Wiaty rowerowe przy węzłach przesiadkowych, pętlach tramwajowych, stacjach metra wraz z zakupem stojaków rowerowych

700
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2022
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
1 500 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Chciałbym, aby w Warszawie można było wygodnie i bezpiecznie zostawić rower, a następnie przesiąść się do metra lub tramwaju. W tym celu potrzebne są wiaty rowerowe ze stojakami przy stajach metra, pętlach tramwajowych i węzłach przesiadkowych. Projekt polega na ustawieniu 30 wiat wraz ze stojakami w tych miejscach.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
stacje metra, pętle tramwajowe i węzły przesiadkowe w całym mieście
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
wszystkie dzielnice

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Chciałbym, aby w Warszawie można było wygodnie i bezpiecznie zostawić rower, a następnie przesiąść się do metra lub tramwaju. W tym celu potrzebne są wiaty rowerowe ze stojakami przy stajach metra, pętlach tramwajowych i węzłach przesiadkowych. Projekt polega na ustawieniu 30 wiat wraz ze stojakami w tych miejscach.
Opis projektu
Projekt polega na ustawieniu 30 wiat rowerowych wraz ze stojakami przy wejściach do stacji metra, na pętlach tramwajowych i w innych węzłach przesiadkowych. W pierwszej kolejności należy uzupełnić infrastrukturę tam, gdzie jej jeszcze nie ma lub jest w niewystarczającej liczbie i istnieją ścieżki rowerowe.

Projekt jest kontynuacją projektów stawiania wiat rowerowych przy szkołach i przy stajach metra na Ursynowie. Zarząd Dróg Miejskich ma już doświadczenie w realizacji tego typu projektów i jego pracownicy będą mogli merytorycznie wybrać 30 najlepszych miejsc w całym mieście, aby projekt wykonać.

Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ma na celu umożliwienie mieszkańcom dojeżdżającym do pracy i szkół tańsze i szybsze przemieszczanie się po mieście oraz zostawienie roweru w bezpiecznym miejscu. Często barierą jest ewentualny możliwy deszcz i mokre siodełko. Postawienie wiat ma na celu zabezpieczenie rowerów przed zamoczeniem, czyli też uszkodzeniami elementów mechanicznych rowerów.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys:
-zakup i montaż wiat rowerowych: 40 000 zł/szt. x 30 szt. = 1 200 000 zł;
-zakup stojaków rowerowych: 500 zł/szt. x 500 szt. = 250 000 zł;
-dokumentacja projektowa: 50 000 zł;
-suma: 1 500 000 zł;
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
1 500 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
W ramach przedmiotowego projektu zostaną zakupione stojaki rowerowe, która będą mogły zostać ustawiane sukcesywnie na terenie m. st. Warszawy.
Ponadto projekt przewiduje zakup i montaż wiat rowerowych na terenie Warszawy w rejonach węzłów przesiadkowych, stacji metra itd. Pozwoli na rozpowszechnienie korzystania z rowerów na terenie Warszawy. Wiaty zostaną ustawione częściowo kosztem istniejących chodników lub częściowo kosztem istniejących trawników/terenów zielonych.

Modyfikacje

19.04.2021 11:19
Wydział Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich
28.04.2021 08:14
Wydział Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich
28.04.2021 08:14
Wydział Zrównoważonej Mobilności w Zarządzie Dróg Miejskich
01.06.2021 14:59
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (7)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Uważam, że pomysł jest świetny. Proponowałbym tylko, aby z wiązku z dużą ilością wiat było jakieś wymaganie, aby ujednolicić wygląd wiat rowerowych w Warszawie
    Mieszkaniec14691  24.01.2021 13:11
  • Mam nadzieję, że w tej edycji projekt będzie przewidywał zazielenienie wiat, które niestety nie grzeszą urodą (przynajmniej te stawiane pod szkołami). Same wiaty moim zdaniem nie są potrzebne i wystarczyłoby doposażenie w stojaki rowerowe, ale skoro już muszą być wiaty, to powinny być chociaż zielone.
    Wanda Grudzień  25.01.2021 23:06
  • Pomysłodawca chyba trochę za bardzo popuścił wodze fantazji. Projekt jest dość obszerny, wskazane lokalizacje są przykładowe, brak gwarancji że projekt będzie można zrealizować z uwagi na brak dokładnych wskazań lokalizacji, które pozwalają na weryfikacje czy miasto posiada prawo do dysponowania gruntem na tereny niezbędne do realizacji projektu.
    Mieszkaniec23976  17.02.2021 17:10
  • Ustawienie wiat częściowo kosztem istniejących chodników lub częściowo kosztem istniejących trawników/terenów zielonych jest absurdalne. Nie widziałem ani nie słyszałem wcześniej aby ktoś jeżdżących na rowerze chciałby w takich miejscach zostawiać rower. Jak sama nazwa wskazuje miejsca przesiadkowe służą do zmiany środka transportu, sam jeżdżąc na rowerze nie widzę takiej potrzeby ani możliwości. Jeżeli pomysłodawca jak mniemam jeździ sam na rowerze to jak rozumiem to dojedzie np.: do stacji Stadion tam zostawi rower i dalej pojedzie metrem do stacji Rondo lub z dojedzie z Piaseczna do Stacji Wilanowska, tam zostawi rower i dalej autobusem pojedzie do Powsina. Na pewno dwa trzy tysiące osób przekona to do pojechania do pracy rowerem bo przecież woleli by zostawić rower w takim miejscu niż u siebie pod pracą.
    Mieszkaniec26642  09.06.2021 18:12
  • Brakuje wiat oraz stojaków rowerowych przy wejściach do metra. Aktualnie jeżdżę z rowerem metrem. Nie będzie to wygodne jeżeli użycie transportu publicznego wróci do poziomu sprzed pandemii.
    Mieszkaniec26854  15.06.2021 10:25
    • Pytanie z skąd i dokąd się jedzie. Jadąc z Piaseczna np: na Mordor ? Jeżeli jadę do pracy rowerem to nie po to żeby przesiadać się do metra, autobusu czy tramwaju dla paru przystanków. Jeżeli pogoda jest zła to po prostu jadę komunikacją.
      Mieszkaniec26642  15.06.2021 17:26
    • Czy warto korzystać z połączenia rower + transport miejski zależy oczywiście od trasy. Kilka lat temu (przed wybudowaniem drogi dla rowerów przy Puławskiej) robiłem podobną trasę: Zielony Ursynów (przy Puławskiej, niedaleko południowej granicy miasta) na Ochotę. Wtedy zdecydowanie najlepszą opcją było podjechać rowerem do słabo skomunikowanej stacji Warszawa Jeziorki i pojechać pociągiem z rowerem. Miałem na tyle blisko stacji na Ochocie, że gdyby były wiaty przy stacji to tam bym zostawiał. Czasami mimo wszystko zostawiałem rower przypięty na stacji, ale tylko dlatego, że musiałem - pociąg zimą często bywał pełny i nie dało się wejść z rowerem. Ja akurat jeżdżę cały rok, w niemal każdą pogodę. Głównym powodem używania komunikacji miejskiej z rowerem jest oszczędność czasu. Powyższa trasa zajmowała mi około 35 min, samą komunikacją miejską/rowerem ponad godzinę. Podobnie czas teraz oszczędzam, gdy jadę z Powiśla na Bemowo - jadę z rowerem metrem z CNK do Księcia Janusza i sporo czasu oszczędzam.
      Mieszkaniec26854  16.06.2021 10:52
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany