - żywopłot i trawa - o szerokości średnio1,2m w uwolnionym miejscu-stała szerokość chodnika 2metry
-utworzenie alei drzew poprzez nasadzenia drzew na odcinku Korotyńskiego-Dickensa (od Siemieńskiego17 do Pruszkowskiej oraz od Siemieńskiego do Korotyńskiego) głównie po stronie zachodniej, w miarę możliwości po wschodniej
-w miarę możliwości nasadzenia krzewów po wschodniej stronie Pawińskiego
-wybudowanie 530 m brakującego chodnika o szerokości 2m po wschodniej stronie Pawińskiego (omijając pas drzew przed IBB PAN) od Trojdena do pętli Banacha oraz uzupełnienie chodników wokół pętli, łącznie z poszerzeniem istniejących w miejscach przedeptów-gdzie chodnik jest wyraźnie zbyt wąski w stosunku do potrzeb-wg rysunków. Brązowy kolor naniesiony na istniejące chodniki oznacza poszerzenie;
-poprawę geometrii skrzyżowań z przeznaczeniem odzyskanej przestrzeni na chodnik lub pas zieleni-wg rysunków-skrócenie łuków skrzyżowań do minimalnej przepisowej długości w celu poprawy bezpieczeństwa i uspokojenia ruchu
-zwężenie pasów ruchu ogólnego do 3m(+0,5m skrajni)
-wyznaczenie nowych przejść dla pieszych-wg rysunków
-zwiększenie bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych dzięki zamontowaniu azyli z prefabrykatów o szerokości 3m-lokalizacja wg rysunków
-poprawę wygody i bezpieczeństwa pasażerów komunikacji publicznej dzięki budowie 3 antyzatok-lokalizacja wg rysunku
-wymalowanie sierżantów rowerowych w odległości 1m od krawężnika na całej długości ulicy
-zabezpieczenie pasa zieleni oraz chodników przed nieprawidłowym parkowaniem
Razem z projektami "Nowa Trojdena-ulica godna Księcia!" "Stojakowa Rewolucja w Szpitalu Banacha" oraz "Rowerem z Ochoty na Mokotów" (Mokotów, rejon B) projekt "Przyjazna Pawińskiego" tworzy pakiet prorowerowych zmian w okolicach Kampusu Banacha Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Spośród projektów ogólnodzielnicowych zachęcam do zagłosowania na:
- Stojaki dla studentów, czytelników i klientów
- Wyniesione przejście dla pieszych i przejazd rowerowy na skrzyżowaniu Banacha i Pasteura
Uzasadnienie realizacji projektu
Zmotoryzowani warszawiacy od dawna zmagają się z niedoborem miejsc parkingowych. Coraz więcej jest też warszawiaków korzystających z rowerów, którzy potrzebują dedykowanej infrastruktury, aby poruszać się bezpiecznie i wygodnie po ulicach miasta. Finalnie i tak wszyscy jesteśmy pieszymi, którzy potrzebują wygodnych chodników i bezpiecznych przejść dla pieszych. Projekt "Przyjazna Pawińskiego" realizuje potrzeby wszystkich tych trzech grup użytkowników dróg poprzez mądre i efektywne gospodarowanie przestrzenią ulicy przy zachowaniu minimalnych kosztów.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
1. Drzewa na odcinku Korotyńskiego – Dickensa – 25 sztuk – 25 tys zł
2. Mata chroniąca zieleń przed soleniem w okresie zimowym – 3 tys
3. Przejścia dla pieszych – 5 tys zł
4. 1 antyzatoka przy Dickensa, co umożliwi zachowanie większej liczby miejsc parkingowych – 20 tys
5. Azyle 6 sztuk – 60 tys zł
6. Chodniki – 530m o szerokości 1,5-2m – 180 tys zł
7. Rekultywacja trawników wokół pętli i ul. Pawińskiego – około 40m2 – 400zł
8. Pas postojowy na jezdni wraz z nowym oznakowaniem – 33 600zł
9. Projekt – 40 tys zł
2. Mata chroniąca zieleń przed soleniem w okresie zimowym – 3 tys
3. Przejścia dla pieszych – 5 tys zł
4. 1 antyzatoka przy Dickensa, co umożliwi zachowanie większej liczby miejsc parkingowych – 20 tys
5. Azyle 6 sztuk – 60 tys zł
6. Chodniki – 530m o szerokości 1,5-2m – 180 tys zł
7. Rekultywacja trawników wokół pętli i ul. Pawińskiego – około 40m2 – 400zł
8. Pas postojowy na jezdni wraz z nowym oznakowaniem – 33 600zł
9. Projekt – 40 tys zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
367 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Roczna eksploatacja maty chroniącej zieleń to 12,92 zł /mb (5 zł +VAT montaż przed zimą, 5 zł +VAT demontaż po zimie, 0,50 zł +VAT przechowanie od wiosny do jesieni)
Pielęgnacja żywopłotu 8 tys zł rocznie
Pielęgnacja drzew 240 zł rocznie
Pielęgnacja żywopłotu 8 tys zł rocznie
Pielęgnacja drzew 240 zł rocznie
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
13 601,80 zł
Modyfikacje
15.01.2016 20:54
09.03.2016 17:08
28.04.2016 11:52
04.05.2016 13:44
06.05.2016 09:56
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzJedno pytanie: dlaczego na skrzyżowaniu z Korotyńskiego jest zwężenie, a nie azyl?
Wadą azylu w obecnym stanie prawnym jest konieczność podwójnego "włączania się do ruchu" (brak pierwszeństwa na azylu). No i to, że jezdnia musi być szersza - ale w tym wypadku szerokość jezdni i tak jest stała.
1. poprawa geometrii skrzyżowań. Jedynym jej skutkiem będzie utrudnienie życia kierowcom, którzy będą musieli mocniej przyłożyć się do kierownicy, aby skręcić. Szczególnie kuriozalna jest propozycja poprawy skrzyżowania Trojdena i Pawińskiego - kierowcy jadący Trojdena i chcący skręcić w prawo musieliby tego dokonać pod niezwykle ostrym kątem.
2. Większość przejść dla pieszych z azylami. W połączeniu z miejscami parkingowymi w jezdni będą stanowić duże utrudnienie zwłaszcza dla autobusów. Pawińskiego nie jest ulicą o dużym natężeniu ruchu, i przejście przez nią nie jest szczególnie niebezpieczne. Najbardziej niedorzeczne jest zaplanowanie azylu przy przejściu koło sklepu spożywczego-przystanku autobusowego przy Wiślickiej, na początku pasa dedykowanego do skrętu w Dickensa. Widać, że nie korzysta Pan z tej ulicy jako kierowca.
3. Przeniesienie parkingu z bardzo szerokiego chodnika na jezdnie i utworzenie trawnika. Serio? metr trawy, co zimę traktowany solą i chemią świata nie zmieni. Estetyki również. Zamiast tego proponuje przebudować chodnik tak, aby zostawić przepisowe 120 cm dla pieszych i utworzyć odgrodzone wyższym krawężnikiem zatoki parkingowe. Zwęzi to nieznacznie jezdnię - będzie więcej miejsca dla rowerzystów i pojazdów zmechanizowanych.
3. Wyznacza Pan nowe przejścia dla pieszych np. przy przystanku Siemieńskiego argumentując to "ludzie i tak tam przechodzą" Proszę przyjąć do wiadomości, że można wyznaczyć przejścia co 20 metrów a ludzie i tak będą chodzić jak im wygodnie. Mamy przykłady takich przejść na Rakowcu, na przykład na ul Wiślickiej przy biurowcu Skanska. Utworzono je bo "ludzie tam przechodzili" a 9 na 10 przechodzących przez Wislicką je ignoruje.
Z wyrazami szacunku
JaZRakowca
Pozdrawiam, macie mój głos.