Budowa zaległej infrastruktury rowerowej

696
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2022
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
5 600 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt polega na zapewnieniu pieniędzy na realizację infrastruktury rowerowej, zgodnie z wolą mieszkańców. W ramach tego projektu możliwa będzie realizacja dróg rowerowych na Targówku, Bielanach, Woli i w Śródmieściu.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Bielany, Wola, Śródmieście, Targówek
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
miejsca, gdzie mieszkańcy wybrali projekty rowerowe do realizacji, ale ich realizacji została przesunięta w czasie na później
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na zapewnieniu pieniędzy na realizację infrastruktury rowerowej, zgodnie z wolą mieszkańców. W ramach tego projektu możliwa będzie realizacja dróg rowerowych na Targówku, Bielanach, Woli i w Śródmieściu.
Opis projektu
Część zadań wybranych w głosowaniach w ubiegłych latach nie doczekała się realizacji. Większość z tych projektów dotyczy infrastruktury drogowej, gdyż w trakcie opracowywania dokumentacji przetargowej projektów wzrosły ceny materiałów i robocizny, przez co kwoty oferowane w przetargach niemal zawsze przekraczają kwoty zapisane w budżetach projektów. Ten projekt ma na celu skrócenie kolejki opóźnień, a nie jej wydłużanie jak to ma miejsce obecnie.

W ramach projektu zostałyby zapewnione pieniądze na realizację takich zadań jak:
1. Droga dla rowerów na al. Jana Pawła II, po wschodniej stronie jezdni od ul. Stawki do ronda „Radosława” oraz przebudowa odcinka w rejonie CH Arkadia (w oparciu o założenia projektu 171/2017)
2. Droga dla rowerów na ul. Marymonckiej, po zachodniej stronie jezdni na odcinku na północ od ul. Lindego (w oparciu o założenia projektu 334/2017)
3. Droga dla rowerów na ul. Kasprowicza po północnej stronie jezdni od ul. Przy Agorze do ul. Nocznickiego (w oparciu o założenia projektu 334/2017)
4. Droga dla rowerów na ul. Farysa po zachodniej stronie jezdni w rejonie skrzyżowania z trasą mostu Skłodowskiej-Curie (w oparciu o założenia projektu 334/2017)
5. Ciąg pieszo-rowerowy na ul. Conrada, po północno-wschodniej stronie jezdni, wraz z wymianą nawierzchni (w oparciu o założenia projektu 245/2017)
6. Droga dla rowerów na ul. św. Wincentego po wschodniej stronie jezdni od ronda Żaba do ul. Kołowej (w oparciu o założenia projektu 723/2017)
7. Droga dla rowerów na ul. Andersa po wschodniej stronie jezdni od ul. Świętojerskiej do włączenia w ul. Stare Nalewki (w oparciu o założenia projektu 1953/2018)
8. Przebudowa skrzyżowania ul. Twardej z ul. Sienną, obejmująca pomniejszenie tarczy skrzyżowania, poprawę bezpieczeństwa, nowe przejścia dla pieszych i kontraruch rowerowy na ul. Siennej (w oparciu o założenia projektu 590/2016)

Dla tych inwestycji ZDM posiada dokumentację projektową, jednak nie posiada pieniędzy wystarczających na ich realizację. To sprawia, że termin ich realizacji jest nieznany – głosując na ten projekt, gwarantujemy ich budowę w 2022 roku.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
W dotychczasowych edycjach BP/BO w Warszawie przeszło do realizacji ponad 4300 projektów. Część z nich okazała się droższa w realizacji niż przewidywał kosztorys, bo wzrosły ceny materiałów i robocizny. W efekcie brakuje pieniędzy na dokończenie znacznej liczby inwestycji. Projekt ma na celu przekazanie pieniędzy na dokończenie już wybranych projektów.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Droga dla rowerów na al. Jana Pawła II, po wschodniej stronie jezdni od ul. Stawki do ronda „Radosława” oraz przebudowa odcinka w rejonie CH Arkadia (w oparciu o założenia projektu 171/2017) – ok. 550 tys. zł
2. Droga dla rowerów na ul. Marymonckiej, po zachodniej stronie jezdni na odcinku na północ od ul. Lindego (w oparciu o założenia projektu 334/2017)
3. Droga dla rowerów na ul. Kasprowicza po północnej stronie jezdni od ul. Przy Agorze do ul. Nocznickiego (w oparciu o założenia projektu 334/2017)
4. Droga dla rowerów na ul. Farysa po zachodniej stronie jezdni w rejonie skrzyżowania z trasą mostu Skłodowskiej-Curie (w oparciu o założenia projektu 334/2017) – wszystkie powyższe ok. 1 mln zł
5. Ciąg pieszo-rowerowy na ul. Conrada, po północno-wschodniej stronie jezdni, wraz z wymianą nawierzchni (w oparciu o założenia projektu 245/2017) – 2 mln zł
6. Droga dla rowerów na ul. św. Wincentego po wschodniej stronie jezdni od ronda Żaba do ul. Kołowej (w oparciu o założenia projektu 723/2017) – 1 mln zł
7. Droga dla rowerów na ul. Andersa po wschodniej stronie jezdni od ul. Świętojerskiej do włączenia w ul. Stare Nalewki (w oparciu o założenia projektu 1953/2018) – 500 tys. zł
8. Przebudowa skrzyżowania ul. Twardej z ul. Sienną, obejmująca pomniejszenie tarczy skrzyżowania, poprawę bezpieczeństwa, nowe przejścia dla pieszych i kontraruch rowerowy na ul. Siennej (w oparciu o założenia projektu 590/2016) – 550 tys. zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
5 600 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Budowa wybranych dróg dla rowerów, częściowo z wykorzystaniem istniejących trawników

Modyfikacje

23.04.2021 10:02
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Popieram i zagłosuję ZA.

    Niestety to wstyd, że jest tak duża liczba opóźnionych projektów i trzeba zgłaszać projekt, żeby zrealizować zaległy projekt.

    W prywatnej firmie za takie opóźnia ludzie ponosili by konsekwencje i tracili prace, tymczasem w mieście stołecznym Warszawa...
    Mieszkaniec9354  24.01.2021 19:45
  • Czy przypadkiem na projekty wybrane w latach poprzednich nie ma odłożonych pieniędzy w budżecie na ich realizacje? Zamiast ponownie głosować za czymś co już zostało wybrane lepiej jest przeznaczyć te 5mln na coś nowego dużo bardziej potrzebnego.
    Mieszkaniec23976  17.02.2021 17:00
  • Jestem za - bardzo brakuje tej infrastruktury
    Mieszkaniec26854  15.06.2021 10:22
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany