Bezpłatne zajęcia z Native Speakerem w ursynowskich szkołach dla wszystkich uczniów

1362
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2022
Lokalizacja Ursynów
Autor pomysłu Marzena Zientara
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
871 300 zł
Kategoria
  • edukacja
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt zakłada realizację bezpłatnych zajęć z języka angielskiego z NATIVE SPEAKEREM we wszystkich publicznych szkołach podstawowych na Ursynowie.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ursynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ursynowskie szkoły podstawowe
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
wiele lokalizacji

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada realizację bezpłatnych zajęć z języka angielskiego z NATIVE SPEAKEREM we wszystkich publicznych szkołach podstawowych na Ursynowie.
Opis projektu
Dzięki temu projektowi na Ursynowie 17 publicznych szkołach podstawowych odbędą się bezpłatne lekcje języka angielskiego z native speakerem dla grup z klas 3 i 4 oraz 7 i 8.

W celu maksymalizacji korzyści płynących z zajęć, powinny się one odbywać kilka razy w tygodniu w grupach uwzględniających podział na wiek uczniów oraz ich zaawansowanie w posługiwaniu się językiem angielskim.
Terminy realizacji projektu:
1/ od marca do połowy czerwca 2021,
2/ od połowy września do połowy grudnia 2021.
Liczebność grupy: max 10 os.
Łącznie grup 76,
Łączna liczba beneficjentów projektu: 760 osób.
Na terenie Ursynowa mamy 19 szkół (16 szkół podstawowych i 3 licea), zatem można stworzyć w każdej placówce po 4 grupy z podziałem na poziom znajomości języka.
Przedział godzin, w jakich można by było przeprowadzić zajęcia: 17:30 – 20:00
Częstotliwość zajęć: każda grupa 2 razy w tygodniu po 45 min
Marzec – czerwiec 2021 – 20 godzin dla każdej grupy,
Wrzesień – grudzień 2021 - 20 godzin dla każdej grupy.
Rekrutacja na zajęcia: 2 razy w ciągu roku:
Luty 2021 – pierwsze 2 tygodnie,
Wrzesień 2021 – pierwsze 2 tygodnie
Forma rekrutacji: mailowa – stworzenie adresu mailowego dla koordynatora projektu, wybór uczestników na kolejności zgłoszeń.
Jeżeli uczestnik opuści 2 zajęcia bez usprawiedliwienia swojej nieobecności, straci możliwość uczestnictwa w zajęciach, a jego miejsce w grupie zajmie, kolejna osoba ze stworzonej listy rezerwowej.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
O tym, jak we ważna we współczesnym świecie jest znajomość języków obcych nie trzeba nikogo przekonywać. Nauka z native speakerem pozwala na dużo skuteczniejsze zapoznanie się z językiem obcym i doskonalenie sztuki władania nim, niż miałoby to miejsce w tradycyjnej formie kształcenia.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys:
1) Koszt wynajmu sal – 44.200 zł

Przedział godzin, w jakich można by było przeprowadzić zajęcia: 17:30 – 20:00.
Średni koszt wynajmu Sali lekcyjnej: 65 zł brutto
17 szkół podstawowych X 65 zł (koszt wynajmu 1 sali) X 40 godzin lekcyjnych = 44.200 zł

Liczba grup: 68 – Jeśli w każdej placówce mają być 4 grupy (klasy 3-4 oraz 7-8), to powinno być 68 grup, tym samym liczba beneficjentów wynosi 680 osób.

2) Koszt wynagrodzenia dla native speakerów - 816.000 zł

Średni koszt zajęć z native speakerem w Warszawie, to 68 zł/godzinę, mając jednak na uwadze, że w projekcie ma wziąć udział bardzo duża grupa ludzi, można przyjąć, ze koszt ten będzie wynosił 30 zł/h.
Koszt 40 zajęć dla 1 osoby: 30 zł X 40 godzin = 1.200 zł
1.200 zł/os (za 40 godzin lekcyjnych) X 680 osób = 816.000 zł

3) Koszt wynagrodzenia koordynatora projektu za cały okres realizacji projektu 9.600 zł
1.200 zł X 8 miesięcy = 9.600 zł
Koordynator będzie odpowiadał za rekrutację, administrowanie listą obecności, informowanie o terminach kolejnych spotkań, uzupełnianie ew. nowymi dziećmi, umawianie z native speakerem na rozmowy kwalifikacyjne do grup.

4) Koszty promocji (rollup, oznakowania): 1.500 zł

Łączny koszt projektu: 871.300 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
871 300,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
W szkołach podczas lekcji nauki języków obcych często w mniejszym stopniu realizowane są ćwiczenia z konwersacji, które są równie ważne jak umiejętność czytania czy pisania.
Zajęcia z native speakerem są świetnym uzupełnieniem nauki języka obcego. Pozwalają na poprawę kompetencji językowych, ułatwiając komunikację w środowiskach anglojęzycznych.
Native speakerzy często nie znają języka polskiego lub znają go bardzo słabo, co stwarza konieczność przestawienia się uczniów już od pierwszych zajęć na inny sposób komunikacji. Pojawia się możliwość kontaktu z przedstawicielem innej kultury przez co nauka staje się ciekawsza i co ważniejsze skuteczniejsza, wzrasta przy tym motywacja do wzbogacania swojego słownictwa, tak aby w sytuacji konwersacji więcej rozumieć i być bardziej rozumianym. Ponadto nauka z native speakerem pozwala oswoić się z różnymi sytuacjami komunikacyjnymi, dzięki czemu późniejsze rozmowy uczestników projektu z osobami posługującymi się językiem angielskim będą w sytuacjach życiowych dużo łatwiejsze. Przedstawiony projekt jest odpowiedzią skierowaną do uczniów ursynowskich szkół, którzy byliby zainteresowani taką formą pogłębiania wiedzy i umiejętności w zakresie czynnego posługiwania się językiem angielskim.

Modyfikacje

20.04.2021 10:22
Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Ursynów
27.04.2021 10:26
Koordynator w dzielnicy Ursynów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Projekt za 650 tysięcy skierowany tylko do szkół a nie do wszystkich mieszkańców, poza tym projekt jednorazowy. Od takich dodatkowych korepetycji jest odpowiedni wydział w dzielnicy. Za 650 tysięcy będzie taniej zatrudnić w każdej szkole dodatkowego nauczyciela z języka na stałe. Nie popieram projektu.
    Mieszkaniec25803  26.01.2021 14:53
  • Nigdzie nie jest powiedziane, czy owi native speakerzy mają jakiekolwiek przeszkolenie dydaktyczne (a mają pracować z dziećmi nawet z klas 3.) oraz językowe (nie każdy mówiący od dziecka w jakimś języku, np. po polsku, jest w stanie czegokolwiek o tym języku nauczyć innych). Samo bycie native speakerem to mało.
    Czy nie lepiej w przypadku dzieci, żeby te zajęcia odbywały się w godzinach szkolnych (zaraz po lekcjach), a nie wieczorami?
    Nie zgadzają się liczby podane w części opisowej i kosztorysie (np. liczba beneficjentów, raz 760 raz 680).
    Kwota projektu (niemal 900 tys. zł) wydaje się być bardzo duża. Podany w wyliczeniach dla porównania koszt 68 zł/godz. to jak rozumiem koszt indywidualnych zajęć, a tu jest mowa o zajęciach w grupach 10 osobowych.
    Mieszkaniec28236  30.06.2021 03:26
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany